Gå til innhold

531 topp som klarer 500hk+?

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

er vel flere, i sverige er det en del rimeligere enn i norge.

finns en som heter bengans racing eller noe sånt som porter veldig mye for motorsport i sverige. ellers har du jo kgtrimning og sten parner motor

 

i norge kan du høre med skinne brødrene i østfold, vs motor og ev.t anders ringstad.

 

kanskje en av de beste er forøvrig stensbøl motor på roverud utafor kongsvinger, han går iallefall for å være en av de beste på volvomotorer til nasjonal rally. prøv han først, han er neppe dyrere en gutta rundt oslo.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris fra: Wetterhus Racing //

 

komplett 531 ferdig levert m kam og værsting innmat 28000,- + mva 500 + hk (m/ flowpapirer)

 

Hadde håpet å få slippe litt biligere unna:P

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ganske dyrt hvis man setter opp et lite regnestykke..

 

Det må freses opp nye seter til større ventiler, sikkert nye sete-emner også, det koster flesk!

 

Alle ventilene byttes, gjerne i syrefast overdim.

 

Nye fjærer, brikker og låsesko.

 

Custom kam, koster masse.

 

Nye ventilstyringer.

 

Modifisering av innsugs- og eksoskanaler, samt forbrenningskammer.

Og flowtest på alt dette.

 

 

Det er det jeg vet, er sikkert mer..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris fra: Wetterhus Racing //

 

komplett 531 ferdig levert m kam og værsting innmat 28000,- + mva 500 + hk (m/ flowpapirer)

 

Hadde håpet å få slippe litt biligere unna:P

Ikke en unormal pris det, de fleste Audi toppene Lynvingen, KRB, Jørgensen osv kjører med koster rundt 45-50k stykke....

Men hadde heller lagt de penga i en 16v da for å si det sånn...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske hester er jo bare svada... Er faen ikke verdt papiret det er skrivd på engang i mange av benkane de har der borte...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg blingser, skal sjekke litt ;)

 

 

Edit:

 

TOPPLOCK STEG 5 B23/B25 m fl. med ventiler in 48 ut 40.

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum.

Dubbla Ventilfjädrar.

Lämpliga förgasare från 48:or och uppåt eller insprutning.

Lämplig kamaxel KG9 med flera.

Klar för effektuttag = över 300 HK.

Denna topp tillverkas endast på topplock 531. UTBYTES eller + nytt ämne 15000:-

 

 

dette er det største man får plass til.

men er maaaaaaaaaaaaaange faktorer i en topp, fler en jeg klarer og huske. Turboed1 er en jævel på topper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår