242-T6 Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 FORMEL: Motor te 300 000kr, som varer i max 5 timer, går på racefuel til 35kr literen og bruker 10-20 liter per mil. Må vel ha nå annet en 165/14" om M45 å?? Kan no regne ut selv hvor mange kilometer du har råd til å kjøre da. Så må du ha en sinnsykt glede av å mekke. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hilmare Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Espen: For det første så tenkte jeg på 1000hk på dragstripa og rundt 700-800hk på banekjøring. Men som du sier så har jeg ikke helt peiling nei. Har ett sinnsykt dårlig forhold til bmw og har så innmari lyst til å vise dem sinnsykt mye volvopower . Hadde også lyst til å lage den råeste volvoen i Norge. Men det har bare blitt hvis jeg får sponsor. Hpfreak: Jeg kan si deg at jeg er helt sikkert ikke så gammel som deg. EinarsenRacing: 1000hk til drag. Har ikke akkurat tenkt å bruke den på gata nei. Men jeg er bare en gutt som har lyst til å kjøre sinnsykt fort og prøve noe som nesten ingen har gjort før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sines Motorsport Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Sinnsykt fint prosjekt å fin bil:volvopower: Siter Bjørn Arild Sines Bilcross Junior Trening -Volvo 242 Bilcross -Volvo 244 Bilcross -Ford Escort Til Salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Espen: For det første så tenkte jeg på 1000hk på dragstripa og rundt 700-800hk på banekjøring. Men som du sier så har jeg ikke helt peiling nei. Har ett sinnsykt dårlig forhold til bmw og har så innmari lyst til å vise dem sinnsykt mye volvopower . Hadde også lyst til å lage den råeste volvoen i Norge. Men det har bare blitt hvis jeg får sponsor. Hpfreak: Jeg kan si deg at jeg er helt sikkert ikke så gammel som deg. EinarsenRacing: 1000hk til drag. Har ikke akkurat tenkt å bruke den på gata nei. Men jeg er bare en gutt som har lyst til å kjøre sinnsykt fort og prøve noe som nesten ingen har gjort før. Kansje bli litt tørr bak øra før du prøver å i det hele tatt tenke på noe sånt. med 500-600 hk så bare spinner, spinner og spinner det. hva tor du de gjør på 1000hk da??? samma greia... og for at det skal bli "holdbart" i den grad det kan bli det koster det mye peng og så å si alt må stemme. kan vel også nevne at for å hente ut så mye så må du nok en del opp i turtall for å finne litt "gjemte" hk. det hjelper ikke akkurat på holdbarheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Hilmare: Sats på et noe lavere tall i første omgang,ta tinga litt etterkvært,ingenting e umuli,men det tar tid å hinsides med penger:p...lønner sæ å starte i det små uansett=) Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Hvor mye effekt tror du vi kan ta ut av B6304motoren hvis vi preparerer den veldig mye. Håper på rundt 1000hk, da jeg muligens har planer om å gjøre et så stort prosjekt en gang i tiden muligens. Hehe, skikkelig som du fikk gjennomgå førr denna poste. kommer ann på hvor mye penger du vil legge i dette, er dyrt nokk å komme seg opp til 600hk, tror ikke det blir noe billigere pr hk å få ut 400hk til.. tror ikke alu blokka vil tåle så mye effekt. er ikke verdens beste blokker. har stålforinger i min blokk for å gjøre den sterkere. topp pakningen er jo også et problem. nå vet ikke jeg hvor mye trykk den orginale topp pakningen tåler, men min motor er veldig driftsikker på 1.3bar. tåler nokk 1.5-1.6 men hvor holdbart det er da vet jeg ikke. trur det er bedre om du senker målet ditt til ca 500hk i første omgang. min motor og trond sin motor har kostet en del kr før vi er der vi er i dag. Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Sinnsykt fint prosjekt å fin bil:volvopower: Takker.. Driver og undersøker på nye kamer nå. og en løsning på topp pakingen for og kjøre med mere trykk.. Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hilmare Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Har ikke akkurat tenkt å starte med dette prosjektet når jeg er 18år. Tenkte på en 240 eller 242 med en B230FK blokk som er renovert og modifisert, standard 16V topplokk og 450hk i første omgang. Sekser prosjektet har jeg ikke tenkt å starte med før jeg er rundt 30år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Sett igang og spar og bygg andre prosjekter imens så finner du ut hva som kreves å "bare" komme til 450 hk. Så får du vurdere hva du kan videre. Og å få tak i sponsorer er vel like enkelt vil jeg tro. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hilmare Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Hva mener du med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 At jeg tror ikke du helt har skjønt hva d kreves av slike prosjekter så da er d greit å starte litt lavt. Var ment som konstruktivt kritikk Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hilmare Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg har fått tipset med Fk motor og 16v av 242-t6. Med det oppsettet så kunne jeg få rundt 450hk med standard topp og den kom ikke til å drikke så mye bensin, som jeg forstod av Trond. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg har fått tipset med Fk motor og 16v av 242-t6. Med det oppsettet så kunne jeg få rundt 450hk med standard topp og den kom ikke til å drikke så mye bensin, som jeg forstod av Trond. Er vel stort sett bare blokka du kan bruke fra FK hvis du skal ha 450hk Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Koster å bygge de 450 hk hvis dem skal holde og kommer ann på hva som er mye i forbruk d. Ingen av bilene mine har brukt mye i forhold til camaroen min som jeg kunne få opp til 5,5 liter mila. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 en ting er nå blokka og toppen, men for 450hk så krevs det sitt av grenrør/innsug, turbo, datasprut/elektronikk, innmat i blokka, girkasse osv osv.. og om en i tillegg skal shone bilen litt, med understell og div, så ryker 100-150lapper før en vet ordet av det.. penga ruller FORT ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.