Gå til innhold

Volvo 242 R6

Ranger emnet


Stuffen Racing

Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder av min kjære volvo. kjøpte bilen i 2005, var da sotte en B6304 motor i bilen og twinturbo. fikk montert electromotive tec3r sprut etter kjøpet av bilen. bl da bremset på bjørnstadbil til 442,7hk og 600,1nm på hjulene ved 1.2bar.

 

blokken sprakk på høsten i 2005, sendte blokken til tore østhus og fikk satt inn stålforinger. lyktes ikke å få bile istand til 06 sesongen. så høsten 06 ble bil og motor sendt til km technics i levanger for en oppgradering.

 

ble da montert singelturbo og bortet topp og km technincs innsug. bilen ble bremset på bjørnstad bil den 8 mai i år. bremset da 540hk og 634Nm på hjulene ved 1.3bar, kunne hentet mere effekt men ga meg på det laddetrykket grunnet topp pakningen. Bilen er utstyrt med bur. wilwood bremser forran og tarox bak. er gule r sport dempere forran i hjemmelaget coilovers.

 

fikk laget ny mellomaksling av gkn drivline da den gamle gikk av i benken hos bjørnstad.

 

kjører med en garret gt4088 turbo god for 700+hk.

 

volvo242014.jpg

 

Sånn kan det gå!

volvo242010.jpg

 

volvo242012.jpg

 

volvo242001.jpg

 

volvo242003.jpg

 

Bilde131-2.jpg

 

Beklager hvis bildene ble noe store.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for alle rosen. hvem vet. vi var aldrig utpå acr samtidig så fikk ikke testet det. men det spiller ingen rolle, har bygd bilen for å ha det gøy. ikke for å ta trond valstad.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har jo en del mer NM da, og det er vel det som flytter bilen. men det er jo ikke poenget å ha mest tall å mest mos å alt det der. det er viktig å finne seg noe man er fornøyd med selv, og legge seg på en linje der man er sikker på at ting holder.

 

men personlig tror jeg det er få som henger på Trond, uten at jeg nå har sett din i aksjon.

 

han kommer til å hente ut enda mer også, nå som han skal bytte turbo og dyser igjen. blir mosromt å se.

 

hadde egentlig vært gøy å se begge bilene mot hverandre.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har jo en del mer NM da, og det er vel det som flytter bilen. men det er jo ikke poenget å ha mest tall å mest mos å alt det der. det er viktig å finne seg noe man er fornøyd med selv, og legge seg på en linje der man er sikker på at ting holder.

 

men personlig tror jeg det er få som henger på Trond, uten at jeg nå har sett din i aksjon.

 

han kommer til å hente ut enda mer også, nå som han skal bytte turbo og dyser igjen. blir mosromt å se.

 

hadde egentlig vært gøy å se begge bilene mot hverandre.

 

du har rett i at han har en del mere Nm ja. har masse å gå på på min turbo enda. men ga meg på 1.3bar for og spare topp pakningen. lurer litt på om at det er innsuget som gjer så stor forskjell i dreiemomentet eller om det er kammene. trond har vel noe bedre kammer enn jeg har.

 

Blir gøy å se resultatet på det ja. hvilket trykk har han tenkt seg opp på da??

 

vi får ta en test på høst treffet.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nice prosjekt dette :-)

hvilken girkasse bruker du? mye tilpassning? vet du om noen som kan være behjelpelig med tilpassnin av manuell som tåler guffe?

 

ps. tenker i første omgang om usle 350hk/500nm et sted, 3.0 twinturbo lavkomp sekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår