Gå til innhold

Volvo 242 R6

Ranger emnet


Stuffen Racing

Anbefalte innlegg

FORMEL: Motor te 300 000kr, som varer i max 5 timer, går på racefuel til 35kr literen og bruker 10-20 liter per mil. Må vel ha nå annet en 165/14" om M45 å?? Kan no regne ut selv hvor mange kilometer du har råd til å kjøre da. Så må du ha en sinnsykt glede av å mekke.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Espen: For det første så tenkte jeg på 1000hk på dragstripa og rundt 700-800hk på banekjøring. Men som du sier så har jeg ikke helt peiling nei. Har ett sinnsykt dårlig forhold til bmw og har så innmari lyst til å vise dem sinnsykt mye volvopower . Hadde også lyst til å lage den råeste volvoen i Norge. Men det har bare blitt hvis jeg får sponsor.

 

Hpfreak: Jeg kan si deg at jeg er helt sikkert ikke så gammel som deg.

 

EinarsenRacing: 1000hk til drag. Har ikke akkurat tenkt å bruke den på gata nei.

 

Men jeg er bare en gutt som har lyst til å kjøre sinnsykt fort og prøve noe som nesten ingen har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen: For det første så tenkte jeg på 1000hk på dragstripa og rundt 700-800hk på banekjøring. Men som du sier så har jeg ikke helt peiling nei. Har ett sinnsykt dårlig forhold til bmw og har så innmari lyst til å vise dem sinnsykt mye volvopower . Hadde også lyst til å lage den råeste volvoen i Norge. Men det har bare blitt hvis jeg får sponsor.

 

Hpfreak: Jeg kan si deg at jeg er helt sikkert ikke så gammel som deg.

 

EinarsenRacing: 1000hk til drag. Har ikke akkurat tenkt å bruke den på gata nei.

 

Men jeg er bare en gutt som har lyst til å kjøre sinnsykt fort og prøve noe som nesten ingen har gjort før.

 

 

Kansje bli litt tørr bak øra før du prøver å i det hele tatt tenke på noe sånt. med 500-600 hk så bare spinner, spinner og spinner det. hva tor du de gjør på 1000hk da??? samma greia... og for at det skal bli "holdbart" i den grad det kan bli det koster det mye peng og så å si alt må stemme. kan vel også nevne at for å hente ut så mye så må du nok en del opp i turtall for å finne litt "gjemte" hk. det hjelper ikke akkurat på holdbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye effekt tror du vi kan ta ut av B6304motoren hvis vi preparerer den veldig mye. Håper på rundt 1000hk, da jeg muligens har planer om å gjøre et så stort prosjekt en gang i tiden muligens.

 

Hehe, skikkelig som du fikk gjennomgå førr denna poste.

 

kommer ann på hvor mye penger du vil legge i dette, er dyrt nokk å komme seg opp til 600hk, tror ikke det blir noe billigere pr hk å få ut 400hk til..

 

tror ikke alu blokka vil tåle så mye effekt. er ikke verdens beste blokker. har stålforinger i min blokk for å gjøre den sterkere. topp pakningen er jo også et problem. nå vet ikke jeg hvor mye trykk den orginale topp pakningen tåler, men min motor er veldig driftsikker på 1.3bar. tåler nokk 1.5-1.6 men hvor holdbart det er da vet jeg ikke.

 

trur det er bedre om du senker målet ditt til ca 500hk i første omgang. min motor og trond sin motor har kostet en del kr før vi er der vi er i dag.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tipset med Fk motor og 16v av 242-t6. Med det oppsettet så kunne jeg få rundt 450hk med standard topp og den kom ikke til å drikke så mye bensin, som jeg forstod av Trond.

 

Er vel stort sett bare blokka du kan bruke fra FK hvis du skal ha 450hk

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår