Gå til innhold

Hvilken olje bruker dere?

Ranger emnet


Gravemaskin

Anbefalte innlegg

fyll på samme guffa som den alltid har fått.

 

stort sett samma hva du har på bare det har riktige egenskaper. bare styr unna shell helix den knuser motoren din til pinneved på noen få km...

 

Har hørt fra flere at Shell-olje visstnok ikke er bra, men det sitatet der er vel noe av det drøyeste jeg har hørt. Har du noen dokumentasjon på det du sier?

 

Selv er jeg nøytral til oljemerkene, men 850`n har gått på Shell Helix Ultra 5-40-olje siden 98 og den motoren er veffal ikke pinneved enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker Shell Helix Ultra 5W-40 helsyntetisk og ikke noe problem i det hele tatt.Brukte Castrol TWS på den forrige motoren og det var ikke bra.Bernard Kongsrud har kjørt med Helix på alle sine motorer i rally uten problem og siden jeg har kjøpt motor av han så bruker jeg det han anbefaler..Så langt ikke no problem. Esso ultron 5W-40 er heller ikke noen dårlig olje.Min mening og erfaring.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken olje anbefales til audi 1.8T 2001 mod?

 

På en såpass ny bil bør man følge anvisningene i instruksjonsboka. Husk å skille mellom viskositetskrav og kvalitetskrav. På slitte motorer eller motorer som kjøres lenge med høy belastning kan man gå opp litt i varmviskositet

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en såpass ny bil bør man følge anvisningene i instruksjonsboka. Husk å skille mellom viskositetskrav og kvalitetskrav. På slitte motorer eller motorer som kjøres lenge med høy belastning kan man gå opp litt i varmviskositet

 

 

jeg har ikke instruksjonsboka til bilen min, men lurer litt på denne oljen: http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?products_id=177

Den er godkjent av:

VW 502 00

VW 505 00

 

denne også:

http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?products_id=221

Den er godkjent av:

VW 503 00

VW 506 00

VW 506 01

 

Men vet ikke hvem av dem jeg skal velge???

 

Kan noen hjelpe meg?

TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår