Gå til innhold

Problem med og koble til forsterker nr 2

Ranger emnet


TiGrtuning

Anbefalte innlegg

har en 1600 watts 2kanlers forsterker i bilen fra før og vil koble inn en 4 kanalers som jeg har ligganes i tillegg..men forige gang jeg prøvde lyste 2 kanaleren grønt og 4 kanaleren rødt..har cd-spiller med ett sett fonokabel utgang.men kjøte y-ledd og splitta strøm og jord og alt så greit ut, men funka ikke:-s..noen som har noen tips til åssen jeg kan få det til og funke? *håper*

Hvorfor kjøre fort når du kan fly lavt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå greit sånn som du har forklart det.

(viss du kobler til alt som forsterkaren trenger)

Får du problemer, så er det berre å seie ifra her.

(da kan du gje litt informasjon om forsterker og tilkoblinger, slik at det er lettere å finne ut av det. da er ikkje bilde dumt heller)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMPFILER mener heilt sikkert "for svakt remote signal?"

Remote spenningen går strengt tatt ikkje igjennom ein forsterker først. (litt kvervulering :) )

Er remote spenningen for låg, vil ikkje forsterkaren starte opp.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alldri opplevd det så jeg kan ikke si noe sikkert på det, men var en kamerat av meg som hadde 3stk forsterkere kobla til en cdspiller. han måtte legge opp ekstra tilførsel til det i hvertfall. allt var gjort på strømmen bilradio, så dette var ikke fordi han var dum hehe..

 

har du testa å sette strøm på remote selv da? bare ta en liten tamp mellom 12+ og remote..

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMPFILER mener heilt sikkert "for svakt remote signal?"

Remote spenningen går strengt tatt ikkje igjennom ein forsterker først. (litt kvervulering :) )

Er remote spenningen for låg, vil ikkje forsterkaren starte opp.

 

så du mener att uansett hvor mange fortsterkere som kobles opp på en remote "kurs" så vil det ikke bli noe spenningstap?

 

Vis X antalt releer kobles opp i en kurs vil det bli spenningstap i denne lederen, særlig vis han har brukt den 0.5 kvadraten som er på Rca ledningen, får håpe han ikke har gjort det.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remotesignalet går via forsterkeren til neste forsterker. (før det er inni forsterker)

Selfølgeligt kan det bli spenningstap. Eg har ikkje antyda noko om det!

Det er begrensa med strøm eit remote signal kan levera.

Typisk er maks 2 forsterkara. Har du fleire enn 2 må du inn med eit rele.

Kobler du opp mange forsterkara på eit remote signal, vil ikkje spilleren klare å levere nok strøm.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1600 watts 2kanlers forsterker i bilen fra før og vil koble inn en 4 kanalers som jeg har ligganes i tillegg..men forige gang jeg prøvde lyste 2 kanaleren grønt og 4 kanaleren rødt..har cd-spiller med ett sett fonokabel utgang.men kjøte y-ledd og splitta strøm og jord og alt så greit ut, men funka ikke:-s..noen som har noen tips til åssen jeg kan få det til og funke? *håper*

 

Husk at ikke alle spillere tåler så høy belastning direkte på remote utgangen, skal man bruke 2 forsterkere eller fler, så er der anbefalt å koble remote'n via et rele som styrer remote'n til forsterkerene, dvs. la remoten gå rett fra pluss via releet og til forsterkerene (med en sikring da selvfølgelig).

En annen ting med koblingen din er det at du vil miste mye effekt ettersom du deler "phono-signalet" ditt med en y-split, for den halverer signalet ditt. Det gjør at du må guffe opp ekstra på forsterkerene for å få like mye effekt ut som gjøre med høyere signal inn (for å få like mye lyd som før). Så det er anbefalt å koble "phone-signalet" inn på den ene forsterkeren og ut fra den igjen til den neste om en av forsterkerene dine har phono-utgang.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår