Gå til innhold

Trenger en vurdering

Ranger emnet


Sprauten

Anbefalte innlegg

Som topic sier så trenger jeg hjelp med en vurdering. I dag så presterte min "skjønne" nabo å rygge inn i golfen min med henger, han tok hele bak "skjermen" å banket den _godt_ inn. Aner ikke om det kan kalles skjerm siden det er en 2-dørs, men det er i allefall hele den siden fra førerdøra å bak til bakfangern. Siden jeg skal i militære så hadde jeg tenkt å selge bilen uansett. Så kommer spørsmålene mine

 

-Noen som aner hva taksten på skaden kan komme på? Skjønner der er vanskelig ut'n å se bildene, men bare sånn ca vurdering?

 

- Hva kommer bilen til å bli værdt med den skaden? Sånn ellers så kan jeg si litt om bilen bare for sinskyld

Det er en Golf II, 1990 mod. 1.8i GL. Den er av fargen lyseblå, å sånn ellers foruten den nye bulken så har framfangern sprukket i gape nede ved leppa, det er de eneste skjønnhets feilene på bilen foruten at det er en produksjons feil på ene frontlykta. Motorn kan jeg si følgende om, den har såvidt passert 120.000. Det siste halvåre har følgende blitt byttet:

Topp-pakkning, innsugspakkning, reg.reim, fordeler. Motoren går bra, å foruten topp-pakningen å fordelern så har jeg ikke hadt noe annet form for problem med den, den starter på tværten! Sånn ellers så er bremsklossene utskiftet,ene drivknuten , tenningslåsen, tenningsdeler, hvite instrument skiver med blått lys er insatt, samt blått lys i viftestyringa, splitter nytt G60 bredde sett med side-skjørt. Crystall clear baklykter,klare hovedlykter med sort-kryss, klare blinklys i framfanger med parklys, klare side-blinklys. Innvendig er den _strøken_! 16" Alu. sommerfelger med 2 splitter nye dekk, 13" standar stål som vintersko. Bra anlegg også, om noen mener at specs på anlegget har noe å si så kan jeg poste det siden. sånn utifra det jeg har skrevet, hva tror dere jeg kan forvente å få for den? Jeg tenkte rundt 11-12000...

skjønner det er vanskelig å svare ut'n å se bilder, men jeg har ingen bilder på denne PC'n! Sånn foruten så er den EU-godkjent ut september 2008!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sån skade som du beskriver er bilen din nok ikek verdt mer en kanskje 8-9000 lenger. Kanskje mindre til og med. Vet ikke hvor mye en sån skade kan koste å fikse, men er neppe billig. Er heller å få tak i ny karosseridel å lakke den i rett farge.

Det er aldri for sent å lære!

... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sån skade som du beskriver er bilen din nok ikek verdt mer en kanskje 8-9000 lenger. Kanskje mindre til og med. Vet ikke hvor mye en sån skade kan koste å fikse, men er neppe billig. Er heller å få tak i ny karosseridel å lakke den i rett farge.

 

Joda, men det kommer an på taksten jeg får, får jeg OK takst så tar jeg pengene selv å selger bilen som den står nå... flere som har inspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke att jeg er karosseri arbeider, men er vel ikke helt umulig å banke litt å sparkle den der? Eller er den mye verre en det den ser ut til?

 

Det er såklart ikke umulig, men jeg har bruk så mye tid på golfen nå, å jeg orker ikke å bruker mere tid på den før jeg skal i militære..men det blir litt banking samt endel sparkel, er værre en det ser ut pga vinkeln, bulken er _rimelig_ dyp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG mye arbeid å rette den bulken der.. hvis det i det hele tatt går.. det er jo en profil som går midt i bulken bakover der:)

 

Ta forsikringspengene du får, å selg bilen for det du får for den!:)

 

Den har jo ikke gått langt, å er jo en perfekt delebil:D

 

Ja, det er det jeg satser på, jævlig spent på taksten må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så, da var skaden takstert. Ganske skuffet over beløpet NAF kom fram til, som igjenn da får meg til å tvile på om det er verdt å ta penga å selle Golfen som den står. Det skammelige beløpe kom seg på 10399,- :( Har ikke noe lyst til å selle golfen til under et sammla beløp på 20k da bilen er knall go å kjøre samt at den ser bra ut (uten bulken ofc) og er i teknisk topp stand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel naboen som skal stå for utbedringen av skaden eller hva? Isåfall taper du jo ikkeno på at det blir fikset.. eller har jeg gått glipp av noe?

 

Nei, taper ikke noe vesentlig på det, men hadde håpet på en større sum sånn at jeg kunne tatt forsikkrings penga å solgt bilen som den står siden den skal selges uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, da var skaden takstert. Ganske skuffet over beløpet NAF kom fram til, som igjenn da får meg til å tvile på om det er verdt å ta penga å selle Golfen som den står. Det skammelige beløpe kom seg på 10399,- :( Har ikke noe lyst til å selle golfen til under et sammla beløp på 20k da bilen er knall go å kjøre samt at den ser bra ut (uten bulken ofc) og er i teknisk topp stand...

 

bilen min blei påkjørt, fikk att 25 jeg.. 91 mod gått ca 200 000, samme farge som din ..min ble dog vraket da

 

20 000 får du ikke for den om du ikke fyller den opp med gull

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår