Gå til innhold

Juridiske spørsmål

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

hei.

 

Veninne av meg ble tatt nå like før helga.. - ser føre seg stor bot, +++ , så hu har sagt opp internett abonement å full pakke,. tenkte jeg skulle spørre litt her om hva hun kan vente seg...

 

Følgende skjer..

målt av onkel politi med laser i fra et bekmørkt busskur til 107 km i 60 sone.

Inndragning av lappen på stedet og slikt.

Mørkt, lite traffikk, våt vegbane, ujevn veg.

 

Se kartet for hvor det skjedde..

 

Kart, sør om saltfjellet

 

Noen som kan si hva straffereaksjon en kan vente seg, sånn ca.

Ser det varierer fælt med bruk av betinget og ubetinget fengsel osv.. - er ei som har litt i overkant nerver her.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Hva er boten for å kjøre uten skilt foran bare bak? Hvor strenge er politiet på dette, vil di gi meg en advarsel først eller bot med en gang ?

 

Jeg fikk 1000 kroner for å kjøre med skilt kun liggende på dasjbordet back in 94 kan jeg fortelle. Jeg kjørte også uten frontrute, bakrute, støtfangere og lister, men det er en annen historie. Jeg "skulle jo bare" kjøre bilen hjem fra lakkereren :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kommer i kontakt med politiet, og de beskylder meg for noe, er de juridisk pliktige til å vise meg lovhjelmelen for det jeg har gjort, om jeg sier de skal det?

 

Ja og nei. Hvis dufår et forenklet forelegg på stedet må det selvsagt stå hvilke(n) bestemmelse® du har overtrådt, men dersom du blir anmeldt for et forhold er det ingen som sier at du må få opplyst på stedet nøyaktig hvilke(n) paragraf(er) du vil bli anmeldt for brudd på. Da kan du ta kontakt med politijuristen i etterkant. Du skal uansett gjøres kjent med hva du er anmeldt for før du blir avhørt og selvfølgelig før du eventuelt får straff.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

lurte på et par ting anngående lovlighet med ekstralys

 

1: strobe kit/utvendig neon

 

etter som jeg har skjønt er det lov å ha montert men kun brukes på lukket området. stemmer det? eller får jeg problemer på eu kontroll og i rutine kontroller om de ser det er montert? kan lappen ryke pga dette er montert eller er det kun vis man blir tatt før å bruke det på offentlig vei?

 

 

2: diverse lys inni bil

 

ingenting de kan si på lys jeg har inni bilen?

 

 

3: ettermonterte angeleyes og xenon

 

kan dette bli et problem? tenker da mest på angeleyes'a. xenon vet jeg er ulovlig vis man ikke har automatisk høydejustering(noe jeg ikke har)

 

se prosjekt tråd for bilder

 

har forresten blitt stoppet et par ganger i rutine kontroller da har de ikke sagt noe på xenon isåfall.

sett litt rundt på forumet men fant ikke noe konkret svar på spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår