BushwalkA Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hei! lurer på hva eksakt vekt på en -84 305 gasser motor og en th350 kasse. ? hver for seg og tilsammen ! Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 trenger det til godkjenning av v8 i en ford sierra. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Vet ikke men jeg har satt i LS1 motor i en Manta B, og den er forhånds godkjendt med den motoren. Men den er jo hel alu da :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 er det ikke ca 300kg på motor og ca 50kg på kassa da? veide en støpejernstopp engang å den veide ca 22kg... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 er det ikke ca 300kg på motor og ca 50kg på kassa da? veide en støpejernstopp engang å den veide ca 22kg... Tror ikke motoren veier fullt så mye. Mener det er ca 250-260 kg avhengig av omkringutrustning. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Tror ikke motoren veier fullt så mye. Mener det er ca 250-260 kg avhengig av omkringutrustning. ja, det er jo ikke så mye. En ford v6 er jo heller ikke en lettvekter. HAr vurdert alutopper, hvis vekten blir aaaaltfor høy. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 På fmcn forumet er det en kar som fikk godkjent scorpio med 302 fordmotor. Ligger søknad osv der, sikkert greit å ha som utgangspunkt når du skal søke om godkjenning. Hvis du skal det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Eller bare sette i LS1 motor :D Er noe lettere de, men spørst jo hvor mye du skal legge i det da. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Vil tro at en Scorpio er vesentlig mer beefy enn en Sierra, og at godkjenningspapirene ikke nødvendigvis kan gjøres gjeldende for dem begge. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 scorpio er jo en mye større bil, så tror ikke det vil bli det samme. men kan jo funke og legge det fram, om det skulle hjelpe. Hovedpoenget når jeg skal godkjenne bilen, er vell vekta på framaksling. Motoren yter ikke så mye, og karosseriet er godkjent for langt mer enn den effekten som motoren min har, på papiret :afro Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 scorpio er jo en mye større bil, så tror ikke det vil bli det samme. men kan jo funke og legge det fram, om det skulle hjelpe. Hovedpoenget når jeg skal godkjenne bilen, er vell vekta på framaksling. Motoren yter ikke så mye, og karosseriet er godkjent for langt mer enn den effekten som motoren min har, på papiret :afro Det kan godt tenkes at de også har et dreiemomentmaksimum. Det er vanlig på Volvo vet jeg. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 jaja, husker aldri om det er 300 til sammen eller 300 + 50... da er det sikkert ca 300 til sammen :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 d kan hende :P Men finnes jo godkjente cosworther med maaaasse NM, så hvorfor ikke ?:P ls1 passer ikke helt til plånboken min Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Nå mente jeg ikke at du skulle finne fram søknaden og stryke over "scorpio" og skrive "sierra" istedet ;) Mye av delene er jo like, iallefall ting som motorer, girkasser osv. http://hekta.org/~erikab/scorpioV8/ <-søknaden og svarene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg