Gå til innhold

83 GTi m/ 1,5mm fresa topp.

Ranger emnet


Vantage

Anbefalte innlegg

Har en motor jeg slang i en delebil jeg har her om dagen, bare for å ha noe å herje med i vinter. Toppen på motoren hadde "store krater" etter varmkjøring, og måtte dermed freses ned 1,5mm for å få den plan og fin igjen. Dette fører selvfølgelig til en h*lvetes komp. Men bilen starter og går, men ikke ordentlig, det kjennes ut som om den trekker luft et eller annet sted, og bobler når jeg gir på, som om den ikke får nok bensin, for når jeg gir bånn gass, så skjer det ikke no før jeg slipper fjøla halvveis ut igjen.

Noen som har vært borti dette?

Har smurt opp spjell og justert CO. Bensintrykket er okey.

Register og tenning stemmer.

Alle svar mottas med takk.

Jeg har sjekket alt jeg synes er "logisk", men nå står jeg bare og klør meg i hue.:confused:

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke gå an å løse noe av problemet med den økte kompen ved å skjære til en kobberpakning (eller noe slikt) for å få igjen de manglende 1,5 mm ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har tenkt på det, men motoren går fint på tomgang.

Tenning, register og bensintrykk er ok.

Så jeg lurer på om det er et eller annet sted injection-systemet på disse bilene pleier å trekke luft?

Jo mer jeg glaner, jo mindre skjønner jeg.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gått over alt opptil flere ganger.

Den går fint på tomgang, det er først når jeg gir gass, at den begynner å boble.

Har jo skrudd sammen en haug med sånne motorer før, og aldri hatt noe problem, men nå står jeg bare bom fast.

Skal ut og ha av hele driten igjen nå.

Må bare komme til bunns i dette, blei kjørt fra av en 1.1fiesta i går, med 47hk. (JA, JEG ER FLAU!! :op )

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil det som står nederst på innleggene dine da:D :D :D

 

Dysene dine da?

Har du sjekket de? Ta ut en og se mens en annen prøver å starte bilen, gi den et lite dunk i siden med en fastnøkkel og hvis det er drit i den kommer det som regel ut da.... og den begynner å levere en fin "tåke" igjen....

Du vet sikkert om det, men det er bare er lite tips..... for dysene på de bilene har en tendens til å bli full av drit og dusjen ser mer ut som en slapp pisse stråle:D :D

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. har sjekka dysene også ja.. skal bytte pakning til innsugsmanifolden i kveld. Har en liten mistanke om at den lekker.

Hehe, dette er ikke den bilen nederst på innleggene mine.. dette er en delebil, som jeg skal herje med ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo(Garrett T3), intercooler(fra saab900Turbo),2,5"eksos rustfri strak fra turbo(oh for en lyd). G60 råder, veiv og stempler. Bosch 5bar bensinpumpe. 16v mkII Girkasse. Momo ratt og felger(byttes snart til compomotive). Senket 80/60 m/gule koni

 

Kort fortalt.. syntes det tok lengre tid å sette det sammen ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt, så jeg veit ikke..

Den flytter seg greit.

Parkerte en Saab 900 T16 i lierbakkene vaffal ;)

Har ikke bilder gitt, må skaffe meg kamera først.. hehe..

har ikke tatt bilder mens jeg bygde den heller, men skal bygge ny motor (16v) til sommeren, og da skal bilen lakkes på nytt og få noen nye hjulbuer osv. Skal passe på å ta masse bilder da.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt?

Det skal jeg love deg.. jeg tar ALDRI vare på kvitteringer, blir bare bekymra når jeg ser på dem alikvel.. hehe.

Synes det viktigste er at det blir bra, og at jeg er fornøyd, så får det bare koste det det koster ;P

Stå på!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet var at innsugsmanifolden hadde fått seg en støkk på undersida, og det var blitt hull, tetta detta, og da funka det. Det anbefales IKKE å frese 1,5mm av toppen.

Det funker som faen helt til ventilstengene knekker ;(

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår