Gå til innhold

Nybegynner prøver seg på polering

Ranger emnet


pulz

Anbefalte innlegg

De kan skaffe Konsument oxo, 1ltr flasker. Dårlig service av de. De skal jo være en grossist for produktet. De gir muligens faen ? Kan jo virke sånn. Men hørte idag noe annet nytt :D På utvalgte Statoil finnes Prickbort. Kikk på din Statoil, kanskje du er heldig. For å ta fluer bruker jeg All Purpose Cleaner, men hører mange sier Super Degreaser er mye bedre. Den har jeg ikke testa ennå. Men snart må vel oxo jeg få testa litt mer :D

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte de i dag, og de kunne faktiskt skaffe Prikk bort men kun i 200liters kvanti. Noe som fort ble uaktuelt alacocaina

 

Men de anbefalte Valvoline sin Bio(et eller anna) evt Meguiar sin safe degreaser.

Noen formeninger ?

 

 

AB motor på melhus har Meg produkter.. billigere enn maskinagentur oxo ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste litt lengre bak her at når du får teken kan du bruke 85'n, den er nå dog bare mer kvass en 80,82 og 83..

 

eks der jeg jobber(bilpleie) så er det 80 på privat biler, mens vi bruker 66'n på bruktbilshine etc, for biler som skal stilles ut hos forhandlere.

 

hvis du har stoff seter og har flekker, så skaff en rense maskin, børste og bruk all purpose cleaner... Det funker herlig bra..

 

og norsk pryl(eller prol) har prikkbrot, den som er spritbasert.. det er de som er importør av meguiares her i norge

 

sliter man med og få matter til og se nye ut, så bruk prikkbrot, spyl med høytrykk, la den tørke litt. så tar du All season dressing, lar det stå på et min.. funker ganske bra. burde ikke la det stå på lenge, for det lukter ganske! det vil si gummi mattene!

 

For vask av motor rom så er prikkbrot en fin ting, tar alt det som er nødvendig og blir ganske så fint etterpå..

 

Mg40 er fin til og ta inne dashbord etc. man kan også bruke den i motor rom, om man vil ha det cleant der.

 

det meste er fra et kurs med meguiaers spesialistene utenom to ting som er gjort etter egne behov! men resultater blir det

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å snuser på dette allerede, og er veldig usikker om jeg trenger å bruke det.

 

Sitter å tenker på å kjøre på med m82 eller m83 avhenging av hva jeg blir anbefalt.

tok panseret jevnt 2-3 ganger da jeg holdt på og det tok 98% av problemene. (Med m80)

Men fremdeles var det jo noe igjen, tenker på da svirls lignende ting.

Er ikke direkte svirls men er ikke riper heller hvis dere skjønner hva jeg mener.

Ser noen svake linjer her og der.

 

Jeg er fult klar over at jeg ikke får lakken min 100% slik som om bilen skulle ha vært nylakkert, men skal jeg først gjøre det så vil jeg gjøre det skikkelig.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet slik det ble, men mye vil ha mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looking good. Nå må du bare gjenta og gjenta til du er fornøyd ;) Blir vel litt trening det der, slitsomt, hehe.

 

M07 er vel enste jeg kan tenke på i tillegg samt etterhvert rotary maskin med M85 når du blir skikkelig gira ;)

 

Jeg er litt ny på dette med polering også, har aldri tatt det så høytydelig, men nå har jeg hvit strøken BMW 5-serie og tenker mye mer på det.

 

Jeg har kjøpt inn litt Autoglym produkter og vasket bilen skikkelig og polert en gang. Etter og ha polert med Super Resin Polish så gikk jeg over en gang med Extra Gloss Protection.

Og da skinner den som bare det. Og etter en snart to knappe uker så ser man antydning til litt asfalt belegg bak på bilen, men var bare til og ta hageslangen til og skylle av og driten datt av.

 

Men jeg bare lurte på om det lønner seg og polere om og om igjen på kor tid? Er det noe vits i og polere mange ganger på samme dagen? Nå er det så og si ingen striper eller noe sånt på bilen min da, men om det hadde vert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der MAC 124 prickbort finnes på Shell Bilbyen i Trondheim, koster vel 38,-?? for 1 liter sprayflaske. Kjøper den der ihvertfall.

 

Var der og shoppa nå. De hadde, men den kostet 65,-. Får se neste gang jeg tar bilen om den er så bra som folk skal ha det til. Det har blitt nevnt her at den er spritbasert, men det er den ikke. Stort sett såpe og <1% sprit.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår