landego1 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 hei. Veninne av meg ble tatt nå like før helga.. - ser føre seg stor bot, +++ , så hu har sagt opp internett abonement å full pakke,. tenkte jeg skulle spørre litt her om hva hun kan vente seg... Følgende skjer.. målt av onkel politi med laser i fra et bekmørkt busskur til 107 km i 60 sone. Inndragning av lappen på stedet og slikt. Mørkt, lite traffikk, våt vegbane, ujevn veg. Se kartet for hvor det skjedde.. Kart, sør om saltfjellet Noen som kan si hva straffereaksjon en kan vente seg, sånn ca. Ser det varierer fælt med bruk av betinget og ubetinget fengsel osv.. - er ei som har litt i overkant nerver her.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 10 000 i bot og noen dager betinget fengsel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceWings Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Og ca 12-16 mnd uten lappen pluss at man må kjøre opp igjen..:8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 *Glem det*;) Fant ut av det... Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jebus Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Hva er boten for å kjøre uten skilt foran bare bak? Hvor strenge er politiet på dette, vil di gi meg en advarsel først eller bot med en gang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Hva er boten for å kjøre uten skilt foran bare bak? Hvor strenge er politiet på dette, vil di gi meg en advarsel først eller bot med en gang ? Jeg fikk 1000 kroner for å kjøre med skilt kun liggende på dasjbordet back in 94 kan jeg fortelle. Jeg kjørte også uten frontrute, bakrute, støtfangere og lister, men det er en annen historie. Jeg "skulle jo bare" kjøre bilen hjem fra lakkereren :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jebus Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Litt kjipt egentlig, hvet fra USA så får du 10$ hvis politiet i det hele tatt gidder å stoppe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Litt kjipt egentlig, hvet fra USA så får du 10$ hvis politiet i det hele tatt gidder å stoppe deg. Løsningen er jo bare å sørge for å ha skilt både foran og bak :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Om jeg kommer i kontakt med politiet, og de beskylder meg for noe, er de juridisk pliktige til å vise meg lovhjelmelen for det jeg har gjort, om jeg sier de skal det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Om jeg kommer i kontakt med politiet, og de beskylder meg for noe, er de juridisk pliktige til å vise meg lovhjelmelen for det jeg har gjort, om jeg sier de skal det? Ja og nei. Hvis dufår et forenklet forelegg på stedet må det selvsagt stå hvilke(n) bestemmelse® du har overtrådt, men dersom du blir anmeldt for et forhold er det ingen som sier at du må få opplyst på stedet nøyaktig hvilke(n) paragraf(er) du vil bli anmeldt for brudd på. Da kan du ta kontakt med politijuristen i etterkant. Du skal uansett gjøres kjent med hva du er anmeldt for før du blir avhørt og selvfølgelig før du eventuelt får straff. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Men for all del, du må bare krangle i vei. :) Det kunne jeg sikkert gjort. På den annen side, en "jurist" som henviser til angrerettloven og Naf på spørsmål om noe så grunnleggende i rettsstudiet som kjøpsrett og reklamasjon ser jeg ingen grunn til å kaste bort tid på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar90 Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 ikke bil- eller trafikkrelatert, men vet noen om man kan finne reglement for karaktersetting på VGS på nettet? Siter SAAB 900SE ´95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Tror du må utdype det litt mer. Hva er du ute etter å finne ut? Kriteriene f.eks varierer fra fag til fag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakke84 Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 lurte på et par ting anngående lovlighet med ekstralys 1: strobe kit/utvendig neon etter som jeg har skjønt er det lov å ha montert men kun brukes på lukket området. stemmer det? eller får jeg problemer på eu kontroll og i rutine kontroller om de ser det er montert? kan lappen ryke pga dette er montert eller er det kun vis man blir tatt før å bruke det på offentlig vei? 2: diverse lys inni bil ingenting de kan si på lys jeg har inni bilen? 3: ettermonterte angeleyes og xenon kan dette bli et problem? tenker da mest på angeleyes'a. xenon vet jeg er ulovlig vis man ikke har automatisk høydejustering(noe jeg ikke har) se prosjekt tråd for bilder har forresten blitt stoppet et par ganger i rutine kontroller da har de ikke sagt noe på xenon isåfall. sett litt rundt på forumet men fant ikke noe konkret svar på spm. Siter - mazda6 stv. 05mod http://www.bilforumet.no/prosjektforum/186991-bakke-s-mazda6-stv.html - http://www.GEimport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiffern Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Er det lov å kjøre forbi i lyskryss? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg