Gå til innhold

Gamlinger bak rattet..

Ranger emnet


furiaman

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article879149.ece

 

jaja i kveld ble en i klassen min sin Audi S6 4.2 Quattro ødelagt av ei 80år gammel dame som ikke overholdt vikeplikten.. Han fikk bare noen skrubbsår mens dama ble sittende fast men ser ut til å klare seg.

 

er så irriterende. bilen va jo strøken og han hadde nettopp satt på nye dritfine 20tommere og.

 

ble også skremt her en dag når jeg så en gammel man i sin golf, som brukte 2-3minutter på å sette seg inni, og klare så vidt og ta laus med clutchen. kjørte 30meter før clutchen var ute.

 

er vell på tide å gjøre noe med dette? er alt for mange eldre som ikke burde ha lappen..

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og ingen under 25 burde heller hatt lappen. Bare se på statistikkene.

 

Men om du setter opp alderen for å få førerkort, forflytter du bare statistikkene uansett! Det hjelper kansje litt, men det har jo ikke forferdelig mye for seg. Skaper bare mer irritasjon over "systemet"

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du setter opp alderen for å få førerkort, forflytter du bare statistikkene uansett! Det hjelper kansje litt, men det har jo ikke forferdelig mye for seg. Skaper bare mer irritasjon over "systemet"

 

Nå mener jeg ikke på alvor at man skal flytte grensen for sertifikatet oppover (særlig siden jeg måtte levere fra meg sertifikatet da). Men det var bare som en illustrasjon på at enkelte her på forumet ikke burde kaste stein når de selv sitter i glasshus.

Men det er en kjennsgjerning at mange 18-åringer, iklusive undertegnede når han var 18, ikke burde hatt sertifikatet pga manglende modenhet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg ikke på alvor at man skal flytte grensen for sertifikatet oppover (særlig siden jeg måtte levere fra meg sertifikatet da). Men det var bare som en illustrasjon på at enkelte her på forumet ikke burde kaste stein når de selv sitter i glasshus.

Men det er en kjennsgjerning at mange 18-åringer, iklusive undertegnede når han var 18, ikke burde hatt sertifikatet pga manglende modenhet.

 

Joda, sjønner poenget! ;)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange leger har strammet vesentlig inn på dette de siste årene.

Det jeg frykter fra dagens sosialist regjering er at de med sin forskrudde rettferdighets sans bare setter en fast aldersgrense for når man skal miste lappen pga alder uansett om man er i helt fin form. De har snakket om det allerede. Men en slik regel blir sikkert omgjort igjen når noen av broilerpolitikerne selv når denne alderen...

 

Noen er dårligere sjåfører enn andre. Det kan være pga alder eller andre av andre årsaker. Vi må heller bestemme oss for "hvor dårlige" sjåfører vi kan tillate oss å ha trafikken. Deretter må vi ta lappen fra de som ikke innfrir disse kravene uansett om de er 18 eller 80 år.

 

Vurderingsevnen blir bedre med økende erfaring. En 40 åring i god fysisk form er bedre på alle områder, både fysisk og psykisk enn en bleikfeit 20 åring med pølse-klippekort på den lokale bensinstasjonen. Så ikke kjempfrem FOR høye krav til sjåfører. Da vil noen skyte seg selv i foten...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår