Gå til innhold

HJELP..!!..hvordan få krommen på listene som nye?

Ranger emnet


FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp kjøpt en 97mod bmw og di kromlistene som er rundt dørene har blidt så blasse.. sånn hvit farge i det...

 

Har bare prøvd å polere med autoglym. men dette er vel et sånn "jalla" film som er trekt over plast!?!

 

så håper ikke konklusjonen blir at listene må byttes:knock:

 

H/Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol er det et litt groft slipemiddel i etter min mening.. Det kjenner du om du tar litt mellom fingrene.

 

Polerte et matt Renault emblem igår med Autosol. Ble nice resultat.

Kan ta bilde, men har ikke før bilde :/

 

Autosolen beskytter ikke nei, så du må polere dem etterpå.

De listene dine er vel av plast med crom/fornikling på? Trenger ikke noe metallbeskyttelse da.. Holder vell med plastbeskytter e.l. da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ivrige svar folkens! :)

 

seinere i går så prøvde jeg autosol på et bittelite område, men uten resultater:( men tok kansje ikke nok i? men tror jeg prøver noe annet før jeg prøver å gni skikkelig inn auosolen..

 

Får vente til helga så jeg får kjøpt noe skikkelig alu-crom polering:)

 

Ellers er det vert å kjøpe en Cola..hehe .. å prøve vertfall

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) prøvde Cola i dag for morro skyld :)

men funka heller dorlig.. var dau cola fra helga foresten..

 

Men tok sjangsen på autosolen.. Gnidde SOM bare det! og etter 2-3 runder så begynte det jaggu me å bli bra.. nå har jeg bare tatt ene siden..kan få tatt noen bilder i morgen.. kansje dere ikke har sett det så jævli før!?!hehe..

 

Så for å si det sånn denne trenger en skikkelig polering..

Bilen hadde stått på samme flekken i 3-4månder pga eieren hadde vert i sykkel ulykke å dama hadde stryki med:( så han hadde ikke bruk for bilen kan man si.. tror heller ikke bilen har vert polert på en goood stund..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår