Gå til innhold

Ulovlig trimmet motor

Ranger emnet


impreza_wrx

Anbefalte innlegg

velkjent scenario: en person har en bil, type trimmet... snakker motorbytte og turbobygg. rundt 100% effektøkning i forholdt til vognkort.

dersom denne karen blir stoppet i teknisk og alt blir oppdaget, får han da kun beskjed om å vise bilen i original stand hos nærmeste trangsynte?

 

rett og slett, hva er worst case scenario her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

velkjent scenario: en person har en bil, type trimmet... snakker motorbytte og turbobygg. rundt 100% effektøkning i forholdt til vognkort.

dersom denne karen blir stoppet i teknisk og alt blir oppdaget, får han da kun beskjed om å vise bilen i original stand hos nærmeste trangsynte?

 

rett og slett, hva er worst case scenario her??

 

Avskiltet på stedet?

eskortert ned til nærmeste biltilsyn for effektmåling (dersom bilen har vært under 10 år i landet) med påfølgende regning på effektøkning.

Er han heldig kanskje han bare får mangellapp og må vise den orginal

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke åpne panser og bare si at her er 100% mer effekt en det bilen er godkjent for!

Og så klippe skiltene.

Hvordan i alle dager kan noen sjå det?

Klart at de får mistanke når der er en stor turbo og alu coller og +++ men de kan ikke annet gjøre en å forlange den til kontroll.

 

jeg regner med de kan be deg følge dem til biltilsynet og undersøke bedre hva som er under panseret...?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT har noen biler som kjører rundt for og ta de værste eff.trimmerene.

 

en velkjent 200sx ble jo tatt her i fjor sommer. da med 404 hk på hjul kontra orginale 169 i motor.

 

den saken står som åpen, da de har et år på og ta et standpunkt, så om 5 mnd er saken foreldret.. og skiltene har han fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser bort ifra at motoren har blitt bytta. Hvis motor er org, men bilen er trimmet med turbobytte, innsprut, osv.

Og bilen har vært over 10 år i Norge. Kan de gjøre noe? Eller ber de deg bare om å vise bilen og regge med trimma hester for forsikrings-årsaker?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg har en V70 2.0 lavtrykksturbo.

 

Orginalt var der 180hk men den er litt køddet med så den yter 000hk. Ikke en kjeft i hele verden som finner ut av noe sånt (ligger jo bare en eneste chip, den styrer også opp ladetrykket når jeg kjører på bane :p)

 

Ved å montere ny chip, og litt større turbo samt effektanlegg kan jeg dra 300hk av motoren. Fortsatt skal du ha PEILING for å oppdage det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg har en V70 2.0 lavtrykksturbo.

 

Orginalt var der 180hk men den er litt køddet med så den yter 1.000.000hk. Ikke en kjeft i hele verden som finner ut av noe sånt (ligger jo bare en eneste chip, den styrer også opp ladetrykket)

 

Ved å montere ny chip, og litt større turbo samt effektanlegg kan jeg dra 300hk av motoren. Fortsatt skal du ha PEILING for å oppdage det...

__________________

locked - jenshelg@online.no - 91185065 <<== Jeg synes du er rimelig freidig som tør å skrive det innlegget samtidig som du legger igjen meget håndfaste personopplysninger i sig'en din. :respect :hellothere:

 

Hvem vet hvor haren hopper? :coplight

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser bort ifra at motoren har blitt bytta. Hvis motor er org, men bilen er trimmet med turbobytte, innsprut, osv.

Og bilen har vært over 10 år i Norge. Kan de gjøre noe? Eller ber de deg bare om å vise bilen og regge med trimma hester for forsikrings-årsaker?

 

Kan vel be deg vise bilen original(blir vel litt som med trimma moped) men med mindre det bråker no jævli og ser veldig "fansy" ut i motorommet lar de deg vel være i fred. Ang. forsikring må de bevisse at trimminga er årsak til ulykke for å kunne gjøre noe.

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår