Gå til innhold

Din pinligste jobbtabbe..

Ranger emnet


Popp

Anbefalte innlegg

min største var vel når eg jobbet på smith stål.. skulle laste en semi som skulle til trondheim med sidelasteren.. hadde vært inni hallen å hentet meg 4 tonn med hulprofiler, med olje på, og når trucken kom i en helling så plutselig forsvant dem av gaflene og nedover mot sjøen :P dem stoppa heldigvis, men var et reint helvete å plukka dei opp igjen.. semisjåføren blei jo kokforbanna på at det tok så lang tid :D

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 16 år, helt uten noe førerkort av noe som helst slag. Jobbet på et sagbruk som sommerjobb, og skulle rygge ut ei pakke med 2tom 4, til den jobben brukte jeg hjullasteren, og du kan godt si jeg rygga over en halv audi 80..

 

Heldigvis var eieren av det gode slaget, så han nøyde seg bare med at jeg(faren min) skulle betale skadene.. hadde han sagt ifra til policen, og diverse andre hadde jeg og arbeidsgiver fått en avorlig smekk over fingra: p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm har 2 som skiller seg litt ut og 1 som er litt flau bare!

 

var 1 dagen på jobben(hadde aldri jobba som bilmekaniker før bare på bilopphugger og der kjører dem litt annen stil en på et verksted for å si det sånn) og jeg skulle pusse holderene på bremsene framme og det resulterte i en knekt skrue som verksmestern måtte ta ut (brukte litt tid på den) den er litt flau ikke ille men litt flau!..

 

 

så kommer de 2 store!

 

stressa som faen med en varebil (hyundai h1) og skulle fikse noe som jeg måtte ha av hjula på!. Det gikk rimelig raskt unna og jeg satt på hjula igjen! etter 1minutt ut i prøvekjøringa (som verksmestern tok ettersom jeg ikke har lappen) så fikk den andre ansatte på verkstedet en telefon ifra verskmestern om at bilen mangla bakhjul og sto oppe ved hovedveien (som er ganske så traffikert og i 40 sone så folk rekker å se hva som har skjedd for å si det sånn). Og jeg tilbød meg å bli med for å få jekka opp denne bilen og hive på noen nye hjulmuttre osv så vi kunne få bilen ned igjen og se på skadene.Da fikk jeg beskjed av den andre ansatte at "Jeg tror du skal være her å vente jeg",og verksmestern og den andre ansatte kom ganske raskt ned igjen og verksmestern titta ikke engang på meg når han kom kjørende inn og var letter rød i trynet :P fikk beskjed om at han hadde snidda en kliss ny Volvo V70 (snidda ikke treffi). Det ente opp med at en på 16 (meg) med huyndai genser måtte gå langs veien og plukke hjulmuttere.. så sikkert kjempe bra ut! først en h1 uten hjul på tvers over veien og så en med hyundai genser som flyr rundt å titter i grøfta!

 

 

 

 

 

og nummer 2 som er sånn ca flau!

 

 

dette var en h100 som jeg hadde heisa opp og ned 100 ganger men den siste gangen lukka jeg ikke døra på så når den var på vei ned traff den verktøyskapet til verksmestern.Jeg hørte bare et kjempe brak og så bilen løfta seg litt! så snur jeg meg (det var masse folk inne på verkstedet folk ifra wurth osv) og ser alle andre en verksmestern står å små ler mens verksmestern var "litt" rød i trynet kan du si... da viste det seg det at hjula på verktøy skapet sto hver sin vei! (4hjul) og jeg hadde sikkert vært den 1 i verden som lagde lambo dør på en h100

 

begge skjedde samme sommeren og har hørt det så lenge jeg har jobba der :P

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en når jeg akkurat hadde begynt som lærling bilmekaniker,skulle skifte pusserblader på en bil,la ikke ned viskerarmen etter jeg hadde tatt av det gamle pusserbladet,scmakk så smalt armen i ruta og den sprakk!

 

dette skjedde en kompis på bilskolen og! bare at han åpnet panseret mens viskerarmene sto oppe:P ikke helt hannes feil da. var en annen fyr som begynte å skifte viskere på bilen uten at han viste det.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Ford: Mister ike folk jobben av sånne feil da?

 

Jobba på bilverksted selv når jeg var 16, men fy faan hvor jeg passet meg for å gjøre feil!

 

Bra ingen kom til skade da i allefall:P

 

 

 

 

nei du veit alle gjør jo feil! dem tok det med et smil de gutta har jo hatt sin del av brølere de og!

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte ny 2takts håndholdt gressklipper til jobben fordi ene som har sommerjobb skulle klippe noe gress. en annen fyr fylte i bensin- og det gikk omtrent 20min så virka ikke klipperen mer.. hvorfor ikke? fyren glemte olje!!

 

tammeste flausa i tråden? gjaldt ikke deg en gang

 

Kan jo nevne et par selv.

 

Satt toppvakt i et alpinsenter i år.

Rimelig stort ansvar! PLutselig hørte jeg noe skrik og skrål og en raske tunge skritt på avstigningsrampa.

Jeg trykker såklart på nødstoppen og skynter meg ut for å se hva som har skjedd.

Da har jeg greid å sende ei lita jente rundt på toppen og på vei ned igjen, faren hadde kommet av.

heldigvis stoppa heisen akkurat der det er mulig å gå på heisen nedover (for turgåere), så jeg sa bare "passer det fint der?" og latet som jeg lot heisen gå rundt med vilje...

 

Når jeg var postmann bulka jeg panseret på postbilen min.

Trodde det var flaut, men faen å dere bilmek lærlinger drar på når dere først skal ødelegge :D

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri driti meg skikkelig ut på jobb, men når jeg gikk vk1 bil mekaniker så dreit mer elelr mindre hele klassen seg ut.

Et par kluthuer som hadde tatt ifra hverandre alt av bremser på en golf 2 og satt isammen igjen og skulle da ha lufta og sjekka at alt var i orden.

Bilen sto på en parkering ute og gikk ikke så vi måtte dytte den inn, jeg setter meg bak rattet og ratter mesn 20 andre dytter det dem klarer bakover, jeg rygga inn i verkstedet da, og så skal jeg bremse, trår pedalen rett i bunn, blir no stressa, river tak i brekket, vaieren ryker, prøvde og få hivd den i gir, men rakk ikke.

 

Det butta godt, jeg traff et ganske stort berktøyskap på hjul og trøkte med meg det og butaa i en gansje grov arbeidsbenk som ikke ga etter.

Det skapet var bare og kaste og golfen blei en go del kortere.

Men, læreren tok det med knusende ro og vi knuste resten av bilen etterpå, var skolens bil, var vel skrudd ihjel.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var flaut, men faen å dere bilmek lærlinger drar på når dere først skal ødelegge :D

 

Trodde jeg hadde gjort mine store tabber når jeg kjører rundt på 600 til 2000kg ost har gjort mine tabber i trucken.. men fy f*** bilmekanikere er mye værre enn meg, neste gang jeg gjøre en feil skal jeg få sjefen min til å se denne tråden med bilmekanikere.... :angelsmili:

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flysystemmekanikerlærling på F-16 og var på Kjevik på typekurs.

 

To på kurset hadde demontert og montert en hydraulisk motor som beveger forkantflapen på vingen, den kan gå 2 grader opp og 25 grader ned. Den hydrauliske motoren har en mekanisk stopper for at den ikke skal gå utover det normale arbeidsområdet. Så skulle jeg og en jeg jobber med hjelpe dem med checkout'en. Vi kjørte selve motoren litt opp og ned etter instruksjonene i boka, satte flapen (altså den hydrauliske motoren) i "lock" og koblet på leading edge flap'ene.

 

Vi satte systemtrykk på flyet. Så tok vi brytern ut av lock og hele flapen skvatt 25 grader OPP. Tror aldri jeg glemmer den lyden som kom når det greiene her pressa seg oppover, var gjort i løpet av et sekund, alle deskelene mellom flap'en og vingen fikk seg en god klem og det butta litt innerst mot flykroppen også.

 

Det vi da hadde gjort feil var å koble på leading edge'n når motoren stod i full down posisjon og selve leading edge'n stod i null grader.

 

Jeg føler ikke at det er så veldig mye min feil, jeg satt bare å styrte hydraulikktrykket, men var jo med på det :P

 

Men det er godt det skjedde på det flyet der, som er et gammelt amerikanskt fly som aldri skal fly igjen. Hadde det skjedd på et operativt fly hadde det nok blitt veldig dyrt. Men jeg føler meg rimelig trygg på at jeg aldri gjør den blemma der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Nja, kjørt i grøfta med hjullaster fordi jeg skulle fikle med stereoen som jeg fikk beskjed om skulle fjernes:angelsmili:

 

- Kasta ut feil person fra div. uteplasser(Har skjedd et par ganger) :D

 

- Griskjørte med taxien og traff en måse, knuste et tåkelys osv på Saaben:angelsmili:

 

- Kjørt gafflene på gaffeltruck gjennom veggen:angelsmili:

 

- Solgte en fyr en vendbar madrass da han var ute etter ramme, da han kom tilbake fly forbanna var vi fri for rammer:angelsmili:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår