Gå til innhold

Hvorfor har Volvo 340/360 så dårlig rykte på seg?

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

It goes like a BMW

 

Gammal 316 da eller? t-kam og b200k motoren er ikke mye å skryte av.

 

It corners like a porsche

 

Synes det er som å kjøre gamle snekka til bestefar.

 

Stops like a Volvo

 

Seff :titties:

 

 

Hadde vært moro å kjørt mot deg med gamle 360n min :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da blir det ekstra dyrt å skifte clutchen på verksted å da eller, hvis de må ut med hele motoren? Med mindre de har noe annet spess utstyr de bruker?

 

Alt er dyrt på verksted.

 

Må ikke ut med motor, trenger "bare" å skru ned diff/girkasse (da dette sitter i 1 sammenskrudd enhet), og momentrøret. Så er det "walk in the park" derifra. Er ikke SÅ mye mer kødd enn andre biler, alt kommer ann på verktøyet og utstyret man har tilgang på.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt riktig at de er så innmari lette disse bilene. Etter hva jeg husker så var det ikke mer enn 50kg eller no rundt der som skiller mellom 360 og 240.

 

Men at det er en utrolig festlig vinterbil er det ingen tvil om. Mye enklere å ratte enn 240 hvis du kjører uten diffsperre montert. Enkel og kontre og hente inn selv uten sperre. Fikk sleng på den i 90km/t og fikk greit henta den inn. Litt svett i panna med tanke på at det var møtende trafikk på strekka, men... :p

 

Hadde ikke no problem med K motoren min. Starta og gikk hele året, selv uten choke. Eneste er at de fusker litt når det blir fuktig. Samme problem er det vel på 230K motor'ne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 veier vel 1150kg egenvekt + 75kg sjåfør, mens 360 veier vel 1100kg pluss 75 kg sjåfør. Uten at jeg har kontrollert noen vognkort :p

 

Jeg er ikke 100% sikker da jeg veide min for lenge siden, men jeg veide min på lastebilvekt og den veide 1100kg med meg og bensin. Og nesten 50-50 vekfordeling om jeg ikke husker feil

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 veier vel 1150kg egenvekt + 75kg sjåfør, mens 360 veier vel 1100kg pluss 75 kg sjåfør. Uten at jeg har kontrollert noen vognkort :p

 

Hvis vi holder oss til originale 240er, har jeg ikke funnet oppgitt "tjänstevikt" under 1305 kg (242 enkel utførelse, tidlig årsmodell) på noen. Jeg antar denne størrelsen innbefatter 75 kg for fører, altså i utgangspunktet 1230 i tomvekt. De fleste årsmodeller og versjoner ser imidlertid ut til å ligge høyere. Lavere vekt kan selvfølgelig oppnås hvis en går inn for det...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunn til dårlig rykte er jo det at når du har gammel bil, så må du før eller siden skru, og 360 er ikke noe koselig å skru på...

For å bytte kløtsj f. eks, må du ut med motor..

Men b200k motoren vil jeg ikke klage på.. den tåler da en hel vinter på turtallssperra utpå et jorde så.. null stress...

 

Hvorfor må du ut med motoren for å skifte clutch da? Vi har skiftet flere på jobb, me aldri tatt ut motoren.

Det fine med disse er jo at girkassa sitter bak, så en slipper å dille med den for å få den på plass etter clutchskiftet.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår