Gå til innhold

740 turbo - overpriset, eller har jeg gått glipp av noe?

Ranger emnet


Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Altså den hater ikke åpne dumpventiler. er mye bilder med slike som har åpen dump orginalt. er vel mere det at sprutet får feil verdier fra den når man plutselig har en "falskluftventil".

 

å en annen sak er om man setter luftmassemåleren nær gasspjellet og dumpen rett før LMM`en, da blir ting bedre;) dette funker da ikke med luftMENGDEmåleren.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

well... da tror jeg men begrenser levetiden med en god smule eventuelt e helt brød. er jo ikke laget for trykk men vet det har funka for noen. vet også om dem det ikke har funka så bra for.

 

Kan jo alltids legge til at å kjøre med luftMENGDEmåle og ikke ha dump er å be om at den skal gå sund. personal experience.

 

Har vi fortalt nok og disse såkalte LMM??? fins det noe mer å si?

 

 

Back to ståpikk.

 

En 740 me annet enn det vanlige chip effektanlegg og lesjø"senk" er ikke akkurat verd mer en 30k i GOD stand. men er den trimmet mer enn det må man huske på at det KOSTER flesk. i tillegg hvis understell er oppgradert videre. men mye av dem er overpriset noe JÆVLI da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 740 me annet enn det vanlige chip effektanlegg og lesjø"senk" er ikke akkurat verd mer en 30k i GOD stand. men er den trimmet mer enn det må man huske på at det KOSTER flesk. i tillegg hvis understell er oppgradert videre. men mye av dem er overpriset noe JÆVLI da.

 

vel, dem er ikke verdt allverden nei, d vet vi jo alle, men så er d vel noe med hva folk er villig til å betale da, du får d dem er villig til å betale;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intresang debatt om masse /mengde målere.

 

Enig med BMW520 at det er jo etterspørsel som styrer prisen, disse bilene begyner jo nesten å bli relativt sjeldne , og er fortsatt veldig populære (spesielt som orginal TIC)

 

Jeg tror orginale 740TIC er kommer bare til å stige i pris, det vil kansje bli som med 242/142 som bare blir mer og mer populære og dyrere.

 

En 740TIC er en investering :D

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig. Forgjengeren 240Turbo er imidlertid og har "alltid" vært sjeldnere. Men 740en er sikkert også en kommende klassiker, så de som er interesserte kan nok med fordel kjøpe og ta godt vare på en før det blir for sent/dyrt. :)

 

fint at jeg har en stående allerede da:D funderte på å selge, men nå begynner jeg nok å tenke meg om;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er på utkikk etter 740 med turbomotor og har fulgt med på annonser rundt omkring i den siste tida.

 

Jo flere biler jeg ser til salgs, jo mer begynner jeg å lure. Hva i alle dager er det som gjør at eiere av relativt vanlige 740turboer forlanger borti 50.000 norske kroner for sine +-20 år gamle biler med godt over 250.000km på nakken?

 

Eksempler:

 

 

 

 

 

Tror nok du har gått glipp av mye. Prøv å skaff deg et annet bilmerke i den klassen med samme komfort og tilsvarende effekt, så kan du sammenligne prisen etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har gått glipp av mye. Prøv å skaff deg et annet bilmerke i den klassen med samme komfort og tilsvarende effekt, så kan du sammenligne prisen etterpå....

 

Jeg HAR en bil i den klassen, med bedre komfort, men litt lavere effekt enn et-motorene...Til en firedel av prisen, noe mer du vil sammenligne mens vi er igang?

 

 

-88mod 760Turbo Kostet ca 650000,- ny i 88 takk

 

Det er vel "top of the line" utgaven, fullspekket med ALT? Bilen jeg har nå kostet rundt en halv mill den også, ny. Og det er ikke med alt utstyret man kunne få engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-88mod 760Turbo Kostet ca 650000,- ny i 88 takk

 

På den tiden økte det ganske mye fra år til år. Og en 760Turbo (for øvrig sjelden her til lands og særlig så sent som 88) var nok enda en del dyrere enn en 740, til tross for samme motor(?!). Av priser jeg har festet meg ved, mener jeg at 740Turbo og 940Turbo lå på ca 430000 ved overgangen 1990-91. Så jeg tror ikke 350000 i 1987 skal være et helt galt anslag.

 

Likevel illustrerer du et poeng, nemlig at en 760Turbo 88 må ha kostet relativt mer enn noen Volvo i dag.

 

Selv om det vel var jeg som dro inn poenget med nypriser, innrømmer jeg at dette ikke kan tillegges særlig stor vekt når man skal vurdere hva bilene er verdt ca 20 år senere. Men jeg mistenker at Volvo har litt bedre dekning for å holde prisen lenge enn Ford...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det vel var jeg som dro inn poenget med nypriser, innrømmer jeg at dette ikke kan tillegges særlig stor vekt når man skal vurdere hva bilene er verdt ca 20 år senere. Men jeg mistenker at Volvo har litt bedre dekning for å holde prisen lenge enn Ford...

 

Joa, men de like gamle Cosworthene da? De koster fra 100000,- til 200000,- alt etter stand.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men de like gamle Cosworthene da? De koster fra 100000,- til 200000,- alt etter stand.

 

ja på tal om disse bilene, dem er jo ikke overpriset i heletatt da(ironi);) åsså griner noen her om overpriset volvo:shake.

som at ford cosworth er noe bedre kvalitets messig?????

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" er vel meg.. Og ja, jeg synes 740turbo koster mer enn jeg klarer å se grunnen til. Dette tror jeg har noe med volvos "går aldri istykker"-image, folk tror og mener at det er verdens beste bil og tar seg betalt deretter. Ikke misforstå, det finnes fanatikere i alle bilmerke-miljøer, men volvofolk har en tendens til å utmerke seg ;)

 

Ingen har vel sagt at ford cosworth (snakker vi scorpio, sierra eller escort?) er bedre kvalitetsmessig. Eneste jeg vet er at kameraten min sin 740 står, og min ford går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår