esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ja, vet ikke jeg vel. Har tatt 3 ringer bak, å det ble passe høyde.. Vil ha slik foran også, men 3 ringer er nok i meste laget vil jeg tro.. Hva anbefaler dere..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ja, vet ikke jeg vel. Har tatt 3 ringer bak, å det ble passe høyde.. Vil ha slik foran også, men 3 ringer er nok i meste laget vil jeg tro.. Hva anbefaler dere..? jeg anbefaler at du prøver deg frem.....det blir fort alt for mye nå man kapper mye om gangen...kommer helt ann på hvaslags senkesett du har, stivheten i fjæra osvosv.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Driver du med rallycross og bilcross, og VET IKKE HVORDAN DU FÅR AV FJÆRER FRA FJÆRBEIN?! Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Dette er ett billig 'must': http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82497 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Driver du med rallycross og bilcross, og VET IKKE HVORDAN DU FÅR AV FJÆRER FRA FJÆRBEIN?! Vet jo hvordan jeg skal få den av, spurte bare om jeg trengte spes verktøy, da jeg ikke fant noen lur måte å holde igjen stanga på samtidig som jeg skrudde mutteren av.... :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Org. volvo-verktøy er enkelt en veldig dyp skitfenøkkel også en "ettellerannetsompasserpåtoppenavdemperen" smo da går nedi den dype skiftenøkkelen og man kan lett skru fra hverandre hele driten! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 senka 240 til en kompis her om dagen. fikk samme problem. bare kjørte til en med mutter trekker. skrudde av mutteren på begge sider og kjørte hjem igjen. brukte ikke noe fjærklemmer heller. Vi løsna endeledde tok av bremseslangene. så endeledda. tok en jekk under bærearmen og jekka opp slik at vi fikk ut den plata med de to skruene. slapp jekken pent ned. tok en tau bitt rundt fjærbenet og røska dritten ut. da smalt dritten rett i bakken. det gikk fint for oss hvertfall. Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du kan lage deg vertøy selv. Veldig enkelt. Bare kapp en 24mm pipe i to og sveis på et flattjern litt på skrå oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Dreiv og sleit med det samme på mandag... Brukte en 24mm fastnøkkel med "øye" og vinkel, og holdt i mot med 10mm nøkkel på toppen. Eg gadd ikkje å løsne bremseslangane, men du må løsne arma frå styrestag og dei tre skruane som held fjørbeinet. Bruk en jekk under slik at ikkje fjørbeinet dett rett i bakken når det løsnar. Du treng ikkje å løsne dei tre 13mm mutterane på toppen. Fjørklemmer er eit "must". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 drokke maling eller? kappe fjøra mens den står i klem på bilen? hva skjer når du er nesten igjennom!? selv tok jeg riktignok ikke ut fjøra jeg heller, men tok ut fjørbeina, stramma fjørene med klemmer, og kappa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Har aldri brukt fjærklemmer ved demontering av orginalfjærer. Bare lagt fjærbeinet på bakken (med god klaring forran) og skrudd med muttertrekker. Fungert kanon alle gangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 GMV, funker vel ikke like godt når du skal ha det sammen igjen... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 GMV, funker vel ikke like godt når du skal ha det sammen igjen... Nei, men så har jeg aldri montert orginalfjærene tilbake eller da.:D Og her var det vel snakk om å kappe fjærene, kapper du tilstrekkelig blir det aldri noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.