ManiaCoupe Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Blir vel lavest når man strammer fjøra? PM sendt btw:) Blir vel ikke det vel......! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 hmm.. ikke? kjekt.. da gjør det ikke noe at den er skadet .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Når du skrur nedover blir bilen lavere.. når du skrur oppover blir bilen høyrere. Stramme fjærer vil jo medføre at du har skrudd oppover. Noe som igjen medfører høyrer bil.. Get it? :) For å gi deg et bilde av dette, så kan jeg si atRustfri er skrudd helt i bunn foran og mangler en cm eller to på å være i bunn bak. Den grønne har et par tre cm igjen bak og litt foran. Men når det er sagt så er det forskjellig hvor mye det enkelte merke senker når det er i bunn. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Hehe, skjønner ikke helt koffer dem lage coiloversa sånn.. Hvis æ skal tenke logisk så ville jo å komprimere fjæra for å få kortere fjæringsvei være veien å gå hvis biln skulle vært nermere bakken.. Ikke motsatt at fjeringsveien blir større og biln nermere bakken.. Men det e vell en grunn til at dem lage dem på den måten dem lage dem på.. :) Olsennissan, snart på tide å få skilt på biln? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Hehe, skjønner ikke helt koffer dem lage coiloversa sånn.. Hvis æ skal tenke logisk så ville jo å komprimere fjæra for å få kortere fjæringsvei være veien å gå hvis biln skulle vært nermere bakken.. Ikke motsatt at fjeringsveien blir større og biln nermere bakken.. Men det e vell en grunn til at dem lage dem på den måten dem lage dem på.. :) Olsennissan, snart på tide å få skilt på biln? Dersom du, la oss si bytter ut fjøra med et stålrør, skjønner du det da? Flytter du anlegget røret har nedover senker du bilen mot bakken tilsvarend. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Ah... skjønner:) Men helt enig med maaa her.. rart det der.. Skilt ja.. Men 40fjørene som satt på golfen må jo av.. da de er rusta i stykker og ikke tuv på de.. Så da må jo coiloversa på før man får på skilt:D Liker den unnskyldninga;D Greide foresten å kjøre ut i dag..:D camry med sommerdekk går rett fram når man heter Øyvind og prøver å legge`n brei:D værtfall på 1ste forsøk:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hehe, skjønner ikke helt koffer dem lage coiloversa sånn.. Hvis æ skal tenke logisk så ville jo å komprimere fjæra for å få kortere fjæringsvei være veien å gå hvis biln skulle vært nermere bakken.. Ikke motsatt at fjeringsveien blir større og biln nermere bakken.. Men det e vell en grunn til at dem lage dem på den måten dem lage dem på.. :) Olsennissan, snart på tide å få skilt på biln? Du ønsker jo ikke å ha kortere fjæringsvei selv om du senker bilen. Er ikke noen bedre måte å lage coilovers på enn dette og det er rimelig innlysende hvorfor og hvordan denne fungerer..... Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Heihå, sitter ikke her å prøver og fortelle kossn dem kan lage coiloversa bedre. E ingen ingeniør og har heller ikke tenkt å bli det. Skjønner jo kossn dem fungerer med samme fjeringsvei uansett kossn høyde, men i mitt hode så ville det logiske vært at den ble stivere jo lavere biln kom for ikke og subbe neddi når biln e veldig lav. Samme prinsipp som biler med vanlig fjærer, der senkefjæran e kortere men kraftigere som resulterer i kortere fjeringsvei kontra oringalt.! Men og komprimere fjæra e nok ikke veien og gå uansett, men på en annen side så kan æ ikke tru det e optimalt med samme fjæringsvei om biln e 15 cm over bakken kontra 3, men nu vet æ jo ikke ka ideell høyda på coiloversa e heller.. Sellom det sikkert også varierer fra produsent til produsent samt. andre faktorer som hjuldiameter osv. Men når allt kommer til stykket så spiller det gjerne ingen rolle såfremt du ikke skal bruke biln til å jage rundetider og må justere det optimalt for og hente en tidel her og en tidel der. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Det er vel alltid en fordel å skjønne hvordan ting virker for å utnytte det optimalt? Men når allt kommer til stykket så spiller det gjerne ingen rolle såfremt du ikke skal bruke biln til å jage rundetider og må justere det optimalt for og hente en tidel her og en tidel der. :) Coilovers ble laget for å jage rundetider, er bare de siste årene dette er blitt billig og tilgjengelig nok for alle. Du får bilen lav nok med kortere demper og fjærer til en brøkdel av prisen men med coilovers har du mulighet til å justere høyden på mm. I tillegg demperstivhet begge veier på de råeste..ref KW v3. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Vell, det e nok ikke uten grunn at alle racing team med respekt for seg selv har en egen suspension guy som tar seg av den jobben. Men og kjøpe KW v3 kun for senking blir for dumt, det blir isåfall kun for å fylle ut de tomme linjan når gatebil magazine har reportasje om biln din. Understell: KW variant 3 Kosta 14 000 "men bare måtte ha det" Jeez :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Men da er det greit... ------ Coiloversa kommer på til mandag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Nu e det Tirsdag!!!! :w00t <-- Venter spent på bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 vært syk hele uka.. så det får skje i.l. av neste uke;D Er foresten super service av "Hottuning" på Ebay.. Trur du ikke de sender meg en ny demper?? Trur jeg bare setter på den jeg fikk/som er skadet.. så har jeg en i reserve:D Og er det foresten noen som har peil på bur i cab?? lurer på om det ikke hadde vært tøft med et halvbur i caben:D Står at ikke buret passer til golf med "sliding roof" eller noe.. Men hva er det som gjør at det ikke passer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Og er det foresten noen som har peil på bur i cab?? lurer på om det ikke hadde vært tøft med et halvbur i caben:D Står at ikke buret passer til golf med "sliding roof" eller noe.. Men hva er det som gjør at det ikke passer?? Har bygget bur på det ene og andre men ikke på kæbb (bare fjernet den stygga bøyla på en). Sliding roof = soltak, bygger 6-7 cm lavere enn taket og gjør det vanskelig å få halvburet pent hvis du ikke legger det ett stykke bak B-stolpen. Vil tro ett vanlig selvbyggerhalvbur til Golf1 er greit å trykke inn i kæbben. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 hmm.. tøft:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.