Gå til innhold

andeey

Bruker
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Karmann Cab
  • Biltype (eks Audi)
    VW golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    stavanger

andeey's Achievements

  1. Hei, Jeg skal lakkere en ny, grunnet støtfanger, som ikke er montert, samt taket på en Passat 2006 4m. - Støtfanger er ny, grunnet og ikke montert. - Taket har sinkslipp rundt Railsfestene, derfor tror jeg det beste er å ta hele taket. Er det noen som kjenner til en flink lakkerer som kan gjøre dette til en fornuftig pris i Rogaland? mvh Anders
  2. Og det ble kjempe bra. Enkel og grei jobb, både med ledningsnett og krok. Men jeg er litt bekymret. Hengerfestet henger på 4 bolter, inni chassiset. Jeg brukte de samme som kollisjonsbeskyttelsen hang i. Er disse sterke nok? Hengerfestet er originalt fra en kollisjonsskadet lik bil fra 98' men festet har en plate mot støtfanger med 3 hull i som det ikke finnes fester til. Hverken på bilen eller støtfanger. Har noen kommentarer her på om disse burde vært festet i noe eller om det holder med de fire boltene under, hva er vanlig? Det er garantert en del folk her inne som har skrudd på Golf \ Polo:-) Takk for svar! 'Anders
  3. God stund siden jeg har orket å gjøre noe med lyden fra understellet, men den er der ennå og jeg har skiftet mye: Stabstag, dempere, fjærer og fjærskålene på toppen. I tillegg har verkstedet i forbindelse med service gått over foringene. Fortsatt er det en lyd der fremme som kan irritere meg noe så grasat. En A3 veteran kunne fortelle at det muligens kom fra "leddet" på eksos anlegget, noen som har lignende erfaringer?
  4. kjørt 170.000 km med full service hver 15.000 km.
  5. Når motoren kommer opp i ca 4500 o\m begynner den å tikke når den er varm, noen som har en ide om hva det kan være? Tenker på oljen som er for tynn, eller eksosen som utvider seg ettersom den kun tikker når den er varm..
  6. Når man setter bilen i revers presses posen mellom girstangen og siden, der er det slitasje. Ellers ser bilen veldig pen ut. Serviceheftet ER faktisk forsvunnet. Bilen ble importert i 2002, med servicehefte og alt i orden. Ny eier i Norge var en skikkelig fyr som eier flere store klesbutikker i Rogaland. Han glemte å få igjen serviceheftet etter en reparasjon, og det stoler jeg på. Det er heller hva som kan ha skjedd i Tyskland før den kom til Norge. Har dokumentasjon på at bilen hadde service dagen før den ble shippet til Norge, hvor de demonterte, smørte opp og monterte bremsene igjen. Da var registrert km stand 19.000. Jeg kan tenke meg det var skriking av bremsene pga. at den ble lite brukt... Før dette er det liten dokumentasjon, hverken på servicer eller reparasjoner. Ser i døren på bilen at det har vært ett serviceklister før det som står fra 2002 i Tyskland. I Norge har ikke verkstedet satt på service klister..
  7. Noen som har tips / erfaring med hvordan jeg kan være sikker på km-standen på A3, har en kamerat som har handlet, og vi er usikre på om KM standen stemmer. Er det normalt med rift i gir-posen på 60.000, på en 99' bykjørt bil (syntetisk tynt stoff) Ellers om det kan ses på fks om reg reimen er tatt eller om det ligger lagret i minnet? Takk for alle tips folkens! Anders
  8. Jeg gikk for originale foringer, disse er oppgraderte og funker utmerket, kan tenke meg fra tidligere erfaringer at du kan få en litt stivere bil med powerflex, er ikke spesielt flink på det området;) Kjøpte nye 17 tommere denne uken, og må si det ble en fin forskjell med 225/45/17 og operativt stabstag
  9. Bedre sent enn aldri:-) Følg denne tråden, klikk inn på "framvagnsbussningar". Der er det steinbra bilder av hele understellet fremme til A3:-) http://premis.webbiton.se/
  10. Er kaos på jobben for tiden, og dama synes det er alt annet enn kjekt at jeg forsvinner i garasjen når jeg først kommer hjem, men skal få tatt dem i løpet av ett par dager:)
  11. Jeg skal prøve å få tatt bilder imorgen av foringene og stabstaget, og skrive en mer detaljert beskrivelse av hvordan jeg gjorde det. foringene koster ca 300.- for begge sider, med nye klemmer. 'Anders
  12. Ok, nå skiftet jeg foringene innerst på stabstaget. Disse forårsaket hele dunkingen. Det er ett generellt problem på A3. Problemet er fikset på de nye foringene siden disse er produsert på en annen måte (har en kant som gjør at de ikke sklir, du må skifte klemmer og foring i ett). Foringene ligger på stabilisatorstaget som går mellom "flyndra" på hver side, ser ut som en jernstang. Denne stangen er festet med en klemme på hver side på understellet, og skal fungere som et anti-krenge stag. Jeg skiftet først linken ytterst på stab-staget, uten at det hjalp nevneverdig, etterpå startet jeg på de indre foringene. Pass på -> de er stein-lette å ta av, men ett helvette å montere igjen uten press-verktøy. Jeg brukte 4 timer på å presse det sammen igjen, men det var verdt jobben, ikke en ulyd etterpå. Som sagt er dette dårlig på alle A3'er, så ikke skift masse foringer før disse e tatt, de kan lage mye mer ulyder enn du skulle tro!! Takk for meg, og takk for gode tips, herlig å lufte frustrasjonen med andre:-) 'Anders
  13. Da var nye deler bestillt. Indre Stabstagsforingene forårsaker problemet. Disse skal være ett generelt problem på A3. Koster rett over 300 på Audi senteret, da følger 2 foringer med og klemmer. den skal ikke være så verst å få tak i, eller å skifte. Hvis noen har gjort dette før, hadde det vært fint med en oppskrift:-) :thanks
  14. Verkstedet fant ikke slark, men anbefalte meg å skifte HELE stabstaget, ikke bare linkene på hver sin side. Syns det er en dyr affære så lenge jeg ikke kan være sikker på at dette er prolemet...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår