Gå til innhold

Et lite råd til alle som legger ut bilder..

Ranger emnet


solrud

Anbefalte innlegg

Det er vel litt snakk om folkeskikk å sladde skiltene til andres biler når en legge de ut på nett. Det er mange fler på internett enn på treff. Og det skal ikke mer en et reg.nr og en tlf for å spore opp eier med adresse.

 

Skal en være litt kverulant så skal man vel ha samtykke av folk før man kan legge dette ut. Og det gjelder nok i en viss grad også en persons eiendeler. Mediene har kanskje strenger lover for dette, men det gjelder egentlig oss andre også. Ikke at jeg har paragrafene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel litt snakk om folkeskikk å sladde skiltene til andres biler når en legge de ut på nett. Det er mange fler på internett enn på treff. Og det skal ikke mer en et reg.nr og en tlf for å spore opp eier med adresse.

 

Skal en være litt kverulant så skal man vel ha samtykke av folk før man kan legge dette ut. Og det gjelder nok i en viss grad også en persons eiendeler. Mediene har kanskje strenger lover for dette, men det gjelder egentlig oss andre også. Ikke at jeg har paragrafene her.

 

Om folk ønsker at skilt skal sladdes så vil jeg gjøre det... men ikke noe jeg gjør automatisk på bilder.

 

Når det kommer til lovgivningen om å publisere bilder så gjelder dette ikke eiendeler. men er bilde tatt av deg som person skal dette samtykkes...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte brukt bilder av biler fra streetmeets og gatebil som bakgrunn på pcen. Er ikke veldig gøy å bruke et bilde som noen har fort bare skriblet litt svart "tusj" på med paint. Blir fort så innmari stykt. Synes det ødelegger hele bildet.

 

De som er nervøse for skiltnr sitt får kjøpe seg custom skilt som de kan sette på når de er på treff!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer altså å laste opp et bilde på nett, men du klarer ikke å gå inn i paint, eller WORD for den del å fjerne reg nr?? noe så patetisk. Skal min bil bli stjålet bare fordi en lat idiot ikke gidder å sladde skiltet??

jaja, fint at det finnes folk som ønsker å vise hvor potensielle tyver skal finne biler da... Takk...

Kansje jeg mener det motsatte da? At treff er for alle?? at det er den som legger opp bildene som skal sladde skiltene?

Og når det er sagt hvordan skal jeg kontrollere om folk tar bilde av bilen min når den står på en parkering utenfor et kjøpesenter når jeg bruker den til daglig?

Skal jeg virkelig skru av skiltet hver gang jeg skal på shell eller en snartur inn på ei sjappe?

Jeg håper ikke det var det du mente, for det var slik jeg oppfattet det!

 

Å du...ikke vær engstelig... for det finnes ikke bilder av verken deg eller bilen din på BF etter det jeg kan finne ut av....

 

men ja....har du ett skilt nr kan jeg finne ut det meste om både bilen og den personen bilen står på i løpet av noen minutter...

 

Da jeg og mange andre har tilgang til Autosyss, brønnøysund registrene, skatte etaten og folkeregistret online....

 

Men NÅ får du vel ikke sove om natta lengre...:drunk:

 

 

:D:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer altså å laste opp et bilde på nett, men du klarer ikke å gå inn i paint, eller WORD for den del å fjerne reg nr?? noe så patetisk. Skal min bil bli stjålet bare fordi en lat idiot ikke gidder å sladde skiltet??

Så fordi man blir litt lei etter å ha tatt bilder på 5-6 treff med 300+ bilder hver gang, og faktisk tatt seg bryet med å sladde bildene (tok rimelig mange timer hver gang, skal jeg si deg), og til slutt finner ut at det er ca needless waste of time fordi det er så mange andre som ikke legger inn den tiden og energien, så er jeg LAT? og hvis du mot formodning skulle dra bilen din på et treff, og den blir stjålet av en fyllik midt på natta, så skal du gå rundt og utføre vold mot alle du finner som har tatt bilde av skiltene dine? Skjerp deg.

Kansje jeg mener det motsatte da? At treff er for alle?? at det er den som legger opp bildene som skal sladde skiltene?

Og når det er sagt hvordan skal jeg kontrollere om folk tar bilde av bilen min når den står på en parkering utenfor et kjøpesenter når jeg bruker den til daglig?

Skal jeg virkelig skru av skiltet hver gang jeg skal på shell eller en snartur inn på ei sjappe?

Jeg håper ikke det var det du mente, for det var slik jeg oppfattet det!

Jeg tror du skal ta deg en chill pill og skru ned paranoiaen et par hakk. I et utopisk land så hadde man nok sladda skilt, men det er så mange som ikke gjør det at det er tilnærmet bare en sløsing med tid og energi å holde på med det selv, spesielt hvis man tar >10 bilder per treff. Jeg kunne gitt deg tilgang til råbildene mine fra diverse treff etter jeg begynte med fotografering og si at du skal sladde alle, og de skal alle gjøres sånn at det ser pent ut (dvs etter min målestokk så skal da skilt få samme farge som bakgrunnen på skiltet, og det skal følge fargegraderingene), så skal vi se hvor mange dager du sitter før du enten finner ut at du sier fuck it og legger de ut uten sladding, eller bare regelrett gir faen i å ta bilder.

 

Eller, så kan man være fornuftig og gjøre noe selv, hvis man er så forbanna redd for at skiltnummer på bilde = bil stjålet. Man kan skru av skiltene etter man har gått igjennom teknisk, eller man kan dekke til skiltet med en papp-plate elns. eller man kan bare ducttape over skiltet.

 

Du som er så paranoid burde vite at man ikke skal stole på andre, men at man selv må ta saken i sine egne hender for at det skal ha noe som helst innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her har nevnt tidligere, reiser du på biltreff, stiller ut bilen din i full offentlighet MED skiltene dine på, da må du også regne med at skiltene er med på bildet.. Vil du ikke at skiltene dine skal offentligjøres, får du legge de igjen hjemme.. det krever faktisk litt ekstraarbeid å sitte og sladde bilskiltene når man sitter på gallerier på 5-600bilder..

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er greit at folk oppfordrer til sladding av skilt.... kan vi ikke støtte hverandre litt opp her...mange video og bildebevis blir brukt av politi og slikt matriell som bilder på ulovelig street meet er gull for politi...iallefall vis du treffer de rette folkene.... er kjempebra om man klarer å beskjempe biltyveri også så min oppfordring til dere som sier dere ikke gidder å sladde skilt....ta dere ikke bryet med å gidde å legge de ut på nett heller..... skal dere vise andre bildene deres så vær profesjonell og vis respekt for andres ting og ta vekk skilt nr:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si at når jeg trimma scooteren så var jeg alltid redd for at skiltet skulle komme på nettet, speselt siden jeg fant ut at snuten var regelmessig på MP.

 

Men hvis bilen din er på treff, med skiltene på, så er det bare å skru dem ut, ta dem vekk når du parkerer på treffet. Blir for drøyt å sladde 300 bilder før man legger dem ut.

 

Skaff deg sånn fake skilt, og sett dem på istedet elns. Eller skru av skiltene og få tak i prøveskilt for treffet, det er opp til deg selv å forsikre bilen din mot tyveri.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer altså å laste opp et bilde på nett, men du klarer ikke å gå inn i paint, eller WORD for den del å fjerne reg nr?? noe så patetisk. Skal min bil bli stjålet bare fordi en lat idiot ikke gidder å sladde skiltet??

jaja, fint at det finnes folk som ønsker å vise hvor potensielle tyver skal finne biler da... Takk...

Kansje jeg mener det motsatte da? At treff er for alle?? at det er den som legger opp bildene som skal sladde skiltene?

Og når det er sagt hvordan skal jeg kontrollere om folk tar bilde av bilen min når den står på en parkering utenfor et kjøpesenter når jeg bruker den til daglig?

Skal jeg virkelig skru av skiltet hver gang jeg skal på shell eller en snartur inn på ei sjappe?

Jeg håper ikke det var det du mente, for det var slik jeg oppfattet det!

 

..Om golfen din er borte en dag, så er det fordi et par langfingra polakker har rusla forbi på natta og sett sitt snitt i å slå i filler låsen og ta med seg bilen..

 

IKKE fordi de har dratt på gatebil, for å se en bil, lese av skiltnr, spore opp, dra hjem til fyren, og stjele bilen.

 

Det er hvertfall hva jeg mener sannsynlig.

 

Folk ser bilen din hver dag.

 

Men ja, om du legger ut prosjekt med bilder av at du har plassert hundre tusen i stereo og seksti tusen under panseret så burde du sladde skiltet.

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Om man legger penger i bilen. Legger folk merke til dette så tror ikke det er så store problemet med å spore opp bilen, i og med at de fleste her inne har lagt inn navn på hjemmsted. Da er det bare å kjøre litt rundt så finner man som regel de bilene for man legger ikke 100 000 i en bil uten å ønske å drive med litt Show off i byn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer kreves det ikke av deg, 5 minutter med redigering.

 

så ganger du det med kanskje 50?

 

om du absolutt har så lyst til at din bil skal bli lettest mulig å ta så greit, ikke sladd skiltet, men legger NOEN ut noe bilde av min bil med skilt, og den blir stjålet(like etterpå, eller 2 år senere) så knuser jeg den som har lagt ut bildene... altså, når du legger ut bilder av biler som ikke er dine, så sladder du skiltet!

 

høhø. ikke mere og si enn det.

har noen lyst på bilen din. så blir den borte uansett om skiltet ligger her eller ikke.

 

kjøp deg heller en combi sykkel, som du kan ta med over alt;)

 

Jeg er av feil oppfatning her... når man viser bilen sin offentlig ute på treff osv så må man regne med at det havner bilder på nett hvor skiltnummer ikke er sladda osv...

 

Tåler man ikke dette får man holde seg hjemme isteden... uansett på treff så vil det være klåfingra folk som ser etter potensielle nye brekk...

 

mine bilder vil forbli med skilter framover...

 

bra og høre, følger deg godt på den der;)

 

 

Hmm Om man legger penger i bilen. Legger folk merke til dette så tror ikke det er så store problemet med å spore opp bilen, i og med at de fleste her inne har lagt inn navn på hjemmsted. Da er det bare å kjøre litt rundt så finner man som regel de bilene for man legger ikke 100 000 i en bil uten å ønske å drive med litt Show off i byn:P

 

men jeg kan jo sende bilene mine til en som gidder og sladde alle skiltene, men sitter nok timer under PS, er det en som sender meg en pm og jeg kan gjør det så er det greit, men da skal det være en bra grunn. vist ikke er det bare og ta bort bildene. så lenge det er en bil under sladd som bryter trafikk reglene. så sladder man skilt. vist ikke gir man faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår