gsi-power Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Biltilsynet trodde ikke på at bilen min var orginalt turbo med 136hk! har en 95 940 Tic, lavtrykk.... Noen som har et dokumentasjonspapir på at denne motoren er på ca 136hk? Takk! Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Du kunne da bare be kontrolløren om å ringe Volvo Norge... Hvorfor er det et problem? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Trodde ikke på? Sier vell litt om bilkunnskapen hans og da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Trodde ikke på? Sier vell litt om bilkunnskapen hans og da... Riktig! morro å se de driter kunnskapen sin rett ut porten ;) Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Biltilsynet trodde ikke på at bilen min var orginalt turbo med 136hk! har en 95 940 Tic, lavtrykk.... Noen som har et dokumentasjonspapir på at denne motoren er på ca 136hk? Takk! 135 faktisk Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 135 faktisk jah! Må få papirer fra volvo da.. Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Volvo Norge har et teknisk support-nummer, ring dit, så fakser de spesifikasjonenen til ditt BT... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Biltilsynet trodde ikke på at bilen min var orginalt turbo med 136hk! har en 95 940 Tic, lavtrykk.... Noen som har et dokumentasjonspapir på at denne motoren er på ca 136hk? Takk! Opplevde det samme selv; kontrolløren syntes bilen gikk for godt til å ha 135 hk, og jeg fikk anmerkning i skjemaet (når fruen viste bilen); for en :klovn: ....men jeg klarte tilslutt overbevise han om at en 135 hk lavtrykksturbo "kjennes" sprekere ut enn en 135 hk sugemotor :knock: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Opplevde det samme selv; kontrolløren syntes bilen gikk for godt til å ha 135 hk, og jeg fikk anmerkning i skjemaet (når fruen viste bilen); for en :klovn: ....men jeg klarte tilslutt overbevise han om at en 135 hk lavtrykksturbo "kjennes" sprekere ut enn en 135 hk sugemotor :knock: De gutta på BT slutter ALDRI å overraske...! Makan til gjeng... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/18046/GodkjenteProduktendringer.pdf Her er papirer på at du har lov til å ha 238 hester i 940'en hvertfall alacocaina Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Biltilsynet skal ha papirene selv. Hadde ihvertfall det da jeg fikk godkjent min. Fant bare en perm som omhandlet alt ang. ombygging av 740. Så der tuller dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Det er neppe godkjenninga de er så interesserte i, det er eventuelle avgifter på nye biler de er interesserte i.... å gå fra 135hk til 180 koster en del penger på 95+ modeller. Eller var det etter at bilen hadde vært i norge i 10 år, så frafallt denne regelen? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Og det står jo effekt i vognkortet da... og detta må bt ha ca snøring på selv er nå min mening. Hvordan fikk du påpek om dette? Teknisk kontroll? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 er 10års regelen som gjelder ja.. men det er jo ikke værre enn å koble på en trykk måler, vise at den lader 0.3-0.35, så få volvo til å si at det stemmer.. men om du fikk dem til å forstå så er jo det bra da;) raohålå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.