Gå til innhold

Hvordan avdekke kilometer - triksing?

Ranger emnet


andeey

Anbefalte innlegg

Noen som har tips / erfaring med hvordan jeg kan være sikker på km-standen på A3, har en kamerat som har handlet, og vi er usikre på om KM standen stemmer.

 

Er det normalt med rift i gir-posen på 60.000, på en 99' bykjørt bil (syntetisk tynt stoff)

 

Ellers om det kan ses på fks om reg reimen er tatt eller om det ligger lagret i minnet?

 

Takk for alle tips folkens!

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips / erfaring med hvordan jeg kan være sikker på km-standen på A3, har en kamerat som har handlet, og vi er usikre på om KM standen stemmer.

 

Er det normalt med rift i gir-posen på 60.000, på en 99' bykjørt bil (syntetisk tynt stoff)

 

Ellers om det kan ses på fks om reg reimen er tatt eller om det ligger lagret i minnet?

 

Takk for alle tips folkens!

 

Anders

 

 

forsikringselskapet har som regel en viss peiling , vist bilen har hatt mange eigera.

og verkstede som har utført service /eukontroll skriv opp km stand

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk service heftet. km stand skal jo være notert der. Ellers står jo uansett hvem verksted de har hatt bilen på, ring inn dit og oppgi skiltnummeret ditt så får du vite km stand på bilen sist gang den var på verksted. km stand blir ALLTID skrivd opp når den er på verksted.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk service heftet. km stand skal jo være notert der. Ellers står jo uansett hvem verksted de har hatt bilen på, ring inn dit og oppgi skiltnummeret ditt så får du vite km stand på bilen sist gang den var på verksted. km stand blir ALLTID skrivd opp når den er på verksted.

 

Stemmer dette, er bla. pga garanti på reimer som ryker iløpet av garantitid osv.

Sjekk det vanlige, som pedaler, ratt, girkule(som sjekka) og generellt litt sånne ting.

Hvis serviceheftet har "forsvunnet" kan du nok nesten gå ut i fra at km.stand er tukla med. Men det har skjedd mange så ikke bruk det som hovedpunkt i en evt. pruting. Men manglende servicehefte er ett ganske stort prutningspunkt i mine øyne

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man setter bilen i revers presses posen mellom girstangen og siden, der er det slitasje.

 

Ellers ser bilen veldig pen ut. Serviceheftet ER faktisk forsvunnet. Bilen ble importert i 2002, med servicehefte og alt i orden. Ny eier i Norge var en skikkelig fyr som eier flere store klesbutikker i Rogaland. Han glemte å få igjen serviceheftet etter en reparasjon, og det stoler jeg på. Det er heller hva som kan ha skjedd i Tyskland før den kom til Norge. Har dokumentasjon på at bilen hadde service dagen før den ble shippet til Norge, hvor de demonterte, smørte opp og monterte bremsene igjen. Da var registrert km stand 19.000. Jeg kan tenke meg det var skriking av bremsene pga. at den ble lite brukt...

 

Før dette er det liten dokumentasjon, hverken på servicer eller reparasjoner. Ser i døren på bilen at det har vært ett serviceklister før det som står fra 2002 i Tyskland. I Norge har ikke verkstedet satt på service klister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min runder no snart 140 000km men jeg har nesten ikke anntydning til slitasje på min gir pose. kanskje jeg bare er heldig. hvem vet. men du skal jo kunne se det på setet også. spesielt venstre side på fører sete da du "sneier" som oftest borti der når du setter deg inn og derfor blir fortere slitt. under mattene det helene hviler skal man vel se litt også. det så jeg hvertfall på min gamle. den var gått 300 000km før jeg solgte deg vel og merke men da kunne jeg se merker der helen haddde hvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår