Gå til innhold

lupo - take 2

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

da blir det lupo på meg å frøkna! bekreftet kjøpet nå, så henter bikkjehuset på mandag.

 

bilder fra salgsannonsen:

88_688120845.jpg

88_-207171185.jpg

 

rulla 143000, eu ok i mai i år, er 50 hestern men skal overleve :o

 

litt småplukk, termostatlampe blinker,dørlås defekt, dårlig kontakt med en airbag, men ingenting "kritisk". dette skal bli en bruksbil i første omgang, så jeg får ikke tatt helt av, men har da noen planer, i prioritert rekkefølge:

 

- senk. fjører i første omgang, 60mm muligens

- fjerne sidelister og lupo på luka

- felger, usikker men vurderer 8-14 foran og 9-14 bak. ikke mål om godkjenning :rolleye:

- sveise panser og fjerne emblemet over håndtaket på luka

- enblemfri grill

- gjøre noe med baklamper, sote de eller lakke de helrøde kanskje...?

kommer helt sikkert nye og flere planer...

 

så har noen felger, enten breie 14 eller 15" inntil 10K med dekk så skrik ut! lurer litt på de bbs 8,5 og 9,5 som ble lagt ut her for en liten tid tilbake...: klø :

 

forrige lupo'n min, IKKE inspirasjon!

 

SSL10680.jpg

SSL10682.jpg

 

inspirasjon, latterlig enkelt å få en grom lupo!

 

lupolow7.jpg

lupolow6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bilen kom i hus i natt, og 12 mil hjem gikk veldig fint, ikke overraskende...men på den første turen merker man seg alltid ting man ikke har oppdaget før...

 

eksos har noen vibrasjoner, så må nok sjekke opphengene, null stress...

 

men...bilen har en slags pulserende gange ved gasspådrag, knapt nok merkbart, men det plager meg litt! plugger osv får gå's over så får man håpe det går bort...

 

blir en ny "langtur" i dag og muligens noen bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgene er Borbet T...

 

vaska bilen i dag, og gikk litt mer grundig over den, kun en liten shoppingbulk på høyre bakskjerm, liten rustflekk under pakning og på innstegslist, en jævla møkkete motor under motordekselet (som er fjernet for godt!) men ellers er lakken grei, med unntak av en del steinsprut..

 

satser på photoshoot om felgene kommer på i morgen :D

 

bulk, bakskjerm

Photo-0057.jpg

 

rust på dør

Photo-0056.jpg

 

irr på dørhåndtak - kronisk på polo/lupo tror jeg...

Photo-0055.jpg

 

og et siste...

Photo-0059.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjerna "lupo" på luka, skifta plugger å luftfilter å fått på felgene....de var ikke overraskende 8-14 ET 15, regna med det da hun jeg kjøpte de av ikke var sikker når a sa "tror det står 9 kanskje???"

ikke strøkne, vært borti litt kanter, og irrer litt, men fikk felgene, med slitte 195-45 gummi og et sett orginalbolter til 2500,- så jeg klager ihvertfall ikke! :D

 

SSL11414.jpg

 

SSL11413.jpg

 

SSL11412.jpg

 

Photo-0061.jpg

 

TRENGER SENK!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da angående senk....har nå ca 80mm fra hjulbue til dekk. dekkflaten ligger utenfor skjerm, så valsing etc gidder jeg ikke tenke på en gang!

 

det jeg ser for meg kan blii ok, og ikke minst anvendelig med et snev av komfort må være 40-55mm, enten at jeg bare går for fjører eller et komplett sett...

 

noen med erfaringer rundt sett som senker ca 50mm i prisklassen opp til 5000,-?

pga frøkna utgår supersport justerbart etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har bilen fått antenne (da den gamle var borte!) og listene er fjernet...

faen til jobb, ligger møkk innunder der fra bilen var ny, å satan som det satt! må fysisk skrapes vekk, prøvd det meste av kjemikalier men en del lager bare riper, mens det meste ikke tok møkka...tok et bilde etter listene var fjerna og dritten satt igjen!

 

så litt jobb er igjen, + en knallhard rubbing/lakkrens for å prøve å få bort de verste ripene...

 

ringte NBS i går angående senk...weitec justerbart er et alternativ, mens KW 1 er egentlig litt for dyrt...

noen med erfaringer på disse? særlig weitec...

 

SSL11418.jpg

 

SSL11419.jpg

 

SSL11420.jpg

 

SSL11424.jpg

 

SSL11426.jpg

 

SSL11428.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valgets kvaler...

 

klør meg en del i hue om dagen, lurer på hva jeg skal gå for...!

Fant litt info om bl.a weitec høydejusterbart, og der ble det nevnt at disse er relativt myke, og har hyggelig fjæringsvei, som igjen tilsier noe comfort...noen med erfaringer? gjerne så fort som mulig da jeg MÅ få bestilt i løpet av uka (holder ikke ut crosscountry stilen!)

prismessig havner det på rundt 7K, noe jeg synes er nok på en bruksbil, men allikevel en hyggelig pris med tanke på hva man forhåpentlig får for penga.

 

ellers er bilen nå offisielt rustfri...

 

anlegg blir påbegynt til uka - blir en en enkel å "lettvint" løsning som jeg er meget sikker på kommer til å spille bra! foran blir det nok et focalsett etterhvert, får se an hvor mye "demobil" det blir...

 

regner med å stappe einzern jeg skal begynne på, med anlegg så det blir en rullende showbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er senk bestilt! kommer sikkert til å angre, men jeg prøver...

 

blir weitec 35/35 fjører bare i første omgang, pga de er visstnok ok "behagelige" å kjøre med og er rimelige...

blir det balle så er justerbart eneste vei å gå!

 

kommer om en uke (da regner jeg med to) så får man se...

 

er så smått i gang med anlegg i bilen også, trukket kabler, og fått inn spiller...

etter litt om og men blir det nok et frontsett fra focal på en dynabel 1702, en GZ 8" i brønnen drevet av en brokobla 1702...et rimelig, men bra anlegg! spilleren blir forøvrig RF enn så lenge for å vise hvor langt man kan komme med rundt 8500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handlet gewinde på ebay.de 2900med frakt

tror toll kommer i tilegg vis pakken blir oppdaget da,ikke altid det skjer.skulle hatt d denne uken men ser ut som d er forsinket som vanlig..stå på me lupoen din=)min bil forøvrig er dn grønne me th line i en post her..grønt er skjønt=)

hus=)

vwt5 candy white/black 2010

bmw 525i 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikla på bilen din, særlig med RH cup ;)

liker godt lupo med RH...

 

settet du har bestilt - hvilken type?

regner med du ikke får i pose og sekk til den prisen, og da tipper jeg med at komfort også er nedprioritert hos deg?

 

hadde dette vært bilen min alene, hadde det ikke vært tvil, men jeg må rett å slett holde den "kjørbar"... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår