ole12 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Heisann. Har planer om å få meg turbo konventering på bilen. Men lurer litt på hva som må forsterkes i motoren. Skal få den inn på overhaling når penger kommer inn på konto. Så lurte på hva som må forsterkes slik at jeg er sikker på at ting holder på turbo kommer på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Heisann. Har planer om å få meg turbo konventering på bilen. Men lurer litt på hva som må forsterkes i motoren. Skal få den inn på overhaling når penger kommer inn på konto. Så lurte på hva som må forsterkes slik at jeg er sikker på at ting holder på turbo kommer på? rådelager,topp-pakning hvertfall Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 kjørte min corrado med orginal toppakning og rådelager... Kjørte på 1,2bar trykk,og det gikk som bare f.. men har du en motor som er litt sliten og har gått langt er det nok lurt med en overhaling. men det koster sikkert en formue,hvis du ikke skal gjøre det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Snakka med en som jobba på vag, mente at du måtte overhale motorene der ver 30.000... Men med turbo så var det mye bedre.. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Tror ikke jeg skal gjøre det selv. Har ikke vertøy eller erfaring til å gjøre det selv. Hvor mye vil det koste ca? Derfor jeg spør vilke deler som bør forsterkes slik at det kan gjøres i samme slengen. Selv om jeg ikke er noe mekaniker gutt, så håper jeg at jeg kan oppnå 300hk vis det er mulig med vanlig 1.8blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 300hk er dyrt! det lar seg sikkert ordne å få det, men da håper jeg du har stor lommebok!! gå for 230-240 i første omgang du.. om du skal overhale en g60 motor, ha alle deler. ha turbo kit, ha noen til å montere dette, justere skikkelig så kan det hende du får litt bakoversveis når regninga kommer ass. Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 pssss, trenger jo bare en magisk IC for å greie 300! Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 haha Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Skal du monterer turbo, er det egentlig ikkke noe vits å gjøre annet enn å bytte rådelager til forsterket type. Hvor langt har bilen din gått? Skal du ha 300 hk er 16v Turbo svaret. Er mulig med G60 også, men da snakker vi Audi innsug, portet topp med store ventiler, 1,9L med høyere komp, custom chip, T3 s60, og større mapsensor. Er ikke plass til T3/4 da den butter i innsuget, lager du manifold som flytter den ned, butter den i torpedoveggen. Mulig det er lettere med en IHI turbo, men de tåler ikke like mye som T3 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Å bygge 300hk i en 8v er ikke verdt det. Bytt til 16v eller vær fornøyd med 200-230. Det går faktisk meget godt med en liten turbo og 200hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Ja har sett noe sånn 8v til 16v sett til G60. Er det hele motoren eller er det alt uten om blokka? Motoren har snart godt 190.000 så den er litt gammel og sliten ja. Altså jeg har ikke planer om å gå etter 300hk med en gang, men håpen en gang i fremtiden at jeg vil klare det. Hvor mye hester er det mulig å presse ut av 8v G60 motoren? Iforhold til 16V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Ja har sett noe sånn 8v til 16v sett til G60. Er det hele motoren eller er det alt uten om blokka? Motoren har snart godt 190.000 så den er litt gammel og sliten ja. Altså jeg har ikke planer om å gå etter 300hk med en gang, men håpen en gang i fremtiden at jeg vil klare det. Hvor mye hester er det mulig å presse ut av 8v G60 motoren? Iforhold til 16V 16v er jo topp med alt hva det medfølger og så tror jeg du må ha datasprut av no slag. om du setter sammen et "standard" turbo kit med skikkelig mapping så har jeg hørt alt fra 200 til 250.. er liksom to typer menesker i bil verdenen: den ene typen skryter på seg 50 hester mer en di har, å di andre vil ikke si noe som helst annet en at det går "greit".. hehe tror nok ikke det er langt unna sannheten at med 1.1 - 1.3 bar i ladetrykk å alt riktig satt opp så har du rundt 220 et sted.. å det vil jeg tippe går helt "greit" du kan sikkert få 500 hester ut av g60 motoren å men det er liksom etter hva du gjør da. koster du på en g60 motor 200.000 kroner så kan du nok få det. på en annen side kommer du langt med 20.000 på et 220hk oppsett om du kjøper brukt t3 turbo å sånn. Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 RPM Tuning Systems har 283HK g-laderkit... men slanker lommeboka med ca. 50.000,- (utregnet med frakt og mva.) + montering som ikke er gratis. Orz-motorsport lover 350HK til ca. 90.000,- :) Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 kjøp en brukt 16v motor,borr opp til 2,1L. Bytt innsprut,smidde råder og stempel. Da har du motor som klarer ioverkant av 300hk... Uten at det koster 300000,-. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 kjøp en brukt 16v motor,borr opp til 2,1L. Bytt innsprut,smidde råder og stempel. Da har du motor som klarer ioverkant av 300hk... Uten at det koster 300000,-. Bytter du råder og stempler har du en motor som tåler 500 hk ;) Skal du ha turbokit til G60, kjøp direkte fra ATP, da får du med alt du trenger for ca 15000,- Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.