Gå til innhold

Olje spørsmål

Ranger emnet


pinjongen

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På den motoren skal du bruke samme viskositet som Volvo anbefaler og en kvalitetsklasse som er like god eller bedre. Er du glad i motoren din velger du en syntetisk olje.

 

Er motoren svært slitt eller du skal bruke motoren mye til "langløp" kan det være aktuelt å gå opp et hakk eller to i varmviskositet, men ikke ellers.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt endel om den diskusjonen rundt syntetisk olje..

Det mange mener er at den renser for godt, så en får ett oljeforbruk. Den smører hvis ikke like bra heller...

Jeg kan sikkert fra opp noen litt mere konkrete argumenter...

Jeg ser heller ikke poenget i å kjøpe svindyr agip olje e.l.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt endel om den diskusjonen rundt syntetisk olje..

Det mange mener er at den renser for godt, så en får ett oljeforbruk. Den smører hvis ikke like bra heller...

Jeg kan sikkert fra opp noen litt mere konkrete argumenter...

 

Ja dra opp noe litt mer konkret er du søt... Den som har fortalt deg at syntetisk olje ikke smører like bra skal stille på mitt kontor kl 0800 i morra tidlig med en jævlig god forklaring...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke olje anbefaler forumets kloke hoder på en b230fk?

 

Som vanlig: Den som instruksjonsboka anbefaler hva viskositet angår. Kvalitetsklassen bør være lik eller overstige det Volvo oppgir. På en turbomotor bør det absolutt benyttes syntetisk olje. Den har generelt høyere motstandskraft mot nedbrytning som en følge av varme. osv, osv....

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig: Den som instruksjonsboka anbefaler hva viskositet angår. Kvalitetsklassen bør være lik eller overstige det Volvo oppgir. På en turbomotor bør det absolutt benyttes syntetisk olje. Den har generelt høyere motstandskraft mot nedbrytning som en følge av varme. osv, osv....

 

Jeg har da vel ikke noen instruksjonsbok :) går for hel-syntetisk 5W40 traktorolje da.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår