Gå til innhold

Nybegynner prøver seg på polering

Ranger emnet


pulz

Anbefalte innlegg

Har brukt meguiars en stund, og har endelig fått poleringsmaskina(g100).

Som vanlig er jeg rastløs og måtte ut og leke meg litt, jeg har aldri polert noen biler før, og av å dømme på lakken så har aldri bila mi blitt det heller.

Jeg klarte å kidnappe med meg n0stra, og fikk litt undervisning samt noen triks.

 

meguiars produktene jeg har liggende er:

DSCN0308.JPG

Samt poleringsmiddlene jeg fikk tak i.

DSCN0339.JPG

 

Siden jeg ikke hadde noe erfaring med polering av biler, så bestemte jeg meg for å kun ta panseret i dag.

På denne måten fikk jeg prøvd maskina litt og lekt meg, og dermed blir man trygg på bruken før man tar hele bila.

Bilen det er snakk om er en Honda Prelude(1993), panseret derimot ble lakkert opp for 8-12 mnd siden.

Selv om panseret er nyrlig lakket så ser det ikke ut.

 

Before pictures: (Vasket og clayet)

DSCN0312.JPG

DSCN0315.JPG

 

 

For å kunne å en formening om før og etter poleringen, så delte vi inn panseret i 2 deler.(M80 polering)

Etter noen runder med polering så så det slik ut.

(Se nøye så ser du skillet etter tapen)

DSCN0325.JPG

 

 

Og etter litt mer arbeid så ble finishen seende slik ut: (m80 polering + m21 lakk forsegling)

DSCN0332.JPG

(Ikke mobb arbeidsklærne )

DSCN0336.JPG

 

 

Veldig fornøyd med resultatet for å si slik, men tar gjerne i mot tips eller andre kommentarer

(Må også gi en takk til n0stra, for hjelpen :))

 

Evt hvilke produkter mangler man ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve å resten av bilen til helga.

 

Problemet er bare bakfangeren, den har noe tykt lag av asfalt støv som er vanskelig å fjerne.

Noen som har forslag til avfettings midler som kan skaffes innen den tid? (Må vel bli i norge i såfall)

Og helst i trondheim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke parafin/diesel for å ta asfalt(billig metode)

Clay som nevnes er jo oxo fint, men desto mer du får av bilen med kjemi, desto mindre pakka av dritt blir claybaren din. Da holder den lengre. Bruker selv ett produkt som heter MAC 124 Prickbort, det er en spritbasert asfalt/saltfjerner(kaldavfetting) Den er effektiv som bare rakkern. Tror du får tak i Prickbort hos Bilextra og Maskinagentur i Trondheim.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke parafin/diesel for å ta asfalt(billig metode)

Clay som nevnes er jo oxo fint, men desto mer du får av bilen med kjemi, desto mindre pakka av dritt blir claybaren din. Da holder den lengre. Bruker selv ett produkt som heter MAC 124 Prickbort, det er en spritbasert asfalt/saltfjerner(kaldavfetting) Den er effektiv som bare rakkern. Tror du får tak i Prickbort hos Bilextra og Maskinagentur i Trondheim.

 

Håvard

 

Doh, og det sier du nå.

Var nettop innom maskin agentur og shoppe claybar i dag. Siden det ikke var å skaffe andre steder.

Du har ikke noe sånn ca pris på prikkbort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kom akkurat hjem ifra jobb :D

 

Jeg undersøkte akkurat, de har ikke Pricbort nå. Men de kan skaffe det til veie. Har sett butikker som selger 1ltr konsument flaskene, selger de for ca 120-130kr. Det er jo ikke noe direkte tilbud, men dette er bra saker. Har selv brukt det i 6-7mndr nå. Kan ikke si det har skuffet meg ennå. En fin fordel med PB er att den kan ligge i bagasjen på bilen din på vinteren, uten å fryse istykker. Den er spritbasert og har ikke noe vann i seg :D

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kom akkurat hjem ifra jobb :D

 

Jeg undersøkte akkurat, de har ikke Pricbort nå. Men de kan skaffe det til veie. Har sett butikker som selger 1ltr konsument flaskene, selger de for ca 120-130kr. Det er jo ikke noe direkte tilbud, men dette er bra saker. Har selv brukt det i 6-7mndr nå. Kan ikke si det har skuffet meg ennå. En fin fordel med PB er att den kan ligge i bagasjen på bilen din på vinteren, uten å fryse istykker. Den er spritbasert og har ikke noe vann i seg :D

 

Håvard

 

Du vet ikke av noen andre som kan kanskje selge dette, i trondheim that is ?

Er keen på å få tatt bila på lørdag, da jeg har fri og tid :)

 

Og tviler litt på at MA er så veldig raske av seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt dette på maskinagentur!!!!

virka ikke som de hadde noen form for lyst til og selge eller undersøke om de kune skaffe det.

Var der i ens erend får og skaffe meg en flaske....

0 i service..........

 

Samme følelsen som jeg fikk da jeg skulle handle en clay bar der i dag.

Folka virker ikke helt på nett der oppe.

 

Er slike plasser man kun handler under tvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår