SHN-Motorsport Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 tror jeg kjører copycat på røret ditt b230ft :p åssn dimensjon er det på røra? syntes dem så tykke ut. jeg skal bygge i 42mm innerdiameter og ca 45 - 50cm lange runners :D hvis det blir som jeg tror blir det netics gt-k 500 og netics racegate :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Kaller døm røra på grenrør for runners? Trodde runners var lengden på innsugsrøra jeg?? Det med rørlengde er jo så greit som at lange rør gir effekt høyere opp i registeret enn korte rør. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Hehe, så det er ikke et grenrør lengre om røra ikke er like lange innenfor 4cm? :rolleyes: Er gromt bygd det røret der, med Burns collector osv.. Det stemmer faktisk... Skal det være skikkeli grenrøs så SKAL alle røra være like lange, sånn er det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Sier hvem??? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Leste det en plass for mange herrens år siden. Det er logikk i det og viss du tenker deg om! Viss ikke så kan du kalle den orginale eksosmanifoilen din for et grenrør, som enkelte faktisk gjør. Eller så får man si : Alle-røra-like-lange-turbo-manifoil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Jaja, vet at døm kule kærane som driver å spoler rundt på grusbanene i noen rørrammebiler er veldig nøye på det. Der står døm vel faktiskt å regner og måler så alle rør er 100% like lange. Men som sagt så snakka euro på at han hadde testa dette på 2 identiske motorer med forskjellige grenrør. Var da KUN grenrøret (eller hva du kaller det) som var forskjellige og euro bremsa 30-40hk mener jeg å huske på den motoren der ingen rør var like lange kontra den med ett "perfekt grenrør". Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Leste det en plass for mange herrens år siden. Det er logikk i det og viss du tenker deg om! Viss ikke så kan du kalle den orginale eksosmanifoilen din for et grenrør, som enkelte faktisk gjør. Eller så får man si : Alle-røra-like-lange-turbo-manifoil. Enig i at det er teoretisk optimalt med like lange rør med tanke på eksospulser, det er også det i praksis, men til en viss grad riktignok. Det utgjør ikke allverdens om røret er riktig utforma ellers sånn som det røret det ligger bilde av der... Ihvertfall det jeg har sett på motorer bremsa med forskjellige rør... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Enig i at det er teoretisk optimalt med like lange rør med tanke på eksospulser, det er også det i praksis, men til en viss grad riktignok. Det utgjør ikke allverdens om røret er riktig utforma ellers sånn som det røret det ligger bilde av der... Ihvertfall det jeg har sett på motorer bremsa med forskjellige rør... kommer vel an på om det er snakk om suge motor eller turbo motor å.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Det er seffølgelig snakk om en turbomotor.. Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Her er ett bilde av mitt. Det er laget i vanlig stål. Kostnaden var ca 1000,- lappen med en masse timer tilpassing og sveising. Lengden på røra ligger på 53cm med kun noen få millimeter avvik på lengden. Bygget på 48,2mm dia med 2,6mm godstykkelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donflaem Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Det er mulig det er mange som er imot meg men det har liten betydning om røra er like lange så lenge du ikke skal over 550hk. Har hatt diverse motorer opp igjennom åra med ulike løsninger på på grenrør. Kan ikke si jeg merker noen stor forskjell så lenge det er snakk om moderate motorer. Skal man over 600hk så er det nødvendig sammen med en hel haug andre ting som må være perfekte. En volvo motor er noe av det enkleste man kan trimme, det detter effekt ut av dem. Hvis du ser på feks orginale grenrøret til audi rs2 som dem bremser 450hk så skjønner dere hva jeg mener. Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Orginalmanifollen til T5'n min har ikke like lange rør. På den ene sylinderen er det max 10 cm, og på den fremerste sylinderen er det sikkert 30 cm, men her er det bare snakk om 225 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 GMV: Er ikke litt stor diameter på røra dine? di fleste forteller meg at det er optimalt med 42mm. turboed1 og KRB sier så. Er motorn din rettstilt elr er det "orginal skakking"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 GMV: Er ikke litt stor diameter på røra dine? di fleste forteller meg at det er optimalt med 42mm. turboed1 og KRB sier så. Er motorn din rettstilt elr er det "orginal skakking"? BTW skal jeg gå for svartstål eller syrefast? hadde vært stili med syrefast da det holder bedre siden jag skal "wrappe" røra men holder vel sikkert med svartstål for det? ER IKKE UTE ETTER SYNSING ERFARING!!! Nok synsing på forumet fra før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 det med lik lengde å sånn har vel en del med åssen turbo det er snakk om og.. er vel viktigere(og med korrekt kolektor) om det er puls split.. er slik jeg har forstått hvertfall.. og larsen, om alt en leser er korrekt, så hadde det jo vært ville tilstander! du sier ikke hvor du har lest dette, men for meg kan det høres ut som enten gatebil magazine eller max power;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg