Gå til innhold

hvor mye måtte dere ut med for sertifikatet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

nei av ekte mannfolk skal detlukte bensin!!!

 

disel er forgamle kjerringermed automatgir:P

 

 

les "ford power": mannen veit jo ikkje bedre:p

 

 

Eg betalte 500kr CE so samme veletablerte firma som han andre karen her, måtte gå 10mnd i grønt, men det va berre løje det:)

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk C av forcen i 04, måtte ut med ca 3800 for glattkjøringen i 05 for å ikke miste den igjen. Så jeg har betalt 3800 =) (Litt surt at det var veldig lite som skulle gått annerledes for at jeg hadde fått CED1E i stedet for bare C, men men)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du tiden og ikke fult så mye penger. ta det via videregående skole. er kurs som tar 19 uker, starter et i august og et i januar. må være 21 for å kunne ta dette kurset.

 

Da betaler du

Skolebøker, type 3000

teoriprøven på lastebil, vogntog og buss

og så må du betale for oppkjøringene på de samme.

og 100 kroner i kopipenger.

 

I tillegg til C D CE DE får du truck klasse 1 3 4 er det vel, og lastebilkran.

 

Vet at de har disse kursene i Sogndal, Hønefoss og Våler. Heter Yrkessjåfør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Gammel tråd men fortsatt relevant tema.

 

Mitt CE sertfikat

 

Intensivkurs stjørdal meråker trafikkskole (3 uker) 44000,-

Glattkjøring 13000,-

Hybel 3000,-

Sum 60000,-

 

MEN

 

Vi er ikke helt ferdige enda. kjørte opp den 25.09.09. Skal dette sertifikatet da brukes i yrkessammenheng må man da ha 3 ukers yrkessjåførkurs (14 timer) Dette gjelder alle som kjører opp til c1/d1 osv etter 10.09.09.

 

Fortsettelse på mitt regnestykke

 

Oppkjøring, glattkjøring, hybel 60000,-

Yrkessjåførkurs (3 uker) Stjørdal meråker trafikkskole 34000,-

Hybel under yrkessjåførkurs 3000,-

 

Sum 97000,-

 

Dette er kun faste summer. mye som ikke er tadd med me tanke på boopphold under glattkjøring (har ikke tadd denne enda) reise og andre utgifter til biltilsynet.

 

Så et CE sertfikat i dag havner på langt over 100000. SICK!!! Og ja man trenger ikke yrkessjåførkurs før å ha CE sertfikat men hvem fan kjører vogntog på privatn? hehehe

 

Alle som har C1/d1 og oppover må på et kurs som tar 1 uke nå r sertfikate skal fornyes. Hvis dette brukes i yrkessammenheng.

 

Synes myndihetene begynner i litt feil ende med dette nye direktivet. Koster mye for et firma og fornye sertfikatet til ansatte ergo transport blir dyrere og mer utenlandske storbiler på norske veier. Ikke akkurat den beste måtn og prøve å forbedre sjåførmangelen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg skal ta C, CE og DE ved Stjørdal-Meråker trafikkskole og det koster 54 000 + opphold da side jeg ikke er derfra.

 

http://www.ta-lappen.com/index.php?parent=30&groupid=34

Rune Wold -

Rune Wold - Main Website

BFWD - Design and Advertising studio

RW Casing - Creating high quality unique luxury casing for mobile devices

Padlet Solutions - Delivering mobile solutions to the hotel industries.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på 19ukers kurs via en VGS skole.. Der får jeg alt jeg trenger..

 

CE/DE og truck, samt yrkes-sjåførdirektivet og Full ADR.

 

Har nettopp kjørt opp til D.. Kosta meg 750kr.. :)

 

Men så kommer jo bo-penger/reisepenger/bøker/mat etc itillegg.. Så rundt regnet inkl alt kommer alt jeg får på skolen til å koste meg 40-50k.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår