Gå til innhold

Soting

Ranger emnet


Mazda 323f

Anbefalte innlegg

Hva tror du egentlig..? :)

 

Tenkte bare det var politi som var hissig på sånt, men tenkte siden mange har det orginalt, og mange firmaer gjør det... Og jeg skal gjøre det hos han som soter alle bilene til bmw i området her skulle gjøre det, så er det jo sikkert mange flere som har det... Faens dritt

Audi A3 97 1.8 automat/klima

VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s)

* Toyota Celica 91 2.0 GTi

* Mazda 323F 91 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flere biler har dette orginalt. Men alle biler kan ha soting foran hvis man ønsker. Men her er det veldig viktig å ikke sote for kraftig.

 

Har en venn som jobber på Eu-kontroll verksted, og han sa at det var en viss prosent som er tilatt på de fremste rutene (husker ikke eksakt, men mener det var snakk om max 25% soting).

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flere biler har dette orginalt. Men alle biler kan ha soting foran hvis man ønsker. Men her er det veldig viktig å ikke sote for kraftig.

 

Har en venn som jobber på Eu-kontroll verksted, og han sa at det var en viss prosent som er tilatt på de fremste rutene (husker ikke eksakt, men mener det var snakk om max 25% soting).

 

Solfilm er ikke tillat på ruter foran B stolpen.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det ikke lov i det hele tatt forran, tenker ikke frontruta, men på sidene forran? Har hørt at det er lov med en viss % lysgjennomslipp?

 

Edit: Leste litt lengre opp:D

 

Jeg ble stoppet av UP for endel år tilbake, på grunn av at jeg hadde sotede sideruter foran. Han ville gi meg mangellapp på grunn av dette, og jeg spurte om han kunne vise meg hvor i kjøretøyforskriftene det sto at jeg ikke kunne ha sotede sideruter foran (måtte jo selvfølgelig prøve å kverulere litt!).

 

Han gikk inn i politibilen, fant frem kjøretøyforskriftene og viste meg det... Det er ikke tillatt med noen som helst slags film på sideruter foran b-stolpen. Jeg la meg skinnflat og godtok mangellappen med EN gang...

 

Det har også hendt at jeg har blitt stoppet av polisen og de ikke har sagt noe på rutesotingen, men det tror jeg bare har vært flaks. Det er forøvrig endel år siden jeg har hatt sotede ruter på noen av bilene mine nå uansett.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår