Gå til innhold

Bytte N75 ventil

Ranger emnet


lekelars

Anbefalte innlegg

  • 8 months later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvd å få tak i en slik n75 på møller, men han tosken i disken vet jo fan ikke hva jeg snakker om. noen som har noen tips om hva vare nr. er, eller hvor jeg bør kjøpe den!

 

N75/boostcontroller/ladetrykksventil.

 

Det er jo ventilen som åpner wastegaten din, og derav bestemmer ladetrykket.. Hvis han ikke klarer å skaffe deg det, burde han virkelig revurdere jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med en 1.8TQ som lader for lite.

SÅVIDT det var overtrykk.

Viste seg at arma til wastegate klokka har knekt og falt av.

Det viser seg at ventilen inne i eksosen som denne arma sitter på, har kilt seg og nå kommer den seg ikke.

Antageligvis akslinga som har skjært seg.

 

Styringa til trykket fungerer, den har bare litt trøbbel med å utføre jobben.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er best da lissom J eller H hva er forskjellen på disse?

det at bilen går bedre er nok bar en plasebo effekt. man får jo ikke no mer trykk. men kan tro på et jevnere drag.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ventil som blir best på din bil kommer halt an på oppsett ellers i ecu, hvilken tuner som har laget programmet og hvem motor du har.

 

Orginalt er f ventilen like god som en hvilken som helst annen ventil, noen sier de opplever opptil 0.2bar mer ladetrykk peak med h ventilen, men av personlig erfaring så har dette lite og si. Jeg opplevde raskere 0-100 tider med en c eller j ventil selv om disse ikke gir noe mer ladetrykk.

 

Har du tilgang til litt forskjellig ville jeg prøvd meg frem og se hva som gir deg det du vil ha, f og c ventilene har et noe mer aggresivt preg en j ventilen på de aller fleste oppset.

 

Lite slår n75 ventilen på ren ytelse men er du villig til og bruke litt tid og vil perfeksjonere oppsetet ditt kan jeg råde deg til og lage en mbc selv, det krever litt arbeid men da

kan du kontrolere alle faktorer akkurat slik du vil ha det.

 

http://autospeed.com/cms/A_0670/article.html

 

Jeg har testet denne med gode resultater. Og kan bare anbefale deg dette om du vil vekk fra n75.

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så inn i tuning, men siden min bil ikke er chippet så kan det vel ikke ha så stor innvirkning? hadde jeg bygd en motor med skulle mappes finjusteres å alt det der kan det kanksje bli en merkbar forandring, men på en standar 1.8t 150hk? vil jeg virkelig merke no forskjel?

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt det som styrer dette i all hovedsak er ecu, karakteristikken på de forskjellige ventilene er nok ikke merkbar på orginale 150 eller 180 hk men med en k04 eller gt turbo og noe oppunder 250hk kan man begyne og merke litt forskjeller her og der. Det gir seg uansett best utslag på en logg.

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår