Jump to content
Bilforumet.no

Methras

Bruker
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

About Methras

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/29/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Photography, Computers, Friendship, Scuba diving, RPGs, Reading and Writing BlizzCon, Android, Blizzard Entertainment Terry Goodkind, Robert Jordan, The Wheel of Time, Katherine Kerr, Sword of Truth, Joe Dever, The Complete The Butterfly Effect, The
  • Yrke eller sivil status
    Skribent
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    methras@live.no
  • Skype
    axelaubert
  • Bosted
    Fredrikstad
  1. Hallo alle sammen. Sånn før jeg begynner så skal det noteres at jeg ikke er veldig teknisk kyndig, så om forklaringene mine er litt vage så unskylder jeg for det på forhånd. Da starter vi! Jeg har en Citroen Saxo 1998 1.1 bensin. Jeg har problem med kjørelysene på bilen. Det første jeg merket er at nærlys/kjørelys sluttet å sette seg på automatisk når jeg starter motoren, sånn som de alltid har gjort. Om jeg vrir på knappen så jeg kan velge mellom nærlys og fjernlys, så fungerer lyktene foran, men bak er det like mørkt. Det samme gjelder skiltbelysningen bak. Lyset i dashbordet fungerer heller ikke. Det merkelige er at om jeg skrur av tenningen og så vrir sånn at jeg kan få på fjernlys, så fungerer lyktene både foran og bak, dashbordet lyser og skiltbelysningen fungerer som den skal... Jeg har sjekket alle sikringene i bilen og det var 1 som hadde gått, men som ikke hadde noe med dette å gjøre... Så jeg antar at det er et eller annet relé... Men samme hvor jeg leter så kan jeg ikke finne ut av hvilket. Er det noen som har noen geniale forslag på hva jeg skal gjøre?
  2. Nå har denne hattehylla stått lenge nok å samlet støv. Jeg får nok ikke en ny Golf II på en stund, så like greit å selge unna. Det er alltså en hattehylle til Golf II med 2 Alpine Høytalere fastmontert. Så strengt talt er det jo høytalerne som er verdien her, men hvem vet! Kanskje noen med Golf II har lyst på ny hattehylle med ferdigmonterte høytalere :crazysant: Aaaanyhow! Detaljer Modell: Alpine SPE-69C3 Tekniske tall osv Coaxial 3-way speaker system 210W Peak 35W RMS IMP 4 OHM Høytalerne er brukt i ca 6 måneder før golfen min døde en sørgelig død, og har siden det stått beskyttet inne i en garderobe som akkurat nå tømmes. Det er sinsykt digg lyd i dem, men jeg behøver kanskje ikke å nevne at dette IKKE er basshøytalere :P Disse kan hentes i Drammen Pris: Gi bud. Bilder kommer snart, når jeg finner igjen kamerakabelen min... For mer info: 488 93 880 eller PM her inne ;0) Da jeg er lat: http://www.mamut.net/dynabel/subdet801.htm Bilde osv finner du der. :zzzz:
  3. Well. Jeg hadde golf som andrebil og måtte fort lære meg å skru litt selv. Golf II er ikke en ny bil på noe måte, så slitasjedelene ryker både her og der. I min personlige erfaring, når jeg så rundt etter golf, så var alle GTI'ene så grisekjørt at de mer eller mindre måtte in på en skikkelig reprasjon før de var "trygge" å kjøre med uten å være redd for at de skulle knekke sammen. Men ja, Golf er absolut en kurant bil som førstebil. En spretten liten loppe som er moro å kjøre! Husk også at Dieselmotorene går MYE lenger en bensin, men er mindre kjøreglede... Er ikke samme futt i gammel dieselmotor som i en bensin. Og reservedelene er som regel mye dyrere. Men den GTI'en du hadde funnet der var jo ikke akkurat den peneste bilen jeg har sett... Da hadde jeg heller gått for Diesel any day!
  4. Hvor mye tid skal men egentlig beregne på en sån jobb? Jeg må jo bytte clutch på bilen min også, da er det jo UTROOOOLIG fristende å bytte hele kassa så jeg får meg 5 gir. Har nå kjørt totalt 200 mil med motorvei på 4 gir... det er PES (å bråker noe sykt)
  5. Hmm... fristende... går det an å kjøre henger osv med senka bil egentlig? Burde vel gå heller dårlig?
  6. Jo, jeg har vurdert det... Problemet er at det er fortsatt en bruksbil å ikke en gatebil. Derfor er jeg litt skeptisk til akurat det der... Men vi får se. Skal først fikse de viktige tingene som rust, dempere, bremser, ny girkasse osv... Så får vi se om jeg senker den før eller senere.
  7. Methras

    Lykter på Golf II

    Det er derfor man kan skrive inlegg, om man vil spesifisere nærmere. Skulle man raddet opp merkene på de forskjellige lyktene så hadde den blitt værre. Men men. De som syns den er meningsløs kan jo bare la være å stemme kanskje?
  8. Methras

    Lykter på Golf II

    Nå mener jeg egentlig ganske generellt... Noen liker runde lykter, noen liker firkanta lykter, Jeg personlig liker når det er 4 runde lykter. Er ikke noe poll av merker, detaljerte stiler osv. Mer sån generellt, liksom. Behøver ikke ta ALLT 100% detaljert =0P
  9. Dags å ta en liten poll på en ting som ingen ser ut til å være enige om her på forumet, så like bra å kjøre en poll for å se hva majoriteten syns Hva syns dere er de peneste lyktene på Golf II? Legger in de muligheter som jeg selv kan komme på her, men finnes sikkert andre muligheter som man bare får ta "annet" på.
  10. Jeg brukte helt vanlig felglakk på dem. Børstet først med stålbørste, vasket med felgrens, brukte høytrykkspyler å avfetting til sist, så høytrykk igjen for å få dem helt rene. Så maskerte jeg å lakket som jeg skrev i inlegget før her. Sån, nå er dekkene på bilen igjen!
  11. Methras

    min 1986 golf 1,.6

    Min bil er jo en 1.6 den også. Normalt forbruk på den er rundt 0.6-0.7 liter/mil litt avhengig av kjøring. Jeg har bare 4 gir, så om jeg ligger i 130 i lengre perioder, så hopper den opp til 0.9
  12. Ja, det ble faktisk ganske fint, skal legge ut bilder av hvordan felgene ser ut på bilen etterpå. Bare LITT synd at felgene ikke er en to tommer større... Hadde ikke skadet med 15 tommer på bilen. Men men. Neste prosjekt blir utrolig slitsomt tror jeg. Jeg VILL ha t5 gir i bilen. Nytter ikke å kjøre i 130 på motorveiene i Sverige med 4 gir... Gjenom å senke farten til litt over 100 så brukte bilen helt plutselig 0.6 istede for 0.9, pluss at det helt sikkert er litt snillere mot den. Får man derimot 5 gir, DA kan man nok ligge i 130 igjen uten den enorme forskjellen i bensinforbruk.
  13. Får se om jeg kan finne noen som kan sveise å hjelpe meg med dette... Burde ikke være SÅÅÅÅ vanskelig å få fiksa det sån at det blir godkjent, syns man... Men men! Vi får se! NÅ er ihvertfal TO av felene ferdiglakka. Her er noen bilder til dere! Først så maskerte jeg dekkene med aviser å maskeringstape så jeg ikke lakka dem også når jeg holdt på. Det var utrolig slitsomt å maskere runde ting å tok en del lenger tid en det jeg trodde.. Men men! Får man ikke av gummin så må man ta den ekstra jobben =0P Ferdig maskerte å klare til lakking! Andre laget med lakk på, begyner å bli bra eller hva? Å der var maskeringen av! Nå skal bare lakken herde over natten så skal de på bilen! Gleder meg til å se resultatet! Men vent, hva er dette for noe morro? En planke med masse hull i? =0P Ahhh.... En bolt-holder! Fantasien sprudler ;0) Der har de rustne boltene fått seg et lager med lakk de også! Det kan behøves for å si det sånn... Kan nok behøve et lager til med lakk for å bli bra. Imorgen kommer det bilder av hvordan de "nye" felgene ser ut på bilen... Ble ihvertfal MYE bedre en jeg hadde håpet på kan man si. ^_^
  14. Jeg skal sote vinduene på bilen. Det er da bakluke, bakvinduer og helst de i framdørene som skal sotes. Men da lurer jeg litt på hvordan lovene er rundt det der? Vill sote all i samme tone, så vill ikke sote mer en det som er lov å kjøre med. Er det noen som vet hva som er lovb å hva som ikke er lov? Så kommer vi til metoder. Jeg har sett så mange misslykka forsøk på å sote vinduer at jeg gjerne vill gjøre litt "research" FØR jeg kaster meg in i det hele. Noen som har noen tips? Ting man burde bruke, absolut ikke burde bruke osv? Å hva omtrent koster det hele? Håper jeg får noen svar her ^^
  15. Uff da! Når jeg heisa opp bilen for å ta av dekkene, holder på å lakke felgene (kommer bilder senere), da så jeg noe som jeg ikke helt likte. Jeg har fått et hull under bilen som ikke ser bra ut... Well, det ER ikke bra. Når jeg dytter opp fingern der så dytter jeg opp matta inne i bilen... Er det noen som har noe forslag på hvordan man fikser dette? Kan jo ikke ha hull i bilen =0P Kanskje finne noen som kan sveise som kan fikse det? Er ikke rust rundt, så ikke spør meg hvorfor det er hull der. Hullet er ikke så stort, men stort nok til at man kan få opp 2 fingre der.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.