Gå til innhold

vann sliping

Ranger emnet


a4dude

Anbefalte innlegg

heisann.. jeg har ikke så mye peiling på lakkering og slikt, så derfor spør jeg her!

 

jeg har en del striper i lakken min, men jeg ser dem bare i en spesiel vinkel og i det rette lyset!

 

så jeg lurte på om det går ann og vann/våt slipe bilen og sprøyte på nytt strøk med klar lakk? er en 2002 modell audi..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig vanskelig å få det pent, moderne billakker er veldig tynt, så du sliper mest sannsynlig igjennom noen steder, og da blir det dyrt!

 

prøv med skikkelig rubbing, og polish etterpå, men du kan gå igjennom med rubbing også, så vær forsiktig.

 

3M har en fast poleringspad til poleringsmaskiner, den er fin. finns i hard ogmedium, ligner hard skumgummi. få tak i en skikkelig poleringsmaskin ("vinkelsliperlignende"), plastrasket fra biltema/bilekstra/høistad er ubrukelig til sånt.

 

men du må nesten regne like mye for utstyr som det koster hos et bilpleiefirma.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... en 5 år gammel bil begynner kjapt å få litt slitt lakk også...:D

 

det er en enkel grunn til det, og det er s.k. miljølakk! de legger den i utgangspunktet tynt, og når lakken ikke er bra i utgnagspunktet blir det dårlig altfor fort.

 

har vel blitt adskillig bedre på dagens nye biler, men biler fra 90-talet har ofte dårlig lakk.

 

finns et rimeligere og kurant alternativ på rubbing/voks, og det er noe som heter cartec. finns vel i utgangspunktet for proffbruk, men man får kjøpt som privatperson hvis man spør!

 

har en helt fantastisk plastrens, plasten ser ut som ny etterpå! veldig bra hvis man skal selge bilen....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det er en enkel grunn til det, og det er s.k. miljølakk! de legger den i utgangspunktet tynt, og når lakken ikke er bra i utgnagspunktet blir det dårlig altfor fort.

 

har vel blitt adskillig bedre på dagens nye biler, men biler fra 90-talet har ofte dårlig lakk.

 

finns et rimeligere og kurant alternativ på rubbing/voks, og det er noe som heter cartec. finns vel i utgangspunktet for proffbruk, men man får kjøpt som privatperson hvis man spør!

 

har en helt fantastisk plastrens, plasten ser ut som ny etterpå! veldig bra hvis man skal selge bilen....

 

Men om plasten blir som NY....

Så er det vel heller.... Holder det , eller er fangrene grå som grus dagen etter hvis det kom en regnskvett??

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om plasten blir som NY....

Så er det vel heller.... Holder det , eller er fangrene grå som grus dagen etter hvis det kom en regnskvett??

 

:D

 

holder seg fin i mange uker, det eneste ankepunktet at hvis du ikke tørker/polerer av med klut skikkelig, kan det bli såpass klebrig at støv kan sette seg.

men tørker du av skikkelig, blir det finfint!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår