Gå til innhold

Fluto82's learning by doing 16vT.

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

I dag har jeg skrudd toppen av blokka. tyder på at den har fått altfor mye bensin av en eller annen grunn. forbrenningskamrene var fulle av sot,og det samme var pluggene. det var også små hakk i forbrenningskammeret og på stemplene på innsug siden. ca 0,5mm djupe. men ingen skader på sylinder vegg eller på stemplene ellers.

har også fått meg en ny lamdasonde som jeg har montert.

fant ei dansk side som solgte deler til alle vw veldig billig. http://www.hovwdiaudi.dk. betalte ca 300 DK for toppakning i stål. og den var identisk lik som den orginale VW pakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sveivet igang rado'n i helga.fant meg en øde vei nær heimen.(har ikke skilt) Og fy faen i helvete å det gikk. tror den aldri har gått så bra som nå. begynte forsiktig på 0.5bar i lade trykk og gav meg på 0.9-1bar. det var helt rått. har kun ett problem nå,og det er at bilen starter kun med start kabler. ikke helt sikker på hvor jeg har gjort feil. +kabelen er koblet slik:dynamo-starter-batteri. det er riktig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

kjøpte meg prøveskilt på fredag,og kjørte corrado nesten hele dagen. skikkelig artig,men litt skrekk blandet fryd. men bilen gikk helt greit. men så dukket det opp ett lite problem som jeg prøver å finne ut av:når jeg har fullt gasspådrag virker det som at motoren holder igjen,det skjer på 5000rpm og 0,9bar i ladetrykk. tenningen er justert på 7 grader fortenning på 3500rpm. synes også at motoren blir veldig var når jeg kjører. vann temp på ca 95-100C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har skjedd,veiva er ikke knekt,men på veivhjulet sitter det en liten metall tapp som sitter imot ett hakk på veiva,den tappen har knekt og og fått veivhjulet til å rotere uavhengig av veivaksel,slik at veivhjulet falt av. har vært ute nå og tittet ned i alle plugg hullene,og så ingen fremmed objekt. jeg har også dratt kammhjulet rundt,og det virker som at er som det skal. hvis jeg hadde bøyd noen ventiler ville dette gått veldig tungt. det kom heller ikke noe smell eller rykk i bilen da detter skjedde,så jeg KAN ha hatt flaks. blir å kjøpe ett nytt veivhjul og prøve å starte den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår