Gå til innhold

kattfjord

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kattfjord

  • Bursdag 08/25/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Friluftsliv til lands og til vanns
  • Modell (eks S4)
    Golf Highline
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2012
  • Yrke eller sivil status
    Landmåler
  • Motor (eks 1.6)
    1,6 tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Exclusive utgave
  • Fylke
    Finnmark

Contact Methods

  • Bosted
    Vadsø

kattfjord's Achievements

  1. Jeg har også kjøpt meg en sånn. Hvit med troeffel-seter. Exclusive-tilbudet de kjørte i høst var fristende, så jeg klinte til med en 1.6 tdi. Den går på 0.4 med full bil og piggdekk på landeveien. Med lunkekjøring på bygda er den nede i 0.36 så langt. Godt fornøyd med effekten i motoren. Helt kurant.
  2. Hallo. Det hadde vært supert om noen av dere der ute kunne ha formidlet brukererfaringer dere har med dieselvarmer. Jeg har en splitter ny Golf 1.6 tdi som jeg iblant parkerer i områder med streng kulde. Er batteriet forenelig med denne dieselvarmeren fra -20' ? Risikerer jeg flatt batteri uten forvarsel? Takk for svar.
  3. Jeg har forresten den svarte måleren oppå kjøleslangen og den gullfargede/brune store under. NF er motorkoden om jeg husker rett. Jeg antar at det er den svarte jeg skal måle på.
  4. Jeg skal prøve meg frem med det stoffet du har linket til og sendt. Du/dere hører fra meg.
  5. Jeg har lest om disse verdiene, men jeg er litt redd for å gå i gang med disse målingene ettersom jeg ikke er så kjent med navn og plassering, eller for så vidt multimeteret. Bensinfilteret ble skiftet i vår. Biltema sitt, jeg antar det er greit nok i denne gamle bilen min som alltid blir kjørt rolig. Jeg har sjekket tenningen og gnisten, det stemmer overens. Den går fint når den er varm og ligger på 0.83 på langtur med masse bagasje, Eu-godkjenninga sa det var fin eksosverdi. Mistenker en luftlekkasje med det at bilen ikke vil over 4500 omdreininger, men jeg har aldri tenkt over det siden jeg kjører bilen slik at den forhåpentligvis varer lenge. Den store belgen på innsuget har jeg ikke fått sjekket ordentlig siden den sitter så BOM fast. Er redd for å skade den om jeg prøver å jokke den løs. Alle andre slanger ser bra ut, tomgangsregulator klikker når jeg kobler 12V på og den har blitt renset så godt jeg kan med bensin over flere dager. Slangene tilknyttet tomgangen var noe hvit avleiring i, tørt støvete. Vasket de også. Ventiltikking så det holder i blant, men prøver å holde tette oljeskift. Bruker bare Biltema-olje siden jeg kjører så rolig. Har prøvd mineral og halvsyntetisk uten at jeg merker noe forskjell. Dynamoen ser ut til å lade med rundt 14 ut fra måleren inne. Jeg har det lange instrumentpanelet. Takk for at du tar deg tid.
  6. Her er problemet i praksis: http://www.youtube.com/user/blimedut?feature=watch
  7. Er redd for å få fjærer fra en bil som har vært kjørt medl last, henger og campingvogn i alle år. Jeg ser ikke forskjell. Må vite at de er som de skal være. Holder til på Gjøvik nå og har jo den der butikken nede på senteret; Torshov bilrekvisita. Skal prøve å høre innom der. Sendte e-post til Møller her, men har ikke hørt noe på vel en uke nå.
  8. I anledning rens av tomgangsregulator fant jeg en del hvit avlering i slangene som tilknyttet denne. Ellers har jeg hatt av alle småslanger på innsug og alt ser bra ut. Den store belgen får jeg ikke av uten maktbruk, så jeg har ikke turt å prøve så mye. Er redd for å skade den. Har sett etter ny belg på nett, men uten hell.
  9. Heisann. Har en bil som ikke starter ordentlig når den er kald. Den starter på første gnist, men ruser bare opp til 2000 for så dale ned og kvele seg selv på 2-300 omdreininger. Den må holdes i gang helt til den får lunk, da er bilen velfungerende. Skiftet fordeleren og tenningskablene og batteriet i fjor da den plutselig nektet å starte, og det hjalp i den grad at den nå starter. Den trekker bare opp til 4500 ved varm motor. Jeg finner ingenting som ser ut å være lekkasje i innsuget, men jeg mistenker sterkt at det er det. Har renset tomgangsregulatoren godt og hatt av alle slangene tilknyttet belgen på innsug. Kan toppakning og den store belgen skape trøbbelet? Jeg må legge til at bilen ligger på fornøyelige 0.82 når jeg kjører fint og langt. Det er et forbruk som ikke tilsier så mye feil. Synspunkter takkes for. Mvh. Bakke.
  10. Hei. Kjenner noen av dere til et sted hvor man finner fjærer med orginal høyde? Mistenker den ene fjæra bak for å ha kollapset. La merke til en knirking på den friske siden, og at bilen står 1,5 cm skjev mot bensinlokk-siden. Finner bare senkefjærer, og det passer ikke så godt bak på de bilene. Jeg er mye på tur og trenger litt klaring under. Mvh. Bakke.
  11. kattfjord

    Motoren jager

    Det er en NF, og nå etter å ha stått i noen måneder så får jeg ikke start. Den hostet en stund på kald motor i høst, og jeg har ikke hatt anledning å gjøre noe før nå. Skiftet plugger, kabler og rotorlokket. Får ikke start. Den får bensin på alle plugger, men jeg får ikke gnist. Coilen har den motstanden den skal ha ut fra Haynes bok, men har ikke sjekket et tips jeg har fått her inne. Skal foreta det i morgen. (Sett plugg mot godt rett fra coil, og tilslutt coilens minuspol til jord. Gnist tilsvarer riktig funskjon.) Det står en 3-polet bred kontakt like ved siden av coil, og det tenkte jeg kanskje er tenningsmodulen. Trodde det skulle være en kontakt med 7 pinner, men jeg kan ikke finne noe informasjon om dette noen steder. (Sett forfra så står den 7 cm til venstre fra coil) Har ikke sjekket falsklufta. Skal bestille nye slanger om dere har noen anbefalinger til hvilke. Leser litt forskjellig om kvaliteten på produsenter, og jeg ser også at det strides om dimensjon. Aldri vært borti dette og er redd for å bestille feil. Problemet mitt med bilen i all hovedsak er at det hele skal samkjøres med et budsjett som student. Har ikke råd til å bytte ut så mange deler. Deres oppmerksomhet på denne tråden settes pris på.
  12. kattfjord

    Motoren jager

    Hei dere. Etter å hatt frisk bil plutselig etter jeg skrev dette så har den fått innfall hvor den sliter litt mere. Kaldstart: Ruser rolig opp til 2000.... -POH.. Faller ned til 200 og vil bare dø. Den er slik til den blir varm. Tok av kaldstartdysa og renset den, rensa tomgangsregulatoren og så mye skitt i ene slangen. Skal sjekke for falskluft igjen. Har ikke tro på at det er noen av temp.følerne som er ødelagte. Når motoren virker normalt varm så må det være temperatur-problem tenker jeg. Kan falskluft gjøre seg gjeldende på kaldstart, men ikke merkes på varm motor? Motoren min går bare opp til 4500 når jeg presser den, men den går helt rent. Lav kompresjon kanskje. Dette har vel uansett ikke med kaldstarten å gjøre, særlig med tanke på at den plutselig bli vrien å starte. Takk til dere som har svart.
  13. kattfjord

    Motoren jager

    Det er ikke falskluft noen steder, så det er kanskje tomgangsregulator eller luftmengdemåleren. Lambdaen er i orden den også. Det rare er at når det er varmt ute så går den rolig, men når det er minus så jager den. Har kjørt sykkel i sommer, så jeg har ikke brukt bilen før nå i høst igjen. Takk for svar, skal ta tak i dette nå.
  14. lett å gjøre selv. ta deg bare tida så fikser du det uansett om du kan skru eller ikke. forskjellen på deg og en mekaniker er bare at du bruker mye lengre tid. sikkert hele dagen hvis du drikker kaffe og et par pils til. bytt vannpumpa også med det samme.
  15. min '90 2,3 quattro bruker 9dl på mila ved rolig blandet kjøring og har målt den til under 0.8 på langkjøring fra tromsø til tr.heim ved lite trafikk og fin flyt på vel 100 km/t. quattro er et must for en audi. driftsikker og veldig komfortabel bil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår