Gå til innhold

'03 STi Impreza - 189.000,-

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ascona

 

Prisen i norge er likegyldig!

Du sa akkurat at Camaro er en dyr bil liksom, vi snakker om en billigbil av en komfortabel coupe lagd for at 18åringene skal ha et ok alternativ når de skal ha seg en førstebil..

 

 

Hm, hvor sa jeg at Camaro er en dyr bil?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-maniac

hva er prodrive?

 

 

Prodrive er firmaet som lager bilene til Petter og Tommi.

De har en versjon av WRX Sti med Prodrive styling for markedet.(4 stk i Norge)

Noen eksemplarer (ingen i Norge) har hele pakken til Prodrive, PPP aka Prodrive Performance Pack (som min) med litt mer hk og nm.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=307747

 

Er det bare meg som synes dette virker ufattelig billig? Med tanke på at en '00 STi koster over det dobbelte?

 

Og hvorfor selges den som delebil?

 

Ikke spessielt billig nei. Legger man på avgiftene havner den rundt 480.000kr. Og dette med rattet på feil side.

 

Det kan tenkes at det står den selges som delebil fordi det kan bygges rallybil av den (Gruppe N?), og det kanskje var den egentlige planen for denne bilen.

 

 

En identisk helt ny WRX Sti ligger på ca. 190-220.000kr i japan + frakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Hvor mange av delene i en rally bil tror du er like av de som er på en vanlig masseprodusert familiebil?

Så dum er jeg faktisk ikke, men jeg vil tro det er mulig å skaffe alle deler som finnes i rallybilen osv, og lage seg en fin og bra bil selv... akkurat som med alle andre biler!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Så dum er jeg faktisk ikke, men jeg vil tro det er mulig å skaffe alle deler som finnes i rallybilen osv, og lage seg en fin og bra bil selv... akkurat som med alle andre biler!

 

Herregud mann, vi snakker ikke om å modifisere en bil, vi snakker om en ogrinal Impreza 1,8 sammenlignet med rally bilen til feks Petter Solberg. Så spørr jeg hvor mange av delene tror du er like på den bilen som på orginal bilen, eller på en Accent Rally bil kontra en Accent 1,3 liter.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

 

Herregud mann, vi snakker ikke om å modifisere en bil, vi snakker om en ogrinal Impreza 1,8 sammenlignet med rally bilen til feks Petter Solberg. Så spørr jeg hvor mange av delene tror du er like på den bilen som på orginal bilen, eller på en Accent Rally bil kontra en Accent 1,3 liter.

Les topicen da mann, er det en vanlig Impreza type kjedelig det startes en diskusjon om? Nei! Der står det da vitterlig STi

 

Harald Eia

Holey Maloney

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

I den samme setningen som du sa at det er prisen i Norge som avgjør om en bil er billig eller dyr.

Noe som er fullstendig feil, og totalt mørkt å klare å si.

 

 

Hvor da? Og hvorfor skulle jeg dra inn Camaro i denne diskusjonen? Du har nok forvekslet det med noe en annen har skrevet i en annen tråd el,l.

 

 

Og det er jo prisen i Norge det er snakk om, ikke utlandet.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Liten tvil om at bilen til Viking067 er min ultimate drømmebil. For en kraft, for en kjøreglede, for en kvalitet, men FOR en pris!

 

Norges bilavgifter suger!

 

Hvordan er bilavgiftene på Svalbard, Viking067?

 

 

Ingen avgift utenom "Tilskudd til veivedlikehold" som betales til Svalbard Samfunnsdrift. Brøyting, asfalt og generelt vedlikehold.Denne er den samme som veiavgiften i Norge.

Ikke er det registreringsavgift, importavgift, moms, bensinavgift eller annet slikt tull... :-)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig??Siden vi er i Norge,bor i Norge,jobber i Norge og kjøper bil i Norge er det vel likegyldig at feks camaro er lagd for og være en bil alle kan ha råd til i USA...For saken er den at selv om camaro er bygget for og være billig blir den ikke billig i Norge pga motoren og da er den ikke lenger en bil alle kan ha råd til i NORGE..

 

Det samme gjelder Subaru wrx sti.Den er ikke en uoppnålig drømmebil i feks Japan.I japan er dette kanskje en "billigbil" men tilbake i Norge er ikke dette en billigbil pga avgifter,selv om bilen kanskje ikke har topp kvalitet så betaler vi nesten det dobbelte av en gjennomsnitlig årslønn.

 

Uannsett,her i norge har alle biler samme avgifter derfor kan vi si at Subaru Impreza wrx STI er en DYR bil fordi her i NORGE kan vi få biler til over halve prisen.De bilene har jo da selvfølgelig ikke samme effekt og ytelser...Men 550 tusen er dyrt for en bil uannsett om denne er laget for og være billig eller ikke...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår