Gå til innhold

Volvo 240 Turbo med Megasquirt

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

har fått montert MS1 v3 (MSnS)

 

litt info:

- Volvo b230et og 531 topp

- Tenning, org coil og hallgiver-fordeler

- Org Volvo lufttempsensor og vanntempsensor

- hitatchi TPS (fra Subaru, hadde en liggende)

- bredbandslambda PLX M300 (midlertidig på låns fra Haien) ;)

 

har så vidt begynt mappingen..

men plages med at Megatune stopper/klikker..

 

men bilen starter og går sånn passe jevnt på tomgang, har justert ned Turbotrykket til minimalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gå inn på mappa der megasquirt ligger. er en undermappe som heter MtCommon. Åpne fila Common i notisbok.

 

Der står det blant annet

interWriteDelay = 1 ; Milliseconds delay after each byte when writeBlocks is "on".

 

Endre "interWriteDelay" fra 1 millisecondt til 5. Enkelt og greit bare å merke 1tallet og skrive 5 istede. (husk og lagre).... Det brude gjøre susen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på mappa der megasquirt ligger. er en undermappe som heter MtCommon. Åpne fila Common i notisbok.

 

Der står det blant annet

interWriteDelay = 1 ; Milliseconds delay after each byte when writeBlocks is "on".

 

Endre "interWriteDelay" fra 1 millisecondt til 5. Enkelt og greit bare å merke 1tallet og skrive 5 istede. (husk og lagre).... Det brude gjøre susen...

 

Takker.. :D

 

skal prøve dette når jeg kommer meg i garasjen :)

 

sendt deg PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut :D

Jeg får igjen MS-en min snart og vil kjøre rimelig likt oppsett som deg, med direct coil control.

Starta du med å kjøre autotune eller bare klassa du det inn og vrei om nøkkelen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut :D

Jeg får igjen MS-en min snart og vil kjøre rimelig likt oppsett som deg, med direct coil control.

Starta du med å kjøre autotune eller bare klassa du det inn og vrei om nøkkelen? :P

 

jeg koblet opp alt, skrev inn de verdiene som skulle burnes to ecu før man vrei om nøkkelen.. og den startet med en gang.. ikke noe nøling.. :happyhappy:

 

men gjenstår mapping.. noe NM-Performance har sagt seg villig til å hjelpe/gjøre for meg på ACR :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er mange som har problemer med usb->com adapter. Sjekk litt på ms forumene hvem som anbefales og hvilke som er kjent å lage trøbbel.

 

Det beste er å finne en gammel pc med comport :)

 

Grattis med oppstart, du har tydeligvis gjort alt riktig!

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jager den eller dør den? På kald eller varm motor?

 

Du bør ihvertfall ikke bruke open loop på tomgang. Det eneste som skal justere tomgangen er da spjeldet og VE-tabellen.

 

Og hvis dette er et problem med kald motor så må du se på warm up innstillingene og selvsagt. Men man skal uansett ikke justere tomgang på kald motor..

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

warm up enrichments er ikke justert da vi ikke får den til å idle noe finere uanz hvor mye vi justerer der under oppvarmingen. idler ikke høyere enn 500-600 omdreininger uanz hva vi jør. når den er varm jager den ikke på tomgang men går veldig uryddig og rister en smule. den går ikke så smooth som den burde. kom til å tenke på at detgodt muli kan være pluggene. når den er varm og idler ligger den mellom 14:1-15:1 AFR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår