Gå til innhold

Hvorfor har Volvo 340/360 så dårlig rykte på seg?

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Sitter her å lurer på hvorfor Volvo 340/360 har så dårlig rykte på seg. Hørt mye dritt om de overalt.

Tenkte kanskje å kjøpe meg en slik en som en førstegangsbil, de er jo billige og de er billige i forsikring.

Og med tanke på at man kan få en som bare har gått rundt 100.000, uten rust og EU godkjent bil til under 10.000 frister dette veldig da.

 

Hva er det som er så galt med disse bilene?

 

Og noen som kan dra fram + og - ved bilen? Hvordan er bensinforbruken forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de er produserte i Holland. Og fordi de tidlige modellene ikke var noe å skryte av. Dette bedret Volvo med årene og de senere modellene er veldig bra. Driftsikre som envær annen volvo

 

Dessuten har 340, med 1,4 og 1,7l renaut motor som visstnok ikke er den mest driftsikre.

 

Du burde kjøpe deg en sen 80 talls 360,. helst glt for den har innsprut og 112hk.

 

Bensinbruk er ikkeno spesielt, bruker vel omtrent det samme som andre 2,0l. Husk dette er en liten bil med relativt liten vekt, så den er ikke slem mot lommeboka

 

Det at det er en kjempefin slæddebil på vinteren\regn er heller ikke ett minus:driving

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye problemer med rust.

200K motoren ble levert med forgasser som burde bli ansett som feilproduksjon. Skikkelig lite samarbeidsvillige gassere.

 

Skal du ha en 300 serie så gå for en med innsprut og B200 motor :)

Utrolig behagelige biler å kjøre. Vektbalangsen kan ikke sammenliknes med andre større volvoer. Den er utmerket på disse bilene.

 

Men, bilen er hollansk, kvalitet deretter. Lever desverre ikke opp til de større vognene.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel si at de knapt, og bare i enkelte elementer, er i slekt med 240 og 740. Så skal man sammenligne kvalitet med andre biler, er det nok mer riktig å sammenligne med andre kompakte europeiske biler enn med de større og stort sett betydelig dyrere svenske Volvoene.

 

B200-motor med innsprøytning vil normalt bety 360GLT (eller GLE) 1985 og senere.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken og fin 360 du har forresten, leste topicen din.

 

Takker, begyner å bli bra nå:)

 

Mye problemer med rust.

200K motoren ble levert med forgasser som burde bli ansett som feilproduksjon. Skikkelig lite samarbeidsvillige gassere.

 

Rusta ja, Sjekk spesielt rundt vinduslista på frontruta dørstokken og hjulbuene.

 

Den forgasseren som sies å være dårlig, fungerer helt fint hos meg, drar godt helt til tutallsperra:klovn:

Men er visst ikkeno stas når de først begyner å kødde..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner 2 stk som har hatt 360. Begge de bilene var for det første veldig utsatt for rust og eller mye problemer med motor. De gikk dårlig og ser rett og slett stygge ut. Om disse 2 var de Holland produserte vet jeg ikke.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner 2 stk som har hatt 360. Begge de bilene var for det første veldig utsatt for rust og eller mye problemer med motor. De gikk dårlig og ser rett og slett stygge ut. Om disse 2 var de Holland produserte vet jeg ikke.

 

Nå var vel alle Holland produserte.. Men det var sikkert med Renault motor, det velger iallefall jeg å tro

 

Ja ruster gjør dem, men de er ikke værre enn det japseblekket jeg har eid tidligere..

Men går dårlig? nja, Ikke spesielt med b200. Nå veit jeg skryting, sammenligning og sånt er teit men jeg holder følge med både en siræva is og jeg og kompisen min sin (dog muligens noe ihjelkjørte) E36 318is ..

 

Dessuten er skikkelig gøy sidelengs, derfor jeg driver å styrer med de. Prøv en på vintern og du skjønner meg;)

Posetivt er(iallefall for meg) at du slipper "råne" stempelet som enkelte andre volvomodeller har

 

Btw drivverket er ikke spesielt glad i alt for mye hk. Sitter en er m47r der R ikke er racing men "m47 i rompa".

 

Drar fram slagordet fra en gammel 360 reklame:

 

It goes like a Bmw.

It Corners like a Porsche.

It stops like a Volvo

 

Volvo-Racer-82.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

It goes like a BMW(320 står det i brosjyra), tror jeg fint lite på...

 

It corners like a Porsche, tror jeg heller ikke på.

 

 

Pappa hadde en 360 GL med den tøffe spoileren på å B200A motorn, tøffa å gikk mange år den. Var langt inni sverige med den! Helt opp til Skara om noen vet hvor det er i Sverige. Fullpakka å greier. Go bil når alt virker:-)

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It goes like a BMW

 

Gammal 316 da eller? t-kam og b200k motoren er ikke mye å skryte av.

 

It corners like a porsche

 

Synes det er som å kjøre gamle snekka til bestefar.

 

Stops like a Volvo

 

Seff :titties:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It goes like a BMW

 

Gammal 316 da eller? t-kam og b200k motoren er ikke mye å skryte av.

 

It corners like a porsche

 

Synes det er som å kjøre gamle snekka til bestefar.

 

Stops like a Volvo

 

Seff :titties:

 

Hehe, men den veier ikke så mye vøtt. Min ikke daukjørte b200k holdt følge med en 318is(Noe daukjørt da:rolleyes:)

 

Men Porsche påstanden er vel heller det at den har Transaxle. Som 924\944\928 etc. Jeg hadde både 360`en og en 924 forrige sommer, og 924 er nok litt bedre på veien ja;)

 

924`en og 360`en

SV100212.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunn til dårlig rykte er jo det at når du har gammel bil, så må du før eller siden skru, og 360 er ikke noe koselig å skru på...

For å bytte kløtsj f. eks, må du ut med motor..

Men b200k motoren vil jeg ikke klage på.. den tåler da en hel vinter på turtallssperra utpå et jorde så.. null stress...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår