Gå til innhold

kappe bort skjelett i panser/dører?

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

to spørsmål...

 

hvordan vil panseret til ener fungere hvis man kapper bort ``skjelettet`` inni/på undersiden?blir festet med panserlåser i hvert hjørne... kompis av meg mente dette kom til å bli bulkete etter kort tid på grunn av at det mistet mye styrke? feil?rett?

 

noen som har gjort dette og har fått problemer med tilsynet? siste spørsmålet gjelder ``skjelettet`` i dørene også

 

noen med innvendinger/fakta?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å ha noe spesiell peiling synest jo jeg det sier seg selv at en 1mm plate på langt over en kvadratmeter kommer til å oppføre seg omtrent som et papirark... litt støtte i knekkene på siden og profilen i "opphøgninga" mentror fortsatt dette er en dårlig idè, gå heller for glassfiberdeler

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kappet ut i dørene på den blå Einseren min. Funker fint det, da den har litt profiler i kantene osv.

Du får jo da ingenting å henge vindusheisen i, så da er det skrudde lexanruter eller eget oppheng som gjelder.

 

Litt skeptisk til panseret. Klart det går an, sugekopp her på forumet har jo gjort det samme på sin 200SX s14a, men fortalte meg at panseret hevet seg 15 cm på midten da han passerte 200 km/t!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men jeg fulgte en tråd på edition38 forumet , hvor en fyr bygga en skikkelig gate reser, kappa ut døds mye "skjelett" over alt!

Han byggde heldigvis bur, for da han kjørte me den første gang, kræsja han den ! Overlevde pga buret!

Så jeg vil stille spørsmål til å drive å kutte ut bilen , det vil jo falle som et korthus ved evt kræsj uten bur!!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to spørsmål...

 

hvordan vil panseret til ener fungere hvis man kapper bort ``skjelettet`` inni/på undersiden?blir festet med panserlåser i hvert hjørne... kompis av meg mente dette kom til å bli bulkete etter kort tid på grunn av at det mistet mye styrke? feil?rett?

 

noen som har gjort dette og har fått problemer med tilsynet? siste spørsmålet gjelder ``skjelettet`` i dørene også

 

noen med innvendinger/fakta?

 

 

Dører ja men hvorfor? Vekt? tviler på at du sparer så sinnsykt på det.

Panser hadde jeg ikke gjordt det på,kjøpt glassfiber istedet koster ikke mye.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men jeg fulgte en tråd på edition38 forumet , hvor en fyr bygga en skikkelig gate reser, kappa ut døds mye "skjelett" over alt!

Han byggde heldigvis bur, for da han kjørte me den første gang, kræsja han den ! Overlevde pga buret!

Så jeg vil stille spørsmål til å drive å kutte ut bilen , det vil jo falle som et korthus ved evt kræsj uten bur!!

 

 

Var det den røde einseren?

I så fall så tok han litt av... ;)

Han fjerna jo deler av inneskjermene foran, innmaten i dørene og lagde hull i bakplata osv.

Jeg visste ikke at han hadde kræsjet...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår