Gå til innhold

grenrør bilder?

Ranger emnet


SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, vet at døm kule kærane som driver å spoler rundt på grusbanene i noen rørrammebiler er veldig nøye på det.

Der står døm vel faktiskt å regner og måler så alle rør er 100% like lange.

Men som sagt så snakka euro på at han hadde testa dette på 2 identiske motorer med forskjellige grenrør. Var da KUN grenrøret (eller hva du kaller det) som var forskjellige og euro bremsa 30-40hk mener jeg å huske på den motoren der ingen rør var like lange kontra den med ett "perfekt grenrør".

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det en plass for mange herrens år siden. Det er logikk i det og viss du tenker deg om! Viss ikke så kan du kalle den orginale eksosmanifoilen din for et grenrør, som enkelte faktisk gjør.

 

Eller så får man si : Alle-røra-like-lange-turbo-manifoil.

 

Enig i at det er teoretisk optimalt med like lange rør med tanke på eksospulser, det er også det i praksis, men til en viss grad riktignok. Det utgjør ikke allverdens om røret er riktig utforma ellers sånn som det røret det ligger bilde av der... Ihvertfall det jeg har sett på motorer bremsa med forskjellige rør...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er teoretisk optimalt med like lange rør med tanke på eksospulser, det er også det i praksis, men til en viss grad riktignok. Det utgjør ikke allverdens om røret er riktig utforma ellers sånn som det røret det ligger bilde av der... Ihvertfall det jeg har sett på motorer bremsa med forskjellige rør...

kommer vel an på om det er snakk om suge motor eller turbo motor å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett bilde av mitt. Det er laget i vanlig stål. Kostnaden var ca 1000,- lappen med en masse timer tilpassing og sveising. Lengden på røra ligger på 53cm med kun noen få millimeter avvik på lengden. Bygget på 48,2mm dia med 2,6mm godstykkelse.

 

DSC00215.jpg

 

DSC00232.jpg

 

DSC00231.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er mange som er imot meg men det har liten betydning om røra er like lange så lenge du ikke skal over 550hk.

Har hatt diverse motorer opp igjennom åra med ulike løsninger på på grenrør. Kan ikke si jeg merker noen stor forskjell så lenge det er snakk om moderate motorer.

Skal man over 600hk så er det nødvendig sammen med en hel haug andre ting som må være perfekte.

En volvo motor er noe av det enkleste man kan trimme, det detter effekt ut av dem.

 

Hvis du ser på feks orginale grenrøret til audi rs2 som dem bremser 450hk så skjønner dere hva jeg mener.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GMV:

 

Er ikke litt stor diameter på røra dine? di fleste forteller meg at det er optimalt med 42mm. turboed1 og KRB sier så.

 

Er motorn din rettstilt elr er det "orginal skakking"?

 

BTW skal jeg gå for svartstål eller syrefast? hadde vært stili med syrefast da det holder bedre siden jag skal "wrappe" røra men holder vel sikkert med svartstål for det? ER IKKE UTE ETTER SYNSING ERFARING!!! Nok synsing på forumet fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med lik lengde å sånn har vel en del med åssen turbo det er snakk om og.. er vel viktigere(og med korrekt kolektor) om det er puls split.. er slik jeg har forstått hvertfall..

 

og larsen, om alt en leser er korrekt, så hadde det jo vært ville tilstander! du sier ikke hvor du har lest dette, men for meg kan det høres ut som enten gatebil magazine eller max power;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår