Gå til innhold

Fugleskit etset fast

Ranger emnet


posse

Anbefalte innlegg

HAr det gått i mellom klarlakken er det ikke nåe å gjøre med det desverre. fugleskitt skal helst fjernes innen 24 timer da det inneholder sterke syrer, måkemøkk er vel verst.

 

Kan prøve Scratch X, men som du ser i svaret over (ull pute) så er det vansklig å fjerne. Hakke over ullpute er vel våtsliping og etterpolering, men det er ikke smart om du ikke har litt erfaring med det.

 

Har du polert bilen og lagt på en sealer/voks som er bra, holder den ofte etsingen under kontroll litt lenger, men fuglemøkk må fjernes asap uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævla fugler! Fattern så at en fugle klarte å drite på panseret mitt, og som en god tjeneste skulle han ta det vekk for meg uten å si ifra. Hyggelig ja helt klart, men han klarte å ripe opp panseret der fugle driten var... Håper jeg får ripene vekk med scratch x.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr det gått i mellom klarlakken er det ikke nåe å gjøre med det desverre. fugleskitt skal helst fjernes innen 24 timer da det inneholder sterke syrer, måkemøkk er vel verst.

 

Kan prøve Scratch X, men som du ser i svaret over (ull pute) så er det vansklig å fjerne. Hakke over ullpute er vel våtsliping og etterpolering, men det er ikke smart om du ikke har litt erfaring med det.

 

Har du polert bilen og lagt på en sealer/voks som er bra, holder den ofte etsingen under kontroll litt lenger, men fuglemøkk må fjernes asap uansett.

 

Jepp... Fugleskitt etser lakken, og det er en av grunnene til at du alltid skal sjekke taket hvos du kjøper bil hos feks en eldre dame. Upolerte biler, som ikke får vasket vekk skitten, har ofte en del "syreflekker" på taket. Er også riktig at en god lakkforsegler beskytter meget godt mot dette! :)

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke :)

Men hvorfor polere og rubbe når du kan fjerne det på 20 sekunder?

Spytt bryter ned organisk materiale, fuglebæsj er organisk materiale. Ser kanskje litt rart ut men, haha

Men det hjelper ikke om det har etset seg godt inn i lakken alt..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke :)

Men hvorfor polere og rubbe når du kan fjerne det på 20 sekunder?

Spytt bryter ned organisk materiale, fuglebæsj er organisk materiale. Ser kanskje litt rart ut men, haha

Men det hjelper ikke om det har etset seg godt inn i lakken alt..

 

Tror nok det er det som har skjedd her, at det har sittet for lenge og etset seg ned i lakken. Og da må det polering til.

Jeg har alltid en flaske med quik detailer og microfiberklut liggende i bilen så når det har kommet noe møkk så tar jeg det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utafor opprinnelig spørsmål, men det er helt korrekt å bruke vann på organiske syrer og foruensinger, som fuglemøkk. Syntetiske såper og kjemikalier skal kun brukes på menneskeskapte foruensinger.

Ergo er hageslangen det beste, vel å merke før skaden har skjedd. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er det som har skjedd her, at det har sittet for lenge og etset seg ned i lakken. Og da må det polering til.

Jeg har alltid en flaske med quik detailer og microfiberklut liggende i bilen så når det har kommet noe møkk så tar jeg det med en gang.

 

Det som er det beste, å ta en kjapp titt på taket sitt før man bruker den og se om det er no skitt der også ta det med en eneste gang.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spytt på det!

Høres ut som jeg tuller nå, men det funker :) La det stå litt så vasker man med fille etterpå, men om det sitter skikkelig fast er det ikke helt sikkert det hjelper.

 

fant faktis litt fugledritt på bilen min igår. står på bukker hos min far så det eneste jeg hadde var en flaske avfetting. gikk faen ikke av.. så kom jeg til å huske at du hadde skrevet at man kunne spytte på det, så da prøvde jeg jo det.. gikk rett av med en gang!

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår