Chevy350 Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Slenger ut noen tanker fra min side; Hvis 350 motoren er den som er nevnt lenger oppe ('89 TBI fra Van) trenger motoren hvertfall veiv beregnet på hel pakkboks/simmering i bakkant av veiva, og det bør sjekkes opp om blokka er såpass ny at den er ferdig maskinert for original rullekam. Å skaffe et sett rulleløftere og slikt til en std blokk er endel billigere enn de ettermonteringsgreiene med ei brygge mellom to og to løftere... Kompressor eller ei, jeg ville uansett satset på et smidd 383 strokersett siden bunndelen skal byttes uansett. Er motoren fra G30 kan han ha flaks og ha en 4bolta blokk og, men uansett er nok et pinneboltsett fra ARP verdt å titte på. Kam, topper, innsug er vanskeligere å si noe om, da du trenger en grei pakke som jobber godt sammen, enten det blir kompressor eller ei. Spjeldhus avhenger veldig av typen innsug som velges, og det er mange typer innsug og spjeldhus å velge mellom. Hvis doningen skal bli så stor, kraftig og tung som det virker av teksten lenger opp, er den vel mer egnet til biltrail eller å kjøre i løyper i skauen, ikke spinne opp 90graders sandtak liksom? Hvis den sjelden eller omtrent aldri når 5000rpm under bruk, kan jo noe så low-tech som et TPI innsug kanskje funke greit? 383kit, snill kam, passe kanaler i toppene, lange runners i TPI-innsuget og ende opp med et momentmonster? Mange muligheter, men en mer turtallsjager til motor krever nok et annet innsug. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Sitter å funderer... MÅ du bygge den selv? titta her ja... Ser du at du skal slenge ut 60-70 lapper..?? Bruke i skogen...jo mere cid jo bedre da...finnes masse store 412-427-454 SB til salgs... Søk på Crate motorer på summit... Eller se på sidene til http://www.shafiroff.com/ Shortblock... http://www.shafiroff.com/shortblocks/406_shortblock.asp Komplett 434/725 HP http://www.shafiroff.com/sportsman/434_725.asp Denna finnes på http://www.nitroz.se her snakker vi ok smalblock... chevy sb kompressor ,350 borrad 0,040 ,je/srp kolvar ,manleyalustakar,rullkam,rullvipor,rullyftare,stålvev,portade nyren toppar ,8-71 kompressor 2xholley 750 ifm, motorn nyren ej startad gjord hos mmr i malmö . 700 hp byta rem och du har 900 hp förstärkt 400 låda,(ev a1 låda )stålstartkrans,startmotor,konvertor,tändsystem medföljer. billigare vid snabb affär fler bilder finn Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Hel alu BB http://www.shafiroff.com/sportsman/silver_billet.asp Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 God dag.Skriver for Finken, ettersom han ikke har nett-tilgang om dagen. Har blitt litt mere konkret hva som skjer her nå: Bilen vil veie mellom 2500 og 3500kg girkasse powerglide 4x4 Over 40" hjul Aksler: data60-70/ unimog/ rockwell Har 350 blokk og skal bruke denne. Vil bli bygd for Offroad. Autronic SM2, datasprut Så lurte da på hjelp til å bestille deler her. Blir (som skrevet) en rimelig tung bil med store hjul, så må ha litt power. Her er kompressor sterkt vurdert. I 1. Omgang trengs hjelp til å sette opp en bunndel (veiv, råder, stempler.. hele leksa). Burde komp-forhold bestemmes i bunn eller topp? Tenkte å hovedsaklig handle det meste fra summit, hvis dette er mulig. Så dirrekte linker hadde vært supert :) 1 ting til: skal jo bygge om til innsprut, så trenger spjeldhus. Hvor kan/burde han kjøpe dette? Ville kanskje brukt th 400 på så tung bil, mener og hørt at Pg ikke egner seg bra på ekstremt tunge biler. ville kjøpt ferdig motor, sjekk denne hos Dyno-flo.com Har god erfaring med dette firmaet. Street 406 560HP Pump Gas * Dart Lil M 9.025 Deck Nodular Caps * JE Pistons Forged Flat Top * Eagle 4340 Forged Steel Internal Balance Crankshaft * Eagle 6.0 4340 Forged Steel H Beam Rods with arp 2000 Rod bolts * King Alecullar Pro Race Bearings Rods and Mains * Mahle File Fit Performance Ring Set * Dart Pro 1 215 CC Heads-Fully Ported and Flowed o 72cc Chamber o Stainless Valves o Competition Valve Springs o Titanium Retainers and Locks * ARP Headstuds * Mr. Gasket Solicore Head Gaskets or Equivalent * Professional Products Intake Manifold * BilletDouble Roller Timing Chain with Torrington Bearing * Scorpion Aluminum Rocker Arms * Custom Ground Solid Flat Tappet * Comp Cams Solid Flat Tappet Lifters * 5/16" thick wall 4130 Pushrods * SFI Damper Internal Balance * Moroso/milodon Oil Pan * Melling HIgh Volume Oil pump and Shaft * Aluminum Valve Covers and Chorme Timing Cover * Aluminum Stud Girdle $8,899 Bestill denne med lav komp stempel( koster ikke mer) Kommer fortollet inn i Norge med frakt ca 65000,- med dagens $ kurs og sett denne på innsuget http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=HLY%2D9900%2D171&N=700+4294925239+4294839074+4294859865+4294925239+4294839074+4294859865+4294891681+115&autoview=sku Kompresor har eg lite erfaring med, kan ikke hjelpe mye der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Skal du få mest for pengene kan du glemme å bygge selv. I vart fall hvis du skal har tenkt å borre den gamle motoren. Du sparer mye på å kjøpe ferdigbygget fra usa. Som du ser av linkene ovenfor er det MYE å velge på. Jeg kjøpte min 383 fra T&L engine i USA, 383/440 hp kjørt i benk med alle testresultater (og video når den ble kjørt). Jeg brukte lang tid på å undersøke priser, kvalitet o.l. Jeg klarte ikke å bygge billigere selv. Jeg kjøpte motoren på e-bay. link till mitt bygge her: http://www.matsc.net/Mats%20sider/bil%202/sideskjort.htm Nå har den en Holley 750 gasser men en Commander 950 multipoint efi er bestillt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 For Finken igjen: Endret planer for akslinger så bilen blir mye lettere, så det holder med en smallblock. Dere nevner 383-kittet. Er det noen grunn til å ikke bruke større? Summit har jo opp til 396!? Har titta litt på shortblock her: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SLE%2D12412M&autoview=sku Hva med å begynne med en sånn en? Er jo oppgitt til å takle opp til 700hk, og det er jo mer enn nok for meg. Er det forskjellige motorfester på denne og den jeg har stående? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 For Finken igjen: Endret planer for akslinger så bilen blir mye lettere, så det holder med en smallblock. Dere nevner 383-kittet. Er det noen grunn til å ikke bruke større? Summit har jo opp til 396!? Har titta litt på shortblock her: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SLE%2D12412M&autoview=sku Hva med å begynne med en sånn en? Er jo oppgitt til å takle opp til 700hk, og det er jo mer enn nok for meg. Er det forskjellige motorfester på denne og den jeg har stående? Nå snakker du om Ls2, som står i nyere biler og motorfester er ikke dei samme. skulle du ha kompressor er kompen for høg på denne short blokken ca 11,1. Men en gang til hvorfor ikke kjøpe ferdig motor????? Her er mer forslag http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_955768_-1 http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_902537_-1_10763 short block som kan bygges til kompressor motor tåler mye hk 700++++ http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_86176_-1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Klart en komplett motor er rimligere. Men har jo såklart no med økonomi og gjøre, jeg har ikke 70 tusen og legge ut for en motor sånn nå med engang, kan jo såklart spare opp og kjøpe en motor til sommeren, men vil gjerne begynne snart, så da får det heller koste meg litt extra. Bygge litt etterhvert. Men tilbake til det jeg lurte på, ser det er mange som foreslår 383 kit, men hvorfor ikke større? Ser summit har kit ifra eagle helt opp til 396. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Lurer på hvor mange som har en 383? En 350 holder til de fleste. Det er ikke et hav mellom 350 og 383kanskje en bare en pytt. 396, en bitte liten større pytt. Skal du nødvendigvis ha en fantastisk MASSE dreiemoment så kanskje du heller skulle kjøpe en 454. Er det ikke så at du skal bygge en stor j...a skogsmaskin for villmanskjøring offroad? Da kan du sikkert ligge på litt høyere turtal og da får du skremt opp en 350 til en langt rimligere penge. Skal du derimot kjøre trail (eller hva det nå heter) stiller seg saken kanskje annerledes, men hva skal du da med alle hester? Hvis du nå nødvendigvis må bygge selv så bygg en 4bolt 350 med en bundel som tåler det du tror du skal ha senere (bra veiv, råder stempler) få hele kalset balansert! Hvis du vil spare penger å få noe som er mye bedre en du kan bygge selv, kjøp en long-block fra usa, ser dem avertert på e-day fra 1500 og oppover. 2000 dollar kjøper deg en riktig anstendig sak...:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.