Shorty85 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Det har etterhvert blitt en del gromme volvoer... tenkte jeg skulle prøve og få i gang en tråd som gikk på specs, hva du mener ble bra med motoren og hva du ville gjort annerledes+++ Generelt alt som er gjort med grom maskinene... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Kan jo skrive om min. Ikke den grommeste motoren akkurat men: 98 mod. b230ft, helt original, bortsett fra chip og litt høyere ladetrykk.1bar Alu intercooler, 2,5" rustfrie rør og samco og maxam-tuning silikonbend med kraftige svindyre slangeklemmer fra Tess, K&N filter, Turboxs resirkulerbar dump, Turbosmart pysventil. Getrag 265 kasse med Sellholm girspak og 92mod 1031 bakaksel med truetrac og 3,54 utveksling kommer på i løpet av høsten. I løpet av vintern blir det 19t turbo, 531 topp og en annen kam. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Må ha med en sugemotor i denne tråden også;) Legger meg i samme klasse som Kristian her... Ikke det grommeste:) Min er en borret 230f blokk (96,6mm) med orginale råder og de stemplene som har smidd toppdel som er ballansert med sinter, portet 531 med 38/48mm ventiler, spesial cam m/14,2mm løft og snill durrasjon, 2dobble weber 48mm, JT3" med siomons 2,5" 4,2,1 grenrør. Bygges anntagelig om til 2,6l i vinter. Hadde jeg bygd en ny en så hadde jeg gått for 2,6l med en gang og byttet ut gassere med sprut og spjeldhus med 4 separate spleld. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 slenger meg med jeg og da,, ikke noe grom motor,, skal bare få bilen godkjent så ny motor:) men slik den er nå: b230f blokk ET innmat, 531 med a kam. 16T med 3"vinklet eksoshus, med 3" anlegg resten,, og 1bars trykk, kommer med alu ic men ikke enda, :) sprute er lh 2,4 med chipper som poffs her på forume har skaffet,, :) Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Nye motoren min "s90r 426hk motor" (nybygget av s90r på forumet) B6304FS blokk m. 95' topp V70 lavkompresjonsstempler Pianotråd i topp-pakning Twinturbo (xc90 t6 turboer, nye) 31"x12" Intercooler, 3" inn og 3" ut 3" lmm (org) org dyser motronic 1.8 Planer for motoren: VEMS tror jeg at jeg kanskje skal ha meg! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Flott! ta gjerne med dyno papirer (for de som har) hva slags drivverk dere bruker osv... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 tja. kvalifiserer vel til kategori "modifisert" motoren min å da.. Har: -92 mod F blokk, borra til 1OD med KS stempel og AutoVerdi råder. - 531 topp med 40-46 ventiler og bra porting, denne er utstyrt med en KG2T Kam med justerbart drev -3" rustfritt eksos -Electromotive Tec3 med Wastespark -1600cc dyser -porta innsug -Greit stor turbo, 60mm wastegate, 3" trykkslanger og IC -Bmw 262 girboks, og orginal 240 spærra bakaksel(!) får se hvor lenge den holder.. -MSD bensinpumpe og 10mm bensinslanger. effekt har jeg ikke enda da turboen hvarerte.. nesten færdig med bytte nå! Men det blir vel litt guffe.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 jeg kan nå skrive bare for morro.. fk motor fra 95, med chip, a kam, t3 turbo på vei nedi fra cossie.., større dyser, og litt småstæsj.. forhåpentlivis opp mot 300 hk! drivline er m46 med volvo diffbrems aksling.. ikke bøseste man får tak i, men det oppgraderes jevnlig! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 531 topp som er høvlet 4/10 (satser på at dette går bra) nye mahle-stempler, org f-blokk med veiv og råder. porta et-innsug, saab-turbo t3, org 240 cooler, 3" jt fra turbo (2 lyddempere), Megasquirt datasprut, m47 så lenge den holder, åpen diff (trenger man diff for å sladde satser man for lite =P) Trur det var sånn ca det :) har kjørt 2 runder i byn med org f-sprut og liiite ladetrykk, så vet at maskinisten funker i allefall :) kommer på veien så fort som mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 etter dette er det byttet til elektronisk tenning med ombygd fordeler og litt moddet eksos. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 dyno av min gamle motor Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Nye motoren min blir sånn: Penta bånndel 2,5L med H råder og 8,5:1 i komp. 531 topp, std ventiler, dobble ventilfjærer, porta begge sider samt frest forbrenningsrom og en vass turbokam. 940 grenrør som er matcha mot toppen og turbo. GT3071R turbo Glt innsug som er matcha mot toppen samt innsveisa dysehull. 610cc dyser, 84mm LMM og spesialchips. Alu cooler, 3 tom eksos osv. Motoren er ikke ferdig enda, skal bremses i løpet av høsten etter planen. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Får skrive min da. B23ET bunndel 405 topp lett pussa K-kam, ikke egnet for gatebruk eller mildt trimmede motorer. Åker ut og byttes til en A-kam. Mitsubishi 19T turbo på lett porta 940 grenrør 968 dyser (465cc) b230fk innsug 76,8mm LMM Walbro GS341 bensinpumpe 600x300x76 IC med 3" trykkrør Viking spesialchip 3,8 bar bensintrykk 1,3 bar ladetrykk Har ikke bremsa, men skal ligge rundt 300hk+/- med dette oppsettet. Fullt ladetrykk litt før 3000 rpm, men begynner ikke dra skikkelig før 4000 rpm pga den jævla K-kammen. :P Gleder meg til å få i A-kam. Funker bra og går som ei kule nå også, har ikke kosta allverden å bygge heller. :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Får skrive min da. B23ET bunndel 405 topp lett pussa K-kam, ikke egnet for gatebruk eller mildt trimmede motorer. Åker ut og byttes til en A-kam. Mitsubishi 19T turbo på lett porta 940 grenrør 968 dyser (465cc) b230fk innsug 76,8mm LMM Walbro GS341 bensinpumpe 600x300x76 IC med 3" trykkrør Viking spesialchip 3,8 bar bensintrykk 1,3 bar ladetrykk Har ikke bremsa, men skal ligge rundt 300hk+/- med dette oppsettet. Fullt ladetrykk litt før 3000 rpm, men begynner ikke dra skikkelig før 4000 rpm pga den jævla K-kammen. :P Gleder meg til å få i A-kam. Funker bra og går som ei kule nå også, har ikke kosta allverden å bygge heller. :) Min 242 har samme oppsett som over, bortsett fra portet og dekompet 531-topp med VX3-kam retardert et par grader :volvsmile Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 holder på å bygge meg ny motor nå, så veit ikke noe om hester ogsånn ennå Oppsettet på den blir: -b234 blokk -eagle stål H-råder -16v topp -Custom JE stempler, bestilles på mål fra VS-motor -hjemmebygd grenrør -hjemmebygd innsug -Siemens decca 820cc dyser -Garret T4 turbo -datasprut -alt i bunndelene er avbalanset +++ husker ikke alt i farta Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.