seikemo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Hei, Motoren jager opp og ned kontinuerlig mellom ca 500rpm til 2000rpm, spesielt når den er kald...noen som har tips? Mvh Steinar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kattfjord Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 min jager slik når den er varm. jeg har en 2,3 10V (audi 100) jævli provoserende og flaut. må vel sjekke disse vakumslangene rundt om. har ikke satt meg inn i dette, så det blir jo okei å fått sett litt på det også etterhvert. går jevnt og fint ellers. Siter http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/500/ppuser/31359 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nils erik Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 kan prøve å sjekke den kaldstart føleren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stone_man Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Hvilken bil er det? Siter Mazda 323 GTX Mazda 6 1,8 exclusive http://www.bergen-gatebilklubb.com http://www.mazda-ogn.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza.GT Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 min jager slik når den er varm. jeg har en 2,3 10V (audi 100)jævli provoserende og flaut. må vel sjekke disse vakumslangene rundt om. har ikke satt meg inn i dette, så det blir jo okei å fått sett litt på det også etterhvert. går jevnt og fint ellers. Hadde en Coupe med 2,3E motoren. Den jaget mye pga falskluft både her å der. Sjekk alle slanger til innsuget. Ofte det blir hull i de når de blir gamle å oppmorknet. Jeg hadde hull både i innsugsslangen og slangen til tomgangsmotoren. Siter - Mazda 323 f gt(x)prosjekt - Mazda 626 lx 2,0 gc 84mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkonlie Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 kan også være tenningskablene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kattfjord Skrevet November 8, 2009 Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 Det er ikke falskluft noen steder, så det er kanskje tomgangsregulator eller luftmengdemåleren. Lambdaen er i orden den også. Det rare er at når det er varmt ute så går den rolig, men når det er minus så jager den. Har kjørt sykkel i sommer, så jeg har ikke brukt bilen før nå i høst igjen. Takk for svar, skal ta tak i dette nå. Siter http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/500/ppuser/31359 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Tenker det er kald starten som jager... Sjekk temp. føleren som går til ECU... :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kattfjord Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Hei dere. Etter å hatt frisk bil plutselig etter jeg skrev dette så har den fått innfall hvor den sliter litt mere. Kaldstart: Ruser rolig opp til 2000.... -POH.. Faller ned til 200 og vil bare dø. Den er slik til den blir varm. Tok av kaldstartdysa og renset den, rensa tomgangsregulatoren og så mye skitt i ene slangen. Skal sjekke for falskluft igjen. Har ikke tro på at det er noen av temp.følerne som er ødelagte. Når motoren virker normalt varm så må det være temperatur-problem tenker jeg. Kan falskluft gjøre seg gjeldende på kaldstart, men ikke merkes på varm motor? Motoren min går bare opp til 4500 når jeg presser den, men den går helt rent. Lav kompresjon kanskje. Dette har vel uansett ikke med kaldstarten å gjøre, særlig med tanke på at den plutselig bli vrien å starte. Takk til dere som har svart. Siter http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/500/ppuser/31359 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 (endret) Hei virker som det er falsk luft ja! Men vansklig og slå fast med forklaringen du kommer med. Har du prøvd å koble ifra luftmengdemåleren og se hvordan det går på tomgang? Endret November 17, 2010 av Probe GT Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Hvilken motor er det snakk om? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kattfjord Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Det er en NF, og nå etter å ha stått i noen måneder så får jeg ikke start. Den hostet en stund på kald motor i høst, og jeg har ikke hatt anledning å gjøre noe før nå. Skiftet plugger, kabler og rotorlokket. Får ikke start. Den får bensin på alle plugger, men jeg får ikke gnist. Coilen har den motstanden den skal ha ut fra Haynes bok, men har ikke sjekket et tips jeg har fått her inne. Skal foreta det i morgen. (Sett plugg mot godt rett fra coil, og tilslutt coilens minuspol til jord. Gnist tilsvarer riktig funskjon.) Det står en 3-polet bred kontakt like ved siden av coil, og det tenkte jeg kanskje er tenningsmodulen. Trodde det skulle være en kontakt med 7 pinner, men jeg kan ikke finne noe informasjon om dette noen steder. (Sett forfra så står den 7 cm til venstre fra coil) Har ikke sjekket falsklufta. Skal bestille nye slanger om dere har noen anbefalinger til hvilke. Leser litt forskjellig om kvaliteten på produsenter, og jeg ser også at det strides om dimensjon. Aldri vært borti dette og er redd for å bestille feil. Problemet mitt med bilen i all hovedsak er at det hele skal samkjøres med et budsjett som student. Har ikke råd til å bytte ut så mange deler. Deres oppmerksomhet på denne tråden settes pris på. Siter http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/500/ppuser/31359 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg