Gå til innhold

Vibrasjon i drivverk bak Suzuki Swift

Ranger emnet


excel7

Anbefalte innlegg

Hei,

Min Suzuki Swift 2009-modell begynte for et par dager siden plutselig å vibrere kraftig bak ved ca. 60-70 km/t. Forsvinner igjen med en gang farten senkes til 50 km/t. Trodde først det var et balanselodd på felgen på ett av bakhjulene som var falt av, men verkstedet har avkreftet dette. De hadde ikke noen klar diagnose annet enn det kan være flere årsaker som mellomaksel, noe reduserte foringer bakaksel, drivakselmansjetter tidligere byttet - mulig senskade pga. dette. Ingen slakk i kryss registrert, men bakaksel bør nok likevel demonteres for bevegelighet i kryss. Jeg bruker bilen nå kun til småkjøring i 50-soner, da er det ingen problem. Men bør selvsagt reparere så snart som mulig. Noen som har tips på hva som bør sjekkes først, eller har hatt lignende erfaring? Setter stor pris på alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mellomakslingen(e) dine. Kan enkelt skru den av å forsøke å om vibrasjonen er borte. Dette er ett kjent fenomen, og ikke alltid lett å fjerne 100%. Men hvis den plutselig har blitt værre så kan det nok løses med ny mellomaksel. Du kan evt demontere å slå litt på leddene med hammer for å løsne de litt. For de begynner å klype i ledda.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tusen takk for svaret, skal høre med verkstedet mitt om dette. Vil jo nødig bruke x-antall tusinger til feildiagnostisering om ikke denne fører fram til et pålitelig resultat. Var ikke klar over at det var et kjent fenomen, verkstedet mitt hadde kun erfaring med dette ved ett tilfelle (det var en Subaru).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår