Gå til innhold

Har jeg blitt lurt? Blaupunkt v6 vantage

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

Hei

fadern ville ha ltit bedre lyd i bilen så jeg dro til nor radio i sandvika og han anbefalte et frontsett fra Blaupunkt velocity.. som het V6 vantage. han sa det kosta 2000, men jeg skulle få det for 1500. slo til på det, men når jeg nå har montert det og sett litt på nettet rundt høytalerne så ser jeg at disse høytalerne selges til 900,- noen steder i norge.. og 400,- fra tyskland:S har fyrn lurt meg eller? hvem andre i norge selger velocity? Håper dere kan hjelpe meg her for dette er utrolig irriterende:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ikke sikkert at du er lurt da...finns utrolig mange nettsjapper som opererer med unaturlig lave priser på produkter de ofte ikke engang har på lager(skal ikke si det er tilfellet her da) og Radio Nord følger sikkert bare veilpris fra importør..

Uansett så kan du benytte deg av angrefristen så fremst produktet ser ubrukt ut.

ps: er du sikker på at det er et identisk produkt du har funnet?

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpsloven gjelder for alle ;)

 

Pfft, der tar du alvorlig feil. Dette dekkes overhodet ikke av kjøpsloven, men derimot av forbrukerkjøpsloven.

 

Ref (fra Forbrukerportalen):

Forbrukerkjøpsloven gjelder:

* Når privatpersoner kjøper noe fra en næringsdrivende (etter 1. juli 2002)

Kjøpsloven gjelder:

* Kjøp mellom privatpersoner og næringsdrivende som er foretatt før 1. juli 2002

 

Og den sier i korte trekk (ref: Jusstorget:

 

Sitat (jusstorget):

"For ordens skyld understrekes at den nye loven ikke gir kjøper noen bytterett for feilfrie varer."

 

Sitat (jusstorget):

Vilkåret for at en forbrukerkjøper skal ha rett til å heve et kjøp, er at det foreligger en mangel og at denne mangelen ikke er uvesentlig.

 

Sitat (forbrukerportalen):

Har du allerede overtatt varen, er utgangspunktet at du ikke kan avbestille. Det betyr altså at du må betale kjøpesummen, selv om du ikke ønsker å beholde varen.

 

Unntak gjelder hvis:

a) du har rett til å heve kjøpsavtalen (mangelfull levering)

b) vilkårene for angrerett etter angrerettloven er oppfylt (dette er bare aktuelt hvis kjøpet har skjedd utenfor butikk eller annet fast utsalgssted a.k.a onlinekjøp m.m.)

c) du har avtalt særskilt tilbakeleveringsrett med selger (må da gies av den som selger den, type Elkjøp - for eksempel deponering, hjemlån, kjøp på prøve)

d) du har avtalt bytterett med selger, eller slik rett følger av sedvane for den aktuelle bransjen og varetypen (vanlig for klær)

 

Greit nok at vi forbrukere har en del ting vi kan troppe opp i en butikk og kreve, men at man får det slik er i 9 av 10 tilfeller fordi selgeren viser goodwill og ikke fordi vi egentlig har noe vi skulle ha sagt.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du sliter med å få dette settet returnert så lenge det ikke er noe galt med det. Jeg ville uansett prøvd meg. Argumenter med den enorme prisforskjellen fra et sted til et annet. Helt greit at butikker er dyrere enn på nett, men fra 600 opp til 1500 (oprinnelig 2000) hører ikke hjemme noen plass.

 

Til prisen å være er det egentlig ett helt greit sett, så jeg ville heller bedt om en kompensasjon i pris på noen hundrelaper enn å forsøke tvinge selger til å ta det i retur ved å stå på rettigheter som man egentlig ikke har :)

 

Ett tips når det gjelder sånne saker er å slavisk bestille og betale på nett selv om selger holder hus rett borti gata. Så kan man bare trø innom og hente varene der etterpå. Da skal teknisk sett "Lov om opplysningsplikt og angrerett" tre i kraft som ett beskyttende element og du vil da ha 14 dager returrett siden selve kjøpet ikke ble foretatt i butikken, kun avleveringen.

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte.

 

I tillegg sier den at man skal krav på å få prøve produktet (altså ikke bare se på en uåpnet eske) og at loven gjelder såfremt man bare ikke bryter med §12 og spesielt da a) - "dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side":)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Zettie! Det er frustrerende å se medlemmer her på forumet uttale seg om ting de ikke kan. Og dette er absolutt ikke første gangen.

Et råd til alle som jeg også har gitt før er: Om du egentlig ikke vet hva du prater om, så ikke skriv som om din tekst er fakta. Det CossieMk1 skriver er forsåvidt helt riktig, men helt feil i denne saken. Ja kjøpsloven gjelder for alle, men ikke i alle sammenhenger, og absolutt ikke i denne sammenhengen. Angrefrist er heller ingen selvfølge, og ikke tro at alle butikker tar tilbake feilfrie varer bare fordi noen få gjør det (gjelder kjøp over disk).

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke lest denne tråden tidligere men synes du skulle kommet til butikken og nevnt dette -da det er faktisk menesker som jobber her- og vi kan ta/gjøre feil.

 

For å gjøre historien kort: den prisen du fikk var for de setene som jeg har ombygd og forbedret delefilter da selve kvaliteten til elementene er gode og forbedringen er godt hørbar.

 

men som sagt: jeg kjente ikke til dette før jeg leste om det har. Hadde vi drivet og "lurt" folk så hadde vi ikke vært i ca 23år på markedet, vær oppriktig og ta det opp med dem det gjelder først. Du ville ha kommet lengre på den måtte.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok matador har et godt poeng her. Lønner seg som regel å snakke med de man har handlet med, før man blåser ut frustrasjon på nettet. jeg vet, for har gjort det selv for noen år siden, da gjaldt det et kjøp av en PC, og må innrømme at jeg følte meg lite lur da plutselig selger dukket opp i tråden min ;)

 

At settet er oppgradert, er jo viktig å få med i åpningsinnlegget da, det gjør jo saken en helt annen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke lest denne tråden tidligere men synes du skulle kommet til butikken og nevnt dette -da det er faktisk menesker som jobber her- og vi kan ta/gjøre feil.

 

For å gjøre historien kort: den prisen du fikk var for de setene som jeg har ombygd og forbedret delefilter da selve kvaliteten til elementene er gode og forbedringen er godt hørbar.

 

men som sagt: jeg kjente ikke til dette før jeg leste om det har. Hadde vi drivet og "lurt" folk så hadde vi ikke vært i ca 23år på markedet, vær oppriktig og ta det opp med dem det gjelder først. Du ville ha kommet lengre på den måtte.

 

 

 

Hvilken butikk er dette? Jeg er på jakt etter en straight forward butikk med folk som faktisk har peiling. Jeg misliker sterkt katalogpuggere, slike som dem i Hi.Fi (møbel) sjapper ofte er, men det høres jo ut som dere kan sakene.

Få litt reklame a! PLEASE!

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår