Gå til innhold

lupo - take 2

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

det skal være fullt mulig, kan jo "kopiere" kassa jeg ender opp med om du vil ha alt nedi brønnen ;) dog da blr det ikke 2 12"...men har hatt tre 12" i gamle lupo'n så alt er mulig!

 

 

 

takk, helt korrekt! :)

kult kult kult.. du har ikke noe bilde av hvordan den kassen ser ut da? har du tatt ut baksetene???

Bilen din trenger virkelig litt mer senk:P:P jeg har bestillt meg justerbart nu:D:D

Hva mener du med cleanet frontfanger? bilder? selge den fangeren du har nå da?

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke bilder av testkassene, bygd 4-5 stykker nå så ekke no glansbilder! jeg har setene i, familiebil vøtt....

 

får se hva det blir til med den nye fangern, men det kommer til å ta litt tid!

 

spacerne blir så sinna ass - da blir jeg biltilsynets nye bestekompis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luksusproblemer...

 

både borbet-felgene og rh trenger ny gummi, men hvilke av felgene skal jeg bruke?? liker begge på bilen, og borbet'a vurderer jeg å slenge på 165-60 profil, strekk, og bittelitt større høyde kontra 195-45 noe som vil være hyggelig med tanke på avstanden jeg har fra dekk til hjulbue nå... også er det jævli billig gummi :cheers: snakker 1300,- for 4 stk...

 

meeeeen så er det jo jævli stas med 9" på lupo'n da, regner med jeg er eneste i norge! :cool:

 

hva synes dere er tøffest?

 

tom henning minte meg på at bakviskeren ikke er videre pen på bilen, så den får vi se om forsvinner snart, men denne uka går med til einzer'n, og å få kasta på no maling å satt sammen skabben!

 

edit! "hele" dagen i dag gikk med til innvendig rens av tak, seter og gulvet i bilen. fikk låne skikkelig rensemaskin, å satan som det virket! dette er garantert ikke blitt gjort før i bilens levetid, og forrige eier var en småbarnsfamilie med unger som har hatt pølsefest i baksetet så det så ikke ut...

 

taket ble ok, litt skjolder, mens alle 4 setene ble som nye, med unntak av et par mindre flekker som ikke ville bort.

glemte å ta bilde av spillvannet, men fy faen så ekkelt...så ut som kloakk! ta noen bilder av det hyggelige resultatet i morgen...ZzZZzZzZZ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynt på fangern!

 

første bildet viser "kaka" med sparkel som lå der skiltet normalt sitter, i tillegg var alle skjøter kun sparklet.

 

jeg hakka bort all sparkel, og begynte å plastsveise.....jeg bruker forøvrig plastposer o.l. og en gammel loddebolt, går tregt men synes det får bra feste og gjennomsmelting!

 

Photo-0104.jpg

 

Photo-0105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ut det er bare å gå i gang med fangern, og etter 5 timer (pluss minus) er den ferdig sveisa sammen i hele skjøten!

bolten jeg brukte ble no dårlig på slutten så det gikk tregere å tregere...

 

Photo-0108.jpg

 

da er det å slipe og evt legge i litt mer plast i skjøtene + å sveise på en ny plate der skiltet sitter...

 

bilde av fremstolene - de så helt jævlige ut, men ble meget bra!

 

Photo-0107.jpg

 

Photo-0106.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luksusproblemer...

 

både borbet-felgene og rh trenger ny gummi, men hvilke av felgene skal jeg bruke?? liker begge på bilen, og borbet'a vurderer jeg å slenge på 165-60 profil, strekk, og bittelitt større høyde kontra 195-45 noe som vil være hyggelig med tanke på avstanden jeg har fra dekk til hjulbue nå... også er det jævli billig gummi :cheers: snakker 1300,- for 4 stk...

....

 

 

8-14 med 165/60-14= ditch finders

 

Hvis du får det på................

 

Du vil mest sannsynlig ikke få dekket helt ut i kanten på felgen og det vil være livsfarlig å kjøre på..... Er en grunn til at TÜV ikke godkjenner 185/50-14 og smalere på 8-14!

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh, gutta drar jo 165-50/45 så det suser på 8" da!? men jeg kan ikke så altfor mye om dette må jeg innrømme...

 

sitter 195-45 nå å det er mer eller mindre totalt fravær av strekk...

 

plastsveise dreier seg vel i grunn om å smelte sammen plast, samt å fylle glippen. cluet er å få smeltet delene og det du fyller med, godt sammen...er ingen kunst - bare en tålmodighetsprøve ;) og jeg er så absolutt ingen kløpper på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh, gutta drar jo 165-50/45 så det suser på 8" da!? men jeg kan ikke så altfor mye om dette må jeg innrømme...

 

sitter 195-45 nå å det er mer eller mindre totalt fravær av strekk...

 

Ingen som har sagt at det er lurt med 165 dekk på 8" felger heller da.............

 

Jeg synes 195/45-14 er akkurat passe strekk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke om jeg nevnte det, men tester en del anlegg om dagen... denne ble kasta sammen i dag!

er en peerless 6.5" som skal til pers for å se om den duger! ser hyggelig ut på papiret, og er den bra passer den rett inn i orginale basskassa i en del vag-biler...kurant som en oppgradering kanskje!

 

liten og hendig kasse!

 

Photo-0117.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår