Gå til innhold

Verdien av en Volvo 242 Rc Divisjon 1 bil?

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ta med deg en latmann og div.piper og ett batteri og startkabler. Så prøver du å rotere motoren og turboen, hvis det går rundt så bytter du olje og fyll på litt frisk bensin, så er det bare å prøve å starte den, og event kjøre den en liten runde. Etter det kan du begynne å diskutere prisen, Om bilen funker eller ikke er jo ganske vesentlig med tanke på prisen.

 

Det er mange brukbare deler her og karossen ser jo bra ut.

 

Ja, det kan bli morro med bensinslanger som er fulle av sprekker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, k-jet sprutene har en tildens til å morkne innvendig og eire, og skjer det er det ikke håp for den.. siden det ikke finnes deler lengre.. men men.. fins jo alltids en svenske som har et k-jet sprut liggende da, som funker, og da kan man jo få det til å fungere ;)

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med deg en latmann og div.piper og ett batteri og startkabler. Så prøver du å rotere motoren og turboen, hvis det går rundt så bytter du olje og fyll på litt frisk bensin, så er det bare å prøve å starte den, og event kjøre den en liten runde. Etter det kan du begynne å diskutere prisen, Om bilen funker eller ikke er jo ganske vesentlig med tanke på prisen.

 

Det er mange brukbare deler her og karossen ser jo bra ut.

Er det så veldig lurt å starte en motor som ikke har vært starta på 8-10år?

 

Som sagt, k-jet sprutene har en tildens til å morkne innvendig og eire, og skjer det er det ikke håp for den.. siden det ikke finnes deler lengre.. men men.. fins jo alltids en svenske som har et k-jet sprut liggende da, som funker, og da kan man jo få det til å fungere ;)

Har komplett K-jet sprut liggende, så det er ikke noe stort problem.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med deg en latmann og div.piper og ett batteri og startkabler. Så prøver du å rotere motoren og turboen, hvis det går rundt så bytter du olje og fyll på litt frisk bensin, så er det bare å prøve å starte den, og event kjøre den en liten runde. Etter det kan du begynne å diskutere prisen, Om bilen funker eller ikke er jo ganske vesentlig med tanke på prisen.

 

Det er mange brukbare deler her og karossen ser jo bra ut.

Er det så veldig lurt å starte en motor som ikke har vært starta på 8-10år?

 

Som sagt, k-jet sprutene har en tildens til å morkne innvendig og eire, og skjer det er det ikke håp for den.. siden det ikke finnes deler lengre.. men men.. fins jo alltids en svenske som har et k-jet sprut liggende da, som funker, og da kan man jo få det til å fungere ;)

Har komplett K-jet sprut liggende, så det er ikke noe stort problem.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel greit å fyre en motor som har stått så lenge... hvis man gjør som det er blitt nevnt tidligere i tråden.. ny olje,plugger,slå på tenninga og sjekk etter om det lekker bensin noe sted.. osv..

Er jo ikke grp.a k-jet på den.. mener de hadde annen belg i glassfiber (240 evo) fordi den org. trekker seg sammen av det større vaakumet som oppstår.. og b.mengdefordeler fra porsche,gulldyser. manifolden til turboen er jo org. 240

Mener grp.a hadde 940 grenrør. jeg har sett bilde av gruppe A manifold i org. volvo r-sport katalog. den var dønn lik 940 sin.

Volvo skulle egentlig kjøre med lh sprut men ble for sene med å få det godkjent eller noe sånn papirdritt.. så derfor kunne de kun bruke de nyutviklede innsug/manifold.. kjøre k-jet. og bruke dysene på f-innsuget til vanninsprøytning..

Var også 2' negativ camber på bakenden og alukåpe med uttak for kjøling og wattlenk..osv..!?

Er i det hele tatt lite som minner om grp.a deler her..

Men er det et org. grp. a karosseri så er da det litt fett det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så veldig lurt å starte en motor som ikke har vært starta på 8-10år?

 

Det er ikke noe problem det, er ikke noe poeng og demontere hele greia for så å se om det funker. Enten så starter den eller starter den ikke. Hvis den starter og alt er bra så er det jo ikke nødvendig å gjøre noe som helst. Du har ingenting å tape på prøve å starte den.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med deg en latmann og div.piper og ett batteri og startkabler. Så prøver du å rotere motoren og turboen, hvis det går rundt så bytter du olje og fyll på litt frisk bensin, så er det bare å prøve å starte den, og event kjøre den en liten runde. Etter det kan du begynne å diskutere prisen, Om bilen funker eller ikke er jo ganske vesentlig med tanke på prisen.

 

Det er mange brukbare deler her og karossen ser jo bra ut.

Er det så veldig lurt å starte en motor som ikke har vært starta på 8-10år?

 

Som sagt, k-jet sprutene har en tildens til å morkne innvendig og eire, og skjer det er det ikke håp for den.. siden det ikke finnes deler lengre.. men men.. fins jo alltids en svenske som har et k-jet sprut liggende da, som funker, og da kan man jo få det til å fungere ;)

Har komplett K-jet sprut liggende, så det er ikke noe stort problem.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår