Gå til innhold

Impreza.GT

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Impreza.GT

  • Bursdag 01/21/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Wunderbaum
  • Fylke
    troms

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

Impreza.GT's Achievements

  1. Trykk den helt i bunnen av beholdern. Flyter den fort opp på overflaten igjen så skal den være i orden. Hvis den ligger et godt stykke nedi der så indikerer det at noe er feil med den, eller at den henger seg fast på en måte. Sjekk om den går fint opp og ned.
  2. Du kan jo begynne med å rive av toppen for å konstatere feilen. Noe Har jo skjedd inni der, å den blir jo ikke i orden av seg selv. Hvis du vurderer å skifte motor så er det jo ikke noe problem hvis du kan løsne å stramme bolter. Hvis du er usikker på hvor alt skal vær, så er det jo bare å merke slanger,ledninger etc med maskeringsteip (som du skriver på);)
  3. SJekket bremsevæskenivået? Kan også være feil med flottøren inni bremsevæskebeholderen. Er vell stort sett bare den og bryteren på håndbrekket som kan gjøre at lyset begynner å lyse på disse.
  4. Hør på http://mazda-ogn.org Kan jo eventuelt bruke et belte fra en tidligere modell. Blir ikke likt, å sikkert ikke seende orginalt ut da. Vet ikke hvordan det blir på eu heller.
  5. Har dette på min, med litt modifikasjon:thumb Trenger ikke modding på din. http://corksport.com/store/large/ab3n/prt-suspension_misc/CorkSport_Strut_Tower_Bar_-Front.html
  6. de øverste der passer ikke terje, men disse passer:http://corksport.com/store/large/ab2...ER_Header.html
  7. Hadde en Coupe med 2,3E motoren. Den jaget mye pga falskluft både her å der. Sjekk alle slanger til innsuget. Ofte det blir hull i de når de blir gamle å oppmorknet. Jeg hadde hull både i innsugsslangen og slangen til tomgangsmotoren.
  8. Girkassene går langt ved normal bruk. Men er du gla i å spinne så holder de ikke så lenge. Det vet jeg da jeg har raset to differ i en slik bil.
  9. Bytt den;) Mener å huske at andre har gjort dette og den har blidd i orden.
  10. Girkassa skal du ikke bekyrme deg for. Ikke motoren heller egentli. Gjevnli service og vedlikehold er stikkord her. Disse bilene går som regel langt. Det kan hende at noen oljetettinger må skiftes hvis det ikke er gjort. Etterhvert som de blir gamle så blir gummien har og det negynner å lekke. Har i alle fall opplevd at toppdekselpakninger må skiftes. (tar 5 min) oljetetting mellom motor og gir kan begynne å leke. Det er litt mer arbeid å fixe. men det er bare arbeidet som er kostbart på et verksted. En slik tettering koster ingenting. Den selges jo hos forhandler også så den er sikkert kontrollert. Dessuten er det vell bruktbilgaranti på 3 mnd tror jeg.
  11. Fant vell egentlig ut at bremsene må være større siden jeg ikke fikk på 13 toms felger på dohc. Noe som akkurat går på en sohc.
  12. Litt usikker på din bil. Men på min kobler man fra bak speedometerhuset ved å trykke inn en slags klips og bare dra ut vaieren. Det kan være trangt å komme til. Hvis du tar en titt under panseret og følger vaieren ned på kassa så ser du sikkert hvordan den løsnes der.
  13. Kommer litt ann på. den kan løsnes både på girkassa og bak speedometerhuset. Den kan muligens deles også, i motorrommet.
  14. Mest sannsynli må du koble fra speedometervaieren:) Men da ser du ikke hvor fort du kjører.
  15. Hei holder på med å bygge en 323f sohc til dohc. Noen som vet om det er større bremser foran på dohc? La merke til at det sto 13 og 18 v på bremsecalipperen på sohc-en. også sto det 14 og 22v på dohc. Lurer også på om bakbremsene er bare å flytte over eller det må modifiseres noe?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår