Gå til innhold

Hvordan oppnå ekstrem glans? + div spm.

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Truhaa, gidder ikke pm da det sikkert er flere som lurer på dette ;)

 

Noen plasser har du skrevet at bilen din er tykk i voks. "4kg" med voks osv.. :respect

Før du går over med f.eks en lakkrens, polish osv. Bruker du da avfetting for å få av all voks og beskyttelse for å få komme ned til lakken før du begynner?

 

Hvordan er det å vokse bilen etter annenhver vask f.eks? Hvordan er det å legge på et fint jevnt lag med voks over de lagene som ligger fra før (som evt. har vært på noen uker)? Da er vell de underste lagene litt "slitte", mens det øverste laget er jevnt og fint.

 

 

Gir mye voks (mange lag, ikke tykt lag) bedre resultat enn 1-2 jevne? :biker

 

Har du noe supre svar på dette her? :popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe poeng å ha på tykke lag, det blir bare mer du tar av.. Vanskeligere og mindre økonomisk..

Og det viktigste er grunnlaget (godt polert), og da skal det holde med et lag, kanskje to..

Det du gjør istedenfor å vokse annenvær uke, det er å bruke en spraywax, eller en slags spraysealer en gang i mnd. og QD etter vær vask.. Da skal det ikke være nødvendig å vokse så ofte.. Men til rens da du f.eks. skal starte med en ny type produsent(ny slags voks) så er det avfetting eller sterk såpe eller en cleaner.. Tror jeg fikk med det meste da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen lag har det blitt, og skal jeg på "scratch" igjen, vasker jeg bilen med en forholdsvis sterk bilsåpe (NXT wash, chem guys strong wash etc) den fjerner en del, deretter er det korrigering av lakken som fjerner polish/voks som er igjen, om ikke lakken skal korrigeres er det bare en rens (DG 101 el 501) som benyttes, den fjerner gammel voks ol, ellers vet jeg noen benytter vann + alkohol (50/50 blanding) og tørker med det, men det liker ikke jeg å gjøre..Så en rens duger (megs DC paint cleaner er også et alternativ)

 

Bare pass på når du benytter en ren rens MÅ du legge på noe over (voks/sealer) da lakken etterpå blir ubeskyttet, DG 101 og 501 feks inneholder beskyttelse også så de er det ikke så farlig med, men liker selv å legge en sealer over de igjen for extra glans og beskyttelse...

 

Ikke noe poeng å legge på voks annenhver uke, da "kaker" det seg bare etterhvert, såfremt du ikke benytter en AIO polish som renser, polerer og beskytter samtidig (NXT wax, DG 105, klasse AIO etc) Men det er uansett ikke noe poen, de fleste gode polisher holder fint minst 2 månder ++++.. så en QDer etter vask er mer en nok til å hente frem glansen igjen og samtidig gi litt extra beskyttelse, men skill her mellom QDer m/voks og vanilg QDer uten voks, den med voks er 1 gang i månden type, vanlig QDer u/voks kan benyttes etter hver vask

-feks Duragloss Aquawax er med voks så den er en gang i månden (etter noen vask), mens Duragloss fast clean and shine kan benyttes etter hver vask

 

Got it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah. Takker for svar. Har blitt ganske mye klokere bare de siste ukene mht. generel bilpleie. Det bør også ha kommet inn litt ettersom bestillinglisten fra AG er lang og det kribler i fingrene etter å prøve og feile(!) med nye produkter! Kommer nok til å ta en god runde med DG og Pinnacle når pakken kommer.. Sjekke om jeg blir mer fornøyd med dems produkter, enn MG. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg mest til å prøve dg:101 og pinnacle Ls :) give me the wet look, skal jeg få låne speilrefleks å ta speilbilder!

 

av produktene minne har jeg vært mest overaska over Dp Engine Degreaser, den var helt sinnsyk. men har ikke kommet til clay prossesen engang enda så :) felgene som er tortur nu

 

Men så langt har jeg ivertfall lært at mikrofiber kluter er noe som går med mye av! å pads. har 6 stykk cobra mf og 4 mg mf, merker at dette er i det minste laget for mitt bruk.

 

edit: noen som veit hvor jeg kan få tak 3m foam engine degreaser? lyst til å teste den.. bare skumme ned hele motoren, men ag sendte ikke den ut av landet.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært lettere om det hadde blitt solgt her hjemme i norge :) prøvde å få valgt noe båt greier men fikk det ikke til, de svarte meg følgende: PLEASE NOTE: We are unable to send the 3M Foaming Engine Degreaser. It is an aerosol and we are unable to ship that via air due to Federal regulations. Aerosol? så forresten i mail inboxen at dem har noe slikt fall kickoff sale nu på ag, har de ikke også bursdags rabatter el no ? har bursdag den 19nde om en uke så da kanskje det blir en liten bestilling :)

 

btw: innlegg nr 200, hvorav sikkert 170 av disse er i bilpleie seksjonen, haha.. fritidsproblemer tjohei.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja via air går nok ikke. Aerosol er vel sånn gass under trykk greier. tror jeg.. som hårspray ;)

 

når jeg handler fra butikker som ikke sender til annet en amerikanske adresser så bruker jeg alltid jetcarrier. og der kan du lett velge om de skal sende pakken din til Norge med båt eller fly. så det er en mulighet hvis du virkelig virkelig vil ha produktet :)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår